Подорожчання транспорту в Києві: люди намагаються їхати "зайцем" і не пробивати талони

16 липня 2018, 11:41
Кияни обурюються новими цінами

/ Фото: Григорій Салай

У суботу, 14 липня, вартість проїзду в міськтранспорту подорожчала до 8 гривень. Як на це відреагували городяни і змінилася робота контролерів, з'ясувала "Сегодня", попрацювавши з ними на маршруті в перший день подорожчання.

НА РЕЙДІ . Наш рейд з трьома контролерами КП "Київпастранс" зі швидкісного трамвайного маршруту почався від зупинки "Старовокзальна". Проїхали всього одну зупинку, як контролери виявили в салоні двох пасажирок, у яких квитки були, але не погашені через валідатор.

Реклама

"Ми не знали правил. Приїхали до Києва з Дніпра", – пояснювали пасажирки, показуючи свої залізничні квитки. Їм контролери пояснили правила проїзду і відпустили.

Спостерігаючи за роботою контролерів, пасажири обурювалися.

"Як можна було підвищити ціну на проїзд до 8 гривень, якщо в трамваях дахи протікають ?! Навіть в маршрутках тепер дешевше – 6-7 гривень", – обурювалася одна з жінок.

Незабаром контролери виписали перший штраф в 160 грн. Молода дівчина надала їм службове посвідчення офіцера.

"Це посвідчення не дає вам права на безкоштовний проїзд", – пояснила начальник ділянки контролерів №3 Галина Конечна.

Пасажирка почала обурюватися: "Цього не може бути! Є така пільга". Контролер запропонувала їй зайти по мобільному на сайт "Київпастрансу" і самій переконатися, заглянувши в перелік пільговиків. Через кілька хвилин пасажирці довелося сплатити штраф.

Реклама

Штраф. За дві години перевірок оштрафували 6 "зайців" по 160 гривень. Фото: Г. Салай

Ще одного "зайця" зловили на зупинці "Індустріальна". Там пасажирка надала студентський проїзний, хоча сам документ вже місяць, як недійсний. І все закінчилося випискою штрафу на 160 грн. Деяким пасажирам все ж робили поблажки і не штрафували, наприклад школяра – за те, що забув учнівський, а ще чоловіка, який їхав з дітьми в гості і не погасив квиток ...

Реклама

Перевірка. Пасажир купив талончик, але не погасив його на валідаторі. Пробачили і відпустили. Фото: Г. Салай

На "Старовокзальній" темношкіра іноземка на прохання надати квиток відповіла: "Я вас не розумію, що ви хочете?" Тоді один з контролерів англійською пояснив їй, що потрібно пред'явити квиток. Жінка робила вигляд, що нічого не розуміє, і продовжила грати в телефоні. Але коли контролери заговорили про виклик поліції і складання протоколу, вона просто вийшла на зупинці. Затримувати "зайців" контролери не мають права. Всього за дві години ми зловили шість "зайців", яким виписали штрафів на загальну суму 960 грн.

Казус із пасажиркою. Іноземка-заєць стверджувала: "Я нічого не розумію! Що ви від мене хочете?" . Фото: Г. Салай

НА ЗАРПЛАТИ . Як пояснили нам в КП "Київпастранс", після підвищення вартості проїзду зарплата у працівників підніметься на 10%, а в грудні – ще на 15%.

"Зараз середня зарплата у контролерів – 8 тис. грн. На даний момент у нас працює 150 контролерів, а потрібно 250. Бракує навіть кондукторів: зараз їх 1200, а потрібно 1500", – говорить начальник служби збору і виручки КП "Київпастранс" Олександр Вавринчук.

До речі, пасажирам слід пам'ятати, що квитки по 4 грн, якими вони напередодні запаслися (деякі купували по 30-60 штук), будуть дійсні лише до 31 липня. Після цього вони можуть обміняти їх на нові, але з доплатою.

Гігантські черги за дешевим проїздом

Напередодні подорожчання, в п'ятницю, 13 липня, жителі атакували столичне метро. На всіх станціях підземки вишикувалися гігантські черги з бажаючих заощадити і поповнити безконтактні карти за старою ціною (4,5 грн при поповненні на 50 поїздок, зараз 6,5 грн). Подекуди "хвости" черг визирали з підземки аж на вулицю або в підземні переходи.

"Лівобережна ". Черга за поїздками за старою ціною 13 липня. Фото: facebook.com/А.Каштан

І навіть традиційно порожні станції, "Дніпро", "Червоний Хутір" та інші, цього дня користувалися шаленою популярністю. Більшість терпляче чекали своєї черги, а обурювалися найбільше ті, кому потрібно було купити один жетон.

Ажіотаж був і в наземному транспорті: люди розкуповували по 10-20 талонів за 4 грн. Як відомо, вони будуть дійсні ще до кінця липня. "Два тижні тепер будемо їздити без роботи, всі запаслися талонами. А за новою ціною поки купують лише по кілька на день", – говорять кондуктори.

Маршрутки почали дорожчати

Тим часом жителі Києва обурюються, що, на відміну від разового талона, деякі види проїзних подорожчали більш ніж в двічі і виявилися невигідними. Наприклад, ціна проїзного на один вид наземного транспорту зросла із 170 до 390 грн.

"Якщо користуватися проїзними тільки в будні дні, з роботи і на роботу, одна поїздка обійдеться майже в 9 грн", – підраховує киянка Марина Райченко.

Люди кажуть, що поки дешевше пересісти з громадського транспорту на маршрутки. Тарифи у багатьох приватників дійсно поки нижчі, ніж в міських трамваях і тролейбусах. Однак деякі маршрутки також почали збільшувати вартість проїзду. Так, як і обіцяли, маршрутка №442 з суботи подорожчала з 5 до 7 грн, №442-д – з 6 до 7 грн.

За словами жителів, в неділю з 7 до 8 грн підвищили проїзд в маршрутці №416 нібито "в зв'язку з подорожчанням паливно-мастильних матеріалів". 8 грн проїзд коштує вже і в маршрутці №433, з 6 до 8 грн подорожчала маршрутка №472.

Як відомо, з 14 липня в Києві проїзд подорожчав удвічі – до 8 гривень. Йдеться про метро, тролейбуси, трамваї, автобуси, фунікулер та міські електрички. При цьому пасажири, які регулярно користуються громадським транспортом, можуть заощадити: одна поїздка в метрополітені коштуватиме від 6,5 грн, якщо поповнити безконтактну картку на 50 поїздок.

Масована кампанія влади Києва з поясненнями причин двократного подорожчання проїзду в комунальному транспорті столиці не увінчалася успіхом. Городяни щиро не розуміють, чому ціна проїзду зросла з 4 гривень відразу до 8-ми при збереженні старого рухомого складу і умов проїзду на ньому.

Користувачі соцмереж резонно зауважують, що комунальним транспортом в основному користуються пенсіонери та пільговики, які і так не платять за проїзд, а нечисленні платоспроможні пасажири з муніципальних автобусів і трамваїв пересядуть на маршрутки, проїзд в яких зараз дешевше.

Також варто відзначити, що проїзд в багатьох маршрутках Києва став дешевше за муніципальний транспорт. У вряди годи в столиці маршрутки стали більш економним варіантом для киян.