Продуктові кіоски в Києві хочуть замінити "медовими будиночками"

5 лютого 2015, 11:43
У столиці кардинально впорядкують сезонну і пересувну торгівлю

Нові ларьки хочуть зробити акуратними. Фото: КМДА

У КМДА закінчують розробку нової Концепції упорядкування об'єктів сезонної та пересувної торгівлі та ярмарків. Вже на цьому тижні її можуть розглянути на профільній комісії Київради, після чого затвердять на одній з найближчих сесій. Як обіцяють розробники, в історичному центрі майже всім заборонять торгувати "з коліс", а на сільгоспярмарках у продавців будуть красиві і однакові намети.

ПОДІЛИЛИ НА ЗОНИ. "На жаль, в останні роки Київ втратив обличчя: всюди безладно стоять кіоски і вагончики. Завдяки новій Концепції в цій сфері буде порядок. При її розробці ми намагалися врахувати позиції і підприємців, і киян", – каже нам директор департаменту промисловості та розвитку підприємництва КМДА Максим Кузьменко.

Реклама

Акуратний. Один із варіантів торгового місця. Фото: КМДА

Торгова Концепція передбачає чіткий поділ Києва на чотири зони. Найважливіша – нульова: територія навколо Києво-Печерської лаври та Софії Київської. Перша зона включає вулиці в історичному центрі Києва, а друга розташована трохи далі від центру. Третя ж охоплює спальні райони міста.

Реклама

Будиночок до 2 м. Такий може розміщуватися біля Софії. Фото: КМДА

Варіанти зовнішнього вигляду об'єктів роздрібної торгівлі розробляються не тільки для кожної зони, але і для торгівлі різними товарами (наприклад, для продажу морозива – один тип кіосків, для торгівлі фруктами – інший тощо).

Реклама

Влітку. Такими можуть стати лотки з морозивом. Фото: КМДА

Також, залежно від зони, може бути різним і розмір торгового місця: що далі від центру – то більший. Наприклад, в найважливішій, нульовий зоні, зможуть розміщуватися тільки невеликі тимчасові споруди площею не більше 2 метрів, і лише певного зовнішнього вигляду. Один із пропонованих типів для цієї зони – маленький акуратний "будиночок" в українському стилі, для торгівлі, наприклад, медом.

ЯРМАРКИ. Сільгосп'ярмарки, які проводяться в різних районах Києва щотижня, теж зміняться і стануть більш привабливими. Зараз вони більше нагадують звичайний базар – різні намети, торгівля з машин... Також кияни скаржаться на те, що після закінчення таких ярмарків на місцях часто залишаються купи сміття.

Для такої торгівлі в КМДА розробляють свій архетип наметів: вони будуть виглядати однаково, і головне – красиво. Наприклад, їх можуть прикрасити зображеннями з видами Києва. Крім того, в КМДА хочуть навести порядок і з самою організацією ярмарків: зокрема, будуть стежити, щоб торгували на них виробники продукції, а не перекупники, і знайдуть відповідальних за порядок під час їх проведення – наприклад, за прибирання сміття.

Новий намет. Один з архетипів торгового місця на сільгоспярмарку. Фото: КМДА

КОНТРОЛЬ. Стежити за сезонної та пересувної торгівлею буде департамент благоустрою. "Ми будемо перевіряти, щоб об'єкти сезонної торгівлі не заважали людям, щоб там не торгували алкоголем і пивом. Пересувна торгівля – це інший напрямок: всі локації таких об'єктів повинні бути чітко визначені з урахуванням заходів безпеки. Щоб не було, що хтось отримав дозвіл на торгівлю, а їздить по всьому місту. Стояти вони можуть або там, де широкий тротуар, або де знаходяться паркувальні місця. Головне, щоб вони не заважали киянам", – говорить директор департаменту благоустрою КМДА Дмитро Білоцерківець.