Смуга для міськтранспорту в Києві: частина водіїв ігнорує нові знаки, ДАІ загрожує штрафами

28 листопада 2014, 06:56
Розмітка, яку нанесли близько тижня тому, вже стерлася

Московський міст. Машини все одно їздять по смузі для громадського транспорту / Фото: Анастасія Іскрицька

Вчора вранці запрацювала "своя", виділена смуга для тролейбусів, автобусів і маршруток, що курсують з Троєщини до Петрівки і назад. На ділянці від вул. Лайоша Гавро до Керченської площі офіційно відкрили смугу для ГТ: нанесли розмітку і встановили знаки. Таким чином, влада сподівається, що жителі Троєщини будуть добиратися додому і на роботу швидше. "Час у дорозі для пасажирів скоротиться на 15-20%. У наступному році смугу подовжать від вул. Гавро по вул. Теліги до Індустріального моста", – говорить гендиректор "Київпастрансу" Сергій Майзель.

Реклама

Фото: Анастасія Іскрицька

РОЗМІТКА СТИРАЄТЬСЯ. Вчора вдень ми перевірили, як працює нова смуга. Автобуси, тролейбуси і маршрутки намагаються їхати тільки по ній. Лише іноді більш скороходні виїжджають в середній ряд, щоб обігнати тролейбус. Хоча бувають і винятки. Через кожен 10 метрів – інформпостери: "Водій, будь європейцем", "Звільни праву смугу" та ін. Але не всі реагують на прохання, нові знаки і розмітку. За п'ять хвилин на Московському мосту ми нарахували близько десятка авто, які мчать по смузі для громадського транспорту. При тому, що в цей час не було затору, й інші смуги були вільні. Під час заторів напевне знаходиться ще більше "розумників", які об'їжджають пробку по чужій смузі. Що стосується розмітки, то в деяких місцях її майже не видно (наприклад, поблизу парку Дружби народів). Фарба, яку нанесли близько тижня тому, просто стерлася. Кияни жартують, що смугу діти крейдою малювали. Зате на з'їздах до суцільної додали і переривчасту лінію. Але водії скаржаться: "Ділянки з пунктиром занадто короткі, перетинати доводиться мало не під прямим кутом".

ШТРАФУВАТИМУТЬ. У ДАІ кажуть, що скоро почнуть штрафувати водіїв за проїзд і паркування на автобусній смузі. Сума штрафу – від 510 до 680 грн. "Зараз на цій ділянці працює два патрулі ДАІ. Водіям, які будуть порушувати ПДР, спочатку будуть виносити попередження. Інспектори протягом декількох днів проведуть роз'яснювальну роботу. А вже потім будуть виписувати штрафи. А от якщо автобус або маршрутка виїжджають зі своєї смуги на інші, вони нічого не порушують", – говорить нам начальник відділу дорожнього руху УДАІ Києва Андрій Ющенко.

Реклама

Фото: Анастасія Іскрицька

"Свої" смуги та вулиці у світі

Реклама

Окремі смуги для громадського транспорту (ОТ) існують в Парижі, Лондоні (більше 200 км), Берліні, Пекіні та інших містах світу. У Мадриді вона відокремлена від решти проїжджої частини невисоким відбійником, заїхати "сторонні" не можуть. Але крім автобусів, смугою можуть користуватися і таксі. А в столиці Колумбії Боготі ГТ має 100% пріоритет перед приватними авто. Для автобусів тут виділили не тільки окремі смуги, але навіть цілі вулиці. А Києву в цьому плані не щастить. Вулиці Саксаганського, Жилянська, Антоновича та Васильківської завжди забиті припаркованими авто на смузі, виділеній для ГТ. "У центрі Києва багато офісів, магазинів. І тут альтернативи для паркування, крім проїжджої, частини немає. Покарати порушників вдається тільки в тому випадку, якщо водій паркується на смузі ГТ на очах у інспектора", – говорить Андрій Ющенко.