Скільки кандидати в мери Києва витратили на вибори (інфографіка)

21 травня 2014, 10:23
За гроші, витрачені на рекламу, можна завалити Київ новими лавками

За гроші, витрачені на політрекламу, / Фото: Григорій Салай

Мерська гонка підходить до фіналу: вибори вже через 4 дні. Стартувала кампанія в квітні. І відразу Київ прикрасили численні рекламні плакати з передвиборчими обіцянками, а в поштових скриньках городян з'явилися стоси листівок і "агіток" від кандидатів. "Краще б гроші, витрачені на рекламу, на дитячі майданчики пустили", – обурюється киянин Сергій Охрімчук. "Сегодня" підрахувала, скільки витратили кандидати на передвиборну кампанію, і скільки нових парків, ліфтів і дитячих майданчиків можна б побудувати в місті на ці гроші.

За словами політолога Володимира Фесенка, "cреди найбільш активних кандидатів у мери Києва – Віталій Кличко, Володимир Бондаренко, Микола Катеринчук, Леся Оробець і Дарт Вейдер. А що стосується витрат на рекламу, то рівень середній – адже в країні криза". Втім, як з'ясувала "Сегодня", на мерську гонку лише ці п'ятеро "активних" кандидатів витратили сукупно не менше 30 млн грн. На ці гроші можна було б побудувати 1200 дитячих майданчиків або полагодити дахи на 300 будинках (докладніше див. інфографіку
. — Авт.).

Реклама

"На всю кампанію в партії УДАР витратили близько 17 млн грн – це витрати на зовнішню рекламу, ТБ і радиоролики. Також випускаємо газету та листівки з програмою кандидата", – розповіли нам в штабі Кличка. Дарт Вейдер кампанія обійшлася дешевше: "Ми витратили 8 датаріев. Це десь 25 тис. юанів (2,959 млн гривень. – Авт.)", – Повідомив нам Дарт.

А Микола Катеринчук запевняє, що вклався в 3,5 млн грн: "Я робив наголос на зустрічі з виборцями". Леся Оробець сказала "Сегодня", що витратила на вибори 1,4 млн. Загальну суму витрат у Володимира Бондаренко озвучити відмовилися, але він, як і інші кандидати, активно рекламується і з бордів, і по телевізору. "Ясна річ, що з усіма не зустрінешся особисто. Щоб донести програму, друкували буклети та листівки і замовляли борди", – розповіли нам в його штабі. Експерти ж нагадують і про "неофіційних" витратах: як заявив голова КВУ Олександр Черненко, факти підкупу голосів киян за 200 гривень трапляються дедалі частіше
.