Багато маршруток знаходяться в поганому технічному стані. Фото: соцмережі
Київські маршрутки все частіше стають "героями" серйозних дорожніх пригод. З початку листопада в місті сталося кілька серйозних аварій за участю міського транспорту, в яких постраждали люди. На жаль, був і смертельний випадок: 4 листопада на вулиці Героїв Дніпра маршрутка збила на зупинці двох людей.
В результаті аварії жінка померла на місці, чоловіка у важкому стані забрала швидка, він помер по дорозі в лікарню. Третьому потерпілому надали медичну допомогу.
Пару днів по тому, 7 листопада в ДТП потрапила маршрутка з пасажирами і позашляховик Volvo ХС 90 – в результаті зіткнення мікроавтобус перекинувся на бік.
"Водій маршрутки порушив правила дорожнього руху та скоїв поворот в невстановленому місці. У цей момент його в праву сторону вдарив Volvo ХС 90. В результаті маршрутка перекинулася", – розповіли в столичній поліції. П'ятеро пасажирів маршрутки отримали травми, їх госпіталізували. 36-річний водій іномарки та 48-річний водій маршрутки при зіткненні не постраждали.
А колесами, що відлетіли посеред дороги, в місті вже й зовсім нікого не здивуєш.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ
У КМДА кажуть: стан багатьох столичних маршруток – далеко від ідеалу, проте їх регулярно перевіряють. "Технічний стан транспорту, що працює в режимі маршрутного таксі в столиці, в обов'язковому порядку, двічі на рік перевіряється на станціях діагностики МВС України в Києві. Щодня всі транспортні засоби, які працюють на міських маршрутах, перед виїздом для роботи на лінії проходять технічний контроль справності вузлів і агрегатів, від яких залежить безпека дорожнього руху. В разі виявлення технічних несправностей, транспортний засіб до роботи не допускається", – пояснює начальник комунальної служби перевезень КМДА Сергій Савтирь.
Самі водії кажуть, що їх автобуси щодня проходять техогляд у механіків, і все в порядку. При цьому ніде не регламентовано, скільки мікроавтобус може працювати на маршруті – рік, два або п'ять.
Статистика по ДТП: аварій з маршрутками і постраждалих стало більше
Тим часом, в поліції оголосили статистику за кількістю аварій, в які потрапляли автобуси з Києва та області. Цифри змушують замислитися. Так, за вісім місяців поточного року автобуси з київською реєстрацією потрапляли в аварії по всій Україні 507 разів (в минулому році – 433), з них з потерпілими – 64 (проти 67). Смертельних ДТП – 4, хоча в минулому році смертей в схожих інцидентах не було. Постраждалі були в 84 аваріях (в минулому році – в 112).
Автобуси з реєстрацією в Київській області потрапляли в аварії по всій країні 354 рази (в минулому році – 255). Постраждалі були в 58 випадках (проти 43), смертельних ДТП – 5 (в минулому році – 3), а травмовані були в 94 аваріях (в 2016-му – 79).
При цьому водії автобусів з Києва були винуватцями 264 аварій (в минулому році – 229). Кількість постраждалих в таких ДТП різко зросла: 32 випадки проти одного в минулому році. Травми в таких аваріях констатували в 30 інцидентах (в минулому році – в двох), також були два смертельні випадки.
Дані по області також не радують: водіїв автобусів зі столичною реєстрацією визнали винними в 157 ДТП (проти 135 за вісім місяців в 2016 році), аварій з постраждалими було 24 (в минулому році – всього шість). Постраждалі були в 32 ДТП (13 в 2016-му), одна аварія – смертельна.
Всього автобуси з київськими номерами за вісім місяців цього року потрапляли в 463 ДТП в Києві, і 14 – в столичному регіоні. Тим часом, "буси" з реєстрацією у Київській області "відзначилися" в 180 аваріях в столиці, тоді як в області потрапляли в ДТП 152 рази.
