Реформи в Києві: водійські права видаватимуть за годину

31 серпня 2016, 10:35
У сервісному центрі МВС за співробітниками стежать камери, а глухим відвідувачам видають планшети

/ Фото: Анатолiй Бойко

У Києві триває реформування правоохоронних органів. Місяць тому в Дніпровському районі, на вул. Павла Усенка, 8, в приміщенні колишнього МРЕВ запустили перший в Україні сервісний центр МВС нового зразка. Передбачалося, що там в найкоротші терміни і без бюрократії можна отримати усі послуги, необхідні для користування транспортним засобом, а звернутися може будь-який громадянин, незалежно від місця проживання.

Крім того, обладнали нове приміщення – після ремонту воно стало відкритим простором, з новим молодим персоналом замість суворих людей в погонах, електронною чергою і навіть дитячою кімнатою. "Сегодня" дізналася, чи працює центр, як гадалося.

Реклама

СЕРВІС ТА ПОСЛУГИ. За словами керівника Головного сервісного центру МВС Владислава Криклія, за місяць вони надали 7 тисяч послуг. Найбільш затребувані: видача дубліката або заміна прав, реєстрація або перереєстрація транспортного засобу, оформлення купівлі-продажу авто. До слова, останню послугу зробили електронною та безкоштовною, на відміну від старої довідки-рахунка, що обходилася в копієчку для водія.

"У старому МРЕВ багато послуг займали цілий день, іноді навіть більше. Зараз час скоротилося від 30 хвилин до 3 годин. Наприклад, заміна прав близько 30 хвилин, отримання тимчасового талона на керування транспортним засобом до 15 хвилин, реєстрація авто від 1,5 до 2 годин, оформлення договору купівлі-продажу від 1 години до 2, отримання нових номерних знаків до 2 годин", – говорить Криклій.

Нещодавно запустили в центрі і послугу з обслуговування людей, що мають проблеми зі слухом. "Відвідувачу видається спецпланшет, який робить сурдопереклад слів адміністратора. До того ж наших співробітників навчили основам мови жестів", – пояснюють в центрі. Надалі функції сервісцентру розширять. Наприклад, планують запустити онлайн заміну водійських посвідчень. Можна буде заповнити спецанкету на сайті центру, а нові права отримати з доставкою додому.

Реклама

СПОСТЕРІГАЮТЬ. Кардинально реформували персонал. Всіх адміністраторів (всього працює 20 осіб) відбирали на конкурсній основі. У колишньому нові співробітники: бухгалтери, приватні підприємці, юристи. "Побачила в інтернеті, що йде відбір на стажування, вирішила взяти участь і пройшла. Сама неодноразово бувала в колишньому МРЕВ, тому знала про всі неприємності і труднощі не з чуток", – розповідає адміністратор Ілона Карнаух. "Я як автоводії теж знайома зі старими МРЕВ. Основна мотивація – міняти систему і якість послуг, які надаємо", – говорить колега Ілони, Андрій Волков. До слова, за роботою всіх адміністраторів може простежити онлайн на офіційному сайті центру кожен бажаючий. "Це зробили, щоб запобігти корупції", – пояснив Криклій.

Працюють над помилками

Думки киян про новий сервісний центр кардинально різняться. Одні нарікають на те, що черги не стали коротшими, при оплаті послуг через банк беруть великий відсоток, на майданчику перевірки транспортних засобів не вистачає експертів, а "рішали", що надають свої послуги за гроші, нікуди не зникли.

Реклама

Інші запевняють, такі зміни в роботі старих МРЕВ – крок вперед. "З самого ранку зареєструвалися в електронній черзі під 18 номером, але черги своєї чекали більше години. Працювало лише п'ять адміністраторів, інші робочі місця просто пустували", – нарікає киянин Дмитро Біловчук.

"Працюють в центрі адміністратори просто блискавично. Всього за одну годину я отримала дублікат своїх прав замість вкрадених", – ділиться досвідом Світлана Бурак. "Всі недоліки від городян ми фіксуємо і поступово будемо їх виправляти", – пояснюють в сервіс-центрі.