Страшну річку Либідь у Києві перетворять на арт-простір

25 червня 2015, 08:25
Біля древньої річки хочуть зробити зелений парк з дерев'яним берегом

Либідь ще може стати улюбленим місцем для киян. Фото: С. Поломаний

Команда київських архітекторів розробила проект з відродження річки Либідь. Вони пропонують озеленити береги річки, позбавити її від стічних каналізацій, а примикаючі до річки занедбані споруди XIX століття – залізничні склади вокзалу "Київ-товарний" – відреставрувати і перетворити на виставкові комплекси. Розрахований проект на 10 років. Влада згодна, що річку треба відновлювати, і готова розглянути всі варіанти.

Реклама

Проект. Берег Либеді пропонують озеленити, воду – очистити і побудувати через неї містки. Фото: С. Поломаний

Лежбище . Протяжність річки Либідь складає більше 17 кілометрів. Вона тече по території Солом'янського, Голосіївського та Печерського районів, впадаючи в Дніпро південніше Видубичів, в районі Корчуватого.

Але незважаючи на свої масштаби, вже багато років річка є зоною екологічного лиха: вода неприємно пахне затхлістю, а бетонний берег окупують влітку десятки бездомних. Кияни навіть вдень побоюються тут прогулюватися.

Реклама

Зараз. Стародавня річка стала "курортом" для десятків безпритульних

"Ходити там небезпечно. Я якось раз намагався зробити фоторепортаж, так мені трохи голову скляною пляшкою не розбили! Бездомні облаштовують на березі не тільки нічліжки, але й цілі поселення. Багато п'яних, які поводяться вкрай агресивно, угледівши чужинців. І така "Калькутта" у нас практично в центрі міста", – обурюється киянин Арсеній Земляков.

Реклама

Парк і місток. З ним погоджується архітектор, один з авторів проекту з відродження річки Либідь Семен Паломаний. "Либідь – це річка з найдавнішою історією, і зараз знаходиться в жахливому стані! Ми хочемо повернути їй колишню красу і велич", – говорить поломаною.

За його словами, в планах архітекторів – озеленити територію берега в радіусі 50 метрів – від ст. м. "Олімпійська" до вул. Байкової. "Вздовж річки, недалеко від залізничної станції, розташовані занедбані будівлі промзони. Їх можна розібрати, а вивільнену територію – засіяти травою і висадити дерева. Єдине, що можна залишити, – це залізничні склади станції "Київ-товарний", які були побудовані в XIX столітті: їх можна відреставрувати і перетворити на культурні центри. З часом бетонний берег річки можна розібрати, і замінити на дерев'яну набережну на опорах, а через річку зробити кілька невеликих містків", – розповідає Семен Поломаний.

За його словами, основна увага буде приділена стічним каналізаціям, які "врізаються" в річку. "Практично всі ці "врізки" є незаконними, і через них вода в Либіді просто отруєна! Необхідно обстежити весь басейн річки, щоб скласти точну карту всіх стічних труб, після чого їх закрити", – каже архітектор. Точну дату початку реалізації проекту архітектори не озвучують: "Зараз ми шукаємо спонсорів, які б погодилися реалізувати цей проект", – каже Поломаний.

За десятки років річка стала колектором

За словами директора КП "Плесо" Дениса Пікалова, берег річки Либідь дійсно можна перетворити на справжній арт-простір. "На сьогоднішній день від річки залишилася одна назва. Ще в 70-х роках минулого століття Либідь закували в бетон і заховали від очей подалі. За десятки років вона перетворилася з річки в колектор стічних вод, і прочистити її тільки силами КП "Плесо" неможливо. Що ж стосується проектів з облаштування берегів річки, їх озеленення або очищення самих вод, то ми готові розглядати будь-яку пропозицію. Я впевнений, що береги річки зможуть стати не тільки місцем відпочинку для киян, а й прекрасним арт-простором", – говорить Денис Пікалов.