Великі перевірки: які порушення найчастіше знаходять у перевізників
Після смертельної аварії на Героїв Дніпра мер Києва Віталій Кличко дав команду перевірити всі маршрутні таксі, які працюють в столиці. Також він доручив перевірити стандарти роботи і технічний стан комунальних маршруток.
"Я доручив перевірити наявність ліцензій у всіх приватних перевізників, маршрутки яких працюють в Києві, і технічний стан цих транспортних засобів. А також – наскільки умови ліцензій відповідають умовам роботи водіїв, їх професійний стаж, контроль стану здоров'я водіїв, які виїжджають на маршрути і перевозять пасажирів", – заявив Кличко.
За даними комунальної служби перевезень, серед найбільш приватних порушень у приватних маршрутників – недотримання графіка руху і відсутність в транспортних засобах необхідних документів. "В залежності від порушень застосовується або розірвання договору, або порушення фіксується в акті. Третій акт порушень протягом року є підставою для розірвання договору з перевізником", – розповів Сергій Савтирь.
Крім того, перевізник зобов'язаний забезпечити не менше 10% резерву автобусів для заміни рухомого складу в разі виходу техніки з ладу, від кількості транспортних засобів, які працюють на маршруті відповідно до умов конкурсу та договору.
А ось за іншими порушеннями – наприклад, порушенням швидкісного режиму, зупинкою в недозволених місцях і розмовах по мобільному під час руху – повинна стежити столична поліція.
Зараз на київських маршрутах працює 21 приватна компанія і "Київпастранс". Кличко заявляє, що влада міста має намір прибрати з ринку перевізників, які не дотримуються стандартів роботи.
Комплексне рішення: маршрутки хочуть витіснити автобусами і тролейбусами
У КМДА нагадують: основним видом наземного громадського транспорту в столиці як і раніше є трамваї, тролейбуси і автобуси. "Перевезення пасажирів у режимі маршрутного таксі в Києві введена виключно, як додатковий вид надання послуг і здійснюється повністю за свій рахунок перевізників. Їх визначають виключно на конкурсних засадах", – розповів начальник комунальної служби перевезень КМДА Сергій Савтирь.
Тим часом, в рамках Стратегії розвитку міста Києва до 2025 року міська влада має намір випустити на вулиці міста транспорт підвищеної місткості і оптимізувати маршрути згідно з рекомендаціями експертів КМДА та Світового банку.
"Зазначену стратегію реалізують шляхом оптимізації діючої мережі пасажирського наземного транспорту – вносяться зміни в схеми руху, змінюється кількість рухомого складу на діючих маршрутах. Також, за рекомендаціями Світового банку, відкриваються нові маршрути і закриваються непотрібні", – повідомили в столичній службі перевезень.
Так, ще в минулому році міська влада планувала протягом двох-трьох років закрити близько 80 маршрутів, які зараз обслуговуються приватними перевізниками, і випустити замість них комунальні автобуси. З початку року в столиці скасували близько 10 таксомоторних маршрутів, які дублюють громадський транспорт. Серед них і популярні №230, 238, 412, 545. Скорочено маршрут №429, кінцеву зупинку якого перенесли з вул. Хрещатик на Терещенківську. На сьогоднішній день в Києві діють 155 таксомоторних маршрутів, в минулому році їх було 171. Скільки маршрутів буде ще скорочено в цьому році, поки невідомо.
Не відмовилися в місті і від ідеї скоротити маршрути приміських автобусів, які курсують по столиці. Міська влада планує створити швидкий і зручний транспортний хаб, побудувавши автостанції приміського, міжміського та міжнародного сполучення. Вони будуть інтегровані з залізничними вокзалами та аеропортом "Жуляни". Правда, про терміни появи хабів поки не говорять. "На жаль, службі перевезень не відомо на якій стадії перебуває реалізація даного проекту", – розповіли нам у відомстві.
Також невідомо, коли в місті розроблять нові правила для приватних перевізників і проведуть новий тендер, на якому виберуть приватників без аварійних автобусів. А значить, поки питання наявності на дорогах Києва небезпечних маршруток залишається відкритим.