Транспорт на Троєщину: коли з'являться легкі трамваї і метро

7 червня 2018, 10:05
Обговорювали навіть рейковий підвісний транспорт

Sky Way. Киян пропонували возити в складах на підвісних рейках. Фото: rsw-systems.ком

Жителі Троєщини продовжують чекати запуск універсального транспорту, який би доправляв їх з одного берега столиці на інший, минаючи щоденні затори в години пік. "Сегодня" дізналася, що відбувається з транспортними проектами, які міська влада щедро обіцяла жителям житлового масиву.

У квітні цього року з'явилася інформація, що переправлятимуть троєщинців з лівого берега на правий ... повітрям. Йшлося про так званий проект Sky Way – підвісний рейковий транспорт. Принцип його роботи полягає в тому, що вагони рухаються підвісними рейками, натягнутими між опорами. При цьому швидкість рухомого складу може досягати 500 км/год. Кінцевими зупинками Sky Way стали б Поштова площа і Троєщинський ринок (вул. Закревського). У мерії нібито навіