Працівники іподрому в Києві: Боїмося, що коні підуть на ковбасу

17 травня 2014, 09:02
Коней хочуть замінити меблями

Іподром. Працює с 1962—1969 рр. Його площа понад 380 тис. кв. м / Фото: Сергій Ніколаєв

Міська влада зайнялася залученням інвесторів, тільки починання досить суперечливі: на місці Київського іподрому (проспект Глушкова, 10) може з'явитися гігантський торговий центр ІКЕА, який вже багато років планує вийти на український ринок. А сам іподром КМДА вирішила перетворити в кінно-спортивні комплекси. "Я вважаю, і фахівці в цій сфері вважають, що іподроми в Україні в принципі не потрібні. Коли їх було 200 з гаком, це була система тоталізаторів – високоприбуткові структури, де грали на гроші. Сьогодні – це іграшки, які використовуються 1-2 рази на рік. Іподром потрібно трансформувати в систему кінно-спортивних клубів, де можна тренуватися і відпочивати. Для цього плануємо виділити місце на узбережжі Дніпра, за межею міста, тільки створювати їх не за гроші Києва, а за гроші, наприклад, фірми ІКЕА, яка вивчає можливість створення великого торгового центру на місці іподрому", – заявив глава КМДА Володимир Бондаренко.

Фахівці стурбовані планами. "Якщо реконструювати іподром і налагодити роботу, то він може приносити дуже багато грошей, як це відбувається в Європі. Більш того, це могло б сприяти популяризації кінного спорту. Якщо іподром трансформують у кінно-спортивні комплекси, багато людей зовсім перестануть відвідувати його, оскільки не будуть постійно їздити за місто. А якщо призупинити роботу хоча б на час, селекція коней припиниться", – сказала нам генсек Федерації кінного спорту Київщини Ірина Мусієнко.

Реклама

БУДМАРКЕТ – ЗА КИЇВ. Депутати Київради сумніваються, що подібна ініціатива буде проголосована на засіданні, але й не виключають такої можливості. "Не можна прибирати іподром – це важливий об'єкт для городян, а для торгових центрів є інші майданчики, наприклад, за межами міста. Компанія ІКЕА вже не перший рік планує зайти на український ринок, але запити у них великі. Вони хотіли територію близько 100 га, де планували розмістити не тільки торговий комплекс, але і своє виробництво. А такий майданчик у місті важко знайти, не прибравши низку об'єктів. Одне з місць, яке їм виділяли багато років тому, – біля Бориспільської клумби на Харківському масиві, але там росло багато дерев, та й взагалі починався чистий ліс, і це рішення не пройшло", – розповів депутат Київради Андрій Миргородський.

В офісі представництва IKEA в Росії і СНД нам повідомили, що рішення про відкриття торгових центрів беруть у головному офісі в Нідерландах, і слово про вихід на ринок України за ними.

ВИГІДНО. Експерти запевняють: незважаючи на те, що в Україні нині несприятливий клімат для нового бізнесу, багато великих компаній свідомо починають експансію. "Інвестори ніколи не працюють у збиток. В Україні зараз невелика платоспроможність, але компанія-інвестор переважно розраховує на спрощення торговельних відносин з ЄС, що дозволить за невеликі гроші перевозити товари, та й хороша можливість найняти дешеву робочу силу", – розповів "Сегодня" директор Українського аналітичного центру Олександр Охріменко.

Реклама

"Боїмося, що коні підуть на ковбасу"

Працівники іподрому вкрай насторожено ставляться до ідеї міської влади. Більш того, вони побоюються і розправи над тваринами: "У нас дуже вузька спеціалізація, і, переформатувавши іподром, ми просто залишимося на вулиці (на підприємстві працює понад 100 осіб. – Авт.). Куди подітися тим сім'ям, які не тільки працюють, але живуть на території іподрому в гуртожитку? Не кажу вже про коней, яким не залишиться місця, і вони можуть піти на ковбасу", – розповіла нам співробітниця іподрому. Директор Олександр Шинкаренко додав, що іподром працює повноцінно, щорічно проходять змагання, а на його базі працює центр з реабілітації дітей, хворих на ДЦП. "В Україні працюють лише три іподроми. Для порівняння: у Парижі та на його околицях – 54 іподроми, а у всій Франції понад 200, – додав директор іподрому. – Якщо комплекс закриють, зруйнується вся структура конярства України, адже до нас з усієї країни везуть коней на випробування, щоб визначити їхні здібності. Унаслідок цього будуть втрачені робочі місця, і не виключено, що частина поголів'я піде під ніж, оскільки коней нікуди буде дівати".