Проїзд у київських маршрутках: що зміниться після подорожчання

9 квітня 2014, 08:52
Перевізники обіцяють ввічливих водіїв, але автобуси залишаться старі

Маршрутки для багатьох киян стануть розкішшю. У деяких бусах тариф зросте до 4 гривень. Фото: В.Лазебнік, "Сегодня"

З сьогоднішнього дня тарифи в багатьох столичних маршрутках підвищилися. Перевізники кажуть, що, залежно від довжини маршруту і його рентабельності ціна зросла на 0,5-1 гривню – 2,5-4 грн. "З середи тарифи підвищились", – говорить глава київської міськорганізації роботодавців -перевізників "Столиця" Валерій Липецький і обіцяє, що після подорожчання проїзду водії маршруток стануть ввічливішими.

ПРИЧИНИ. За словами Липецького, кожен перевізник буде вирішувати цінове питання індивідуально. "Підвищення буде на гривню максимум від діючого тарифу. Це залежить від довжини маршруту та економічного стану перевізника", – говорить він. "На маршруті № 504 ціна за проїзд зросте на 50 копійок, до 2,5 гривні, а на № 496 – на гривню, до 3,5 гривні", – розповіли нам в ФОП Гусак, яке експлуатує 14 столичних маршрутів. Причина подорожчання банальна: "Вартість палива збільшилася в 1,5 рази. На запчастини теж ціни ростуть, адже там прив'язка до долара, який весь час дорожчає. Прибутків майже немає: максимальна рентабельність у деяких перевізників – до 5%, в середньому – 1-2%, а є маршрути, які взагалі в нуль виходять", – пояснює Липецький і скаржиться, що в нинішніх умовах неможливо оновлювати автопарк: "Грошей на нові автобуси немає, адже з денного прибутку майже половина йде на заправку. А ще й кредити за старі автобуси...".

Реклама

Втім, перевізники не виключають, що їм доведеться повернутися до старих тарифів: "Зараз можемо підняти на всіх маршрутах. Але якщо втратимо пасажирів, то повернемося до старої ціни".

По міськтранспорту остаточного рішення про підвищення цін на проїзд немає. "Чекаємо рішення. Якщо департамент транспорту узгодить , то ми теж моментально ціну підвищимо", – говорить гендиректор "Київпастрансу" Микола Ламбуцький.

СТАНУТЬ ВВІЧЛИВІШИМИ. Заступник голови КМДА Михайло Костюк, коментуючи подорожчання проїзду, заявив, що підвищити тарифи перевізникам дозволили тільки в обмін на обіцянку, що вони поліпшать якість перевезень. Приватники, втім, підтверджувати свої обіцянки не поспішають – за їх словами, низькі ціни на проїзд не дозволяють їм нормально оновлювати автопарк, так що пасажирам доведеться задовольнятися більш ввічливими водіями , але їздити в старих маршрутках.

Реклама

"Підвищення на 1 грн дозволить поліпшити культуру і поведінку водіїв. Ми на себе взяли зобов'язання заспокоїти водіїв, також вони відтепер повинні бути акуратно одягненими і поголеними. А те, що говорять, мовляв, водії хамлять – не завжди правда, часто їх і самі пасажири провокують, – говорить Липецький, – але на те, щоб привести в порядок або купити нові автобуси, потрібно набагато більше грошей. І підвищувати тариф потрібно не на одну, а на 2 гривні".

До слова, ще влітку минулого року КМДА проводила конкурс, за умовами якого маршрутки повинні бути обладнані кондиціонерами і GPS-системою, мати еко-клас не нижчий "Євро-2" та ін. Вимоги не виконані до цих пір: перевізники скаржаться, що у них немає на це коштів.

Скільки заробляють маршрутники

Реклама

"Сегодня" перейнялася скаргами перевізників на нерентабельність і вирішила підрахувати, скільки грошей приносить власнику робота однієї маршрутки "Богдан". У середньому за одне коло (від кінцевої до кінцевої і назад. – авт.) перевозять близько 150 пасажирів. За день водій робить близько 8 таких кіл. При вартості проїзду в 2,5 гривні денний прибуток з однієї маршрутки складає близько 3000 гривень (на маршруті працює від 5 до 30 бусів – залежно від протяжності). З цієї суми 650-700 гривень – це заправка (при ціні ДП 12,95 грн і витраті 24 літри на 100 км по місту. – авт.), 250 гривень – денна зарплата водія, близько 300 гривень – ремонт, обслуговування бусів і плата за стоянки. Податки "з'їдають" ще близько 600 гривень. Разом – 1150 гривень чистого доходу в день (34500 грн на місяць). Після підвищення тарифів до 3,5 гривні "чорний" дохід зросте до 4200 гривень/день, а чистий, з вирахуванням всіх витрат, складе 2350 гривень на день, або 70 500 грн на місяць.

Заради справедливості відзначимо, що повністю завантажені маршрутки не завжди. "Є хороші маршрути, які приносять 2500-3000 грн "чорними". Але є такі, де "чорними" виходить 1400-1700. І щоб оплатити всі витрати, ми ліземо в борги", – говорить один з перевізників.