"Революція" в київських маршрутках: з'явиться транспорт з системами оповіщення та охолодження

9 червня 2015, 08:27
У маршрутках зобов'язали ввести безготівковий розрахунок

Маршрутки. Перевізники скаржаться на дорогі машини і обіцяють оновити парки до кінця року / Фото: Григорій Салай

Міська влада провели конкурс серед перевізників. Компанії, які перемогли в цьому конкурсі, повинні максимально оновити свій рухомий склад технологічно просунутими транспортними засобами з GPS-системами і гучномовцями. А в майбутньому в них повинна буде з'явитися і система безготівкового розрахунку. З'являться ці нововведення, як запевняють і влада, і перевізники, вже до кінця цього року.

Чисті і безпечні . Хто і на якому маршруті працюватиме, конкурсна комісія вирішувала два дні. Всього розглядали 95 маршрутів з 170 існуючих (по решті конкурси пройдуть до кінця року. – Авт.).

Реклама

"Вимоги до перевізників, які зараз возять пасажирів у старих, брудних і задушливих маршрутках, висунуті дуже жорсткі. Найголовніше – будь-яке маршрутне таксі повинне бути не старшим 7 років і обладнане двигунами стандарту Євро-4, які менше забруднюють навколишнє середовище (в Європі давно перейшли на стандарт Євро-5. – Авт.). До сьогоднішнього дня таких машин було трохи більше 30 штук з 2 тисяч", – кажуть у департаменті транспортної інфраструктури КМДА.

В основному серед переможців – старі фірми, але пробилися і новачки. Вони зобов'язуються повністю оновити свої автопарки сучасними машинами, оснащеними GPS-системами, пристроями для гучного зв'язку – для того, щоб повідомляти пасажирам назви зупинок, і навіть кондиціонерами. Також на кожному маршруті з'явиться мінімум одна маршрутка, обладнана для перевезення пасажирів-інвалідів – з низькою підлогою, пандусами і широкими дверима. Замінити старі автобуси новими влада хоче вже протягом року, але деякі перевізники просять відстрочку, адже всього один такий мікроавтобус обходиться у понад 1 млн грн.

Що стосується введення системи електронного квитка (розрахунку не грошима, а "Карткою киянина"), то вона також запрацює, але не в найближчому майбутньому. За словами перевізників, це технологічно складний процес. "Але якщо місто потребує, ми підключимося до такої системи протягом півроку", – кажуть вони.

Реклама

ПОКАРАЮТЬ . Як показує практика, обіцянки часто можуть не виконуватися. Але влада запевняє: тих, хто буде порушувати вимоги, будуть карати – аж до позбавлення права на перевезення. "За законом, ми проводимо перевірки перевізників один раз на рік. Позапланова перевірка може бути організована після скарги пасажира – наприклад, на техстан тієї чи іншої маршрутки, на те, що водій не зупинився або їздить не за розкладом... За результатами таких перевірок складаються акти. Якщо є три акти з підтвердженими порушеннями – договір з перевізником розривається", – пояснює начальник Комунальної служби перевезень КМДА Сергій Савтирь.

Ціни в нових бусах не підвищать

"Всі невеликі автобуси, які зараз виробляються (і "Богдан", і "Отаман"), відповідають висунутим вимогам влади. Ми вже експлуатуємо один сучасний автобус – з низькою підлогою, з широкими дверима і пандусом, який швидко розкладається. Передаємо свої зауваження та побажання луцькому заводу. Цього року плануємо закупити більше 50 нових автобусів", – говорить директор компанії-переможця "Союз-авто" Віктор Нестерчук.

Реклама

"До кінця цього року і на початку наступного плануємо купити 24-25 машин", – обіцяє і директор "Ярославь-авто" Ігор Гусак. При цьому, як кажуть перевізники, про підвищення вартості проїзду поки не йдеться. Те саме кажуть і в КМДА: там пояснюють, що двигуни стандарту Євро-4, навпаки, дозволять перевізникам значно заощадити бензин – витрата палива у них набагато менша, ніж у "старичків". Та й на ремонт не доведеться витрачатися, як зараз.