Смуга для автобусів і велосипедів: як в Києві проводять дорожній експеримент

16 серпня 2018, 10:21
На Дружби Народів дозволили їздити на велосипеді серед маршруток. Велолюбителі не в захваті, але терплять

Для вело. На бульварі нанесли спецрозмітку і встановили знаки. Фото: facebook.com/kievtransport

У столиці з'явилася ще одна смуга для громадського транспорту, на якій як експеримент тепер дозволено їздити велосипедистам. Як повідомляють в департаменті транспортної інфраструктури КМДА, смуга з'явилася на бульварі Дружби Народів, її протяжність – три кілометри. Днями там закінчили установку дорожніх знаків і нанесли розмітку. "Сегодня" зібрала перші враження від новинки.

НЕБЕЗПЕКИ. Це вже друга в місті смуга громадського транспорту, де як експеримент дозволено їздити велосипедистам. Першу відкрили влітку минулого року на ділянці бульвар Перова – вулиця Будівельників – проспект Миру. Велосипедисти кажуть, що вже випробували смугу на Дружби Народів.

Реклама

"Їздити такою смугою складно. Доводиться маневрувати, коли їде тролейбус або автобус. Але найнебезпечніше, коли смугою рухаються маршрутки. Вони в гонитві за пасажирами, часто підрізають, створюючи аварійні ситуації. Але найбільше докучають водії легковиків, які, ігноруючи ПДР, заїжджають на смугу громадського транспорту", – розповідає велосипедист Олег Тимофєєв.

ПОРАДИ. Щоб уберегти велолюбителів, для них розробили пам'ятку про те, як поводитись на такій смузі руху. Їм радять рухатися якомога правіше, дозволяючи міськтранспорту дотримуватися графіку, і не виїжджати перед маршрутками. Також радять пропускати транспорт, який, включивши лівий поворот, від'їжджає від зупинки. Виконувати об'їзд автобуса або тролейбуса тільки зліва, оскільки проїзд між автобусом і платформою зупинки створює небезпеку для пасажирів.

"Рух на велосипеді смугою громадського транспорту – це тимчасове рішення, яке не вирішує проблеми відсутності велоінфраструктури в Києві. Зокрема, бульвар Дружби Народів і вулиця Теліги мають небезпечні повороти для велосипедистів і дуже великий транспортний трафік, тому на цих вулицях потрібні виділені велодоріжки", – кажуть в Асоціації велосипедистів Києва.

ВЕЛОПРОКАТ. Вчора почала діяти в Києві нова система прокату велосипедів. Вона включає в себе 33 станції, де бажаючі зможуть взяти велосипед. Станції розташовані біля метро і в центрі. Поки в роботу запущено 100 байків, а до кінця наступного року їх кількість обіцяють збільшити до 2000. Вартість півгодини поїздки – 30 грн, місячний абонемент – 199 грн. Паралельно із запуском цього пілотного проекту в мерії обіцяють провести інвестиційний конкурс, на якому визначать оператора, який впроваджуватиме в місті систему Bike Sharing на 300 велостанцій.

Нагадаємо, згідно з концепцією розвитку велоінфраструктури Києва, до 2020 року в місті хочуть облаштувати 64 вулиці для комфортної їзди на велосипедах, створити три магістральних веломаршрути і встановити велопарковки біля комунальних установ міста.

Реклама

Раніше ми писали про те, що велосипед в українській столиці поступово перетворюється на повноцінний транспорт. І хоча частіше киян на двоколісниках можна побачити в місті на прогулянках у вихідні, багато також пересідають на велосипед і в будні, щоб дістатися на роботу, об'їжджаючи затори.

Тим часом, багато велосипедистів скаржаться, що пообідати під час велопрогулянки – "завдання із зірочкою": столичні заклади громадського харчування не завжди готові обслужити відвідувачів з особистим транспортом. Та й з перевозом "байка" в міському транспорті іноді виникають проблеми. Команда "Сегодня" вирішила перевірити, в чому причина, і провела експеримент, вирушивши з велосипедом до кафе і трамвая.

Нагадаємо, навіть якщо у вас немає свого двоколісника – його можна взяти напрокат, в столиці є чимало точок з різними умовами і вартістю оренди. Також можна позичити велосипед біля зелених зон, які користуються популярністю серед любителів велопрогулянок. Ми зібрали список точок прокату велосипедів біля місць на природі і в місті, де можна безпечно і приємно покататися.