Реконструкція фунікулера в Києві: як змінять найнезвичайніший транспорт столиці

15 листопада 2017, 19:57
Останню реконструкцію підйомника проводили понад 30 років тому

До кінця року з'явиться проект реконструкції. Фото: соцмережі

Столичний фунікулер – на порозі великих змін: нещодавно мер Києва Віталій Кличко заявив, що в наступному році в планах міста – замінити вагони найбільш незвичайного транспорту столиці новими, більш комфортними.

"Австрійська компанія замінить вагони фунікулера на сучасні, що відповідають високим європейським вимогам безпеки та комфорту. Адже фунікулер не тільки туристичний транспорт, в минулому році його послугами скористалися 1,5 мільйона пасажирів. І завдяки новим вагонам фунікулер стане ще більш зручним, як для киян, так і для туристів, які відвідують столицю ", – заявив мер.

Реклама

У "Київпастрансі" нам розповіли, що фунікулер працює стабільно, але дійсно потребує модернізації. Щоправда, поки про появу нових вагонів говорити рано: відповідно до законодавства України, до початку реконструкції потрібно затвердити проект і провести тендер, на якому виберуть виконавця ремонтних робіт. "Початок і час реконструкції визначать після тендера. А проект реконструкції зараз знаходиться на стадії розробки і узгодження", – повідомили в комунальному підприємстві.

За даними "Prozorro", проект реконструкції фунікулера розробляє архітектурно-реставраційне підприємство "Софія". Крім модернізації фунікулера, він передбачає ремонт станцій, трансформаторної підстанції, переобладнання водопроводу, теплосистеми і каналізації, а також нову систему зовнішнього освітлення. Загальна вартість проекту – майже 6,25 мільйонів гривень. Його повинні завершити до кінця цього року.

Ремонти і реконструкції: як змінювався київський фунікулер

З часів 1905 року, коли був запущений столичний фунікулер, він пережив кілька масштабних реконструкцій. У тому числі – чотири заміни вагонів. Зараз на фунікулері вже 33 роки курсують вагони моделі ФК-80. Їх запустили в 1984 році, в рамках масштабної реконструкції. Тоді ж змінилися обидві станції.

Реклама

ФК-80 вийшли на лінію в 1984 році

Попередники нинішніх вагонів, модель К-56, прослужили близько 26 років – з 1958 року. Тоді також була проведена масштабна реконструкція. "У машинному залі, який знаходиться на верхній станції, встановили сучасне обладнання, яке гарантувало повну безпеку руху. Перебудували верхню і нижню станції, замінили вагончики", – розповіли в "Київпастрансі".

Реклама

До цього на фунікулері 30 років курсували вагони К-28 (1928-1958 рр.), а першими були склади від Biel & Co, які прослужили 23 роки – з 1905 по 1928 рік, тоді лінію продовжили на 38 метрів до вулиці Жданова (сучасна назва вулиці – Петра Сагайдачного).

Так виглядали перші вагони

"На сьогодні київський фунікулер потребує модернізації електроустаткування і системи управління підйомної машини фунікулера, поліпшення дизайну станцій, заміну рейкового полотна з посиленням естакади, організації горизонтального майданчика та встановлення підйомника з урахуванням доступу маломобільних груп населення в вагони фунікулера. Питання про використання демонтованої системи зараз на обговоренні ", – розповіли в комунальному підприємстві. При цьому термін служби оновленого фунікулера повинен становити не менше 50 років.

Крім того, щорічно фунікулер закривають на плановий ремонт, під час якого упорядковують обладнання і фарбують вагони. В останні роки колір періодично змінюють.

Фуникулеру периодически меняют "образы"

Пасажири – про фунікулер: швидкий спосіб опинитися на горі і кращий транспорт для закоханих

Станом на жовтень 2017 року фунікулер розрахований на перевезення 4 мільйонів людей на рік, хоча фактичні обсяги іноді досягали 7,7 млн пасажирів. "Залежно від пори року, послугами фунікулера щодоби користуються від 7 до 15 тисяч пасажирів. З 2014 року кількість пасажирів зростає", – говорять у "Київпастрансі".

У соцмережі Foursquare пасажири залишили чимало відгуків про роботу фунікулера. "Легендарне місце в Києві. Входить до переліку" Must See "для всіх гостей міста і киян. Працює круглий рік, проїзд 4 грн", – написала Kristina Savchuk. "Майже безкоштовний атракціон для багатьох поколінь дітей, ностальгічне місце для дорослих, кращий транспорт для закоханих", – ділиться враженнями Vladislav Kvitnitskiy. "П'ятирічний син у захваті. Я теж люблю цю помісь ліфта і трамвая!", – жартує киянка Anna.

Тим часом, фунікулер – не тільки пам'ятка і розвага, а й швидкий спосіб піднятися з Поштової площі в центр, минаючи пробки. "Оцінити зручність цього виду транспорту дуже просто, треба лише спробувати піднятися пішки з Подолу на Володимирську гірку", – написала в Facebook Natalia Ruban. До того ж, в ньому можна безкоштовно перевозити велосипед.

Зручність незвичайного транспорту оцінили й іноземці: більшість відгуків у Foursquare стосуються швидкості і вартості поїздки. Хороша і швидка поїздка з безкоштовним Wi-Fi і Геотеги в Snapchat, всього за 4 грн ви можете перебратися з Контрактової площі на Софіївську – швидко і легко, хороший вид, але дуже переповнений, ймовірно, через ціни на квиток, – писали про фунікулер гості столиці.

Також кияни діляться порадами, на якому місці з вагонів відкривається найкращий вид. "Кращі місця у ряду, який ближче до річки", – пише Pavel Kornilov. "Неймовірний ажіотаж на сидячі місця ... хоча кращі місця стоячі поблизу лобових вікон", – радить Masha Sinkevich. "При підйомі самі класні місця попереду, але врахуйте: вам доведеться" битися "з пенсіонерами, вони завсідники цього транспорту!", – попереджає Yuriy Lutchenko.

Новим пасажирам люди радять поспілкуватися з співробітницями фунікулера. "Туристам все-таки варто прокататися. Тому що там чарівна бабуся-машиніст! З нею можна фотографуватися. Щоправда, це трохи гальмує сам процес", – пише Natalia Titova. "Дуже душевні й добрі працівниці – і машиніст, і продавець жетонів. Завжди чуйні", – розповіла Olena Flys. "Жінка-водій на горі часто виходить і годує з руки синиць, тому вони збираються перед від'їздом на проводах біля вагона внизу", – поділився спостереженнями Konstantine Rybnikov.

А одного разу фунікулер використовували ... як гірськолижний підйомник! Так, в 2013 році, під час рясного снігопаду 22-25 березня, який був рекордним за останні 100 років, на ньому піднімалися лижники і сноубордисти, що каталися з Володимирської гірки та Андріївського узвозу.

Нагадаємо, що фунікулер працює щодня з 07:00 до 22:00. Нижня зупинка – ст. м. "Поштова площа", верхня – вул. Трьохсвятительська (Михайлівський Золотоверхий монастир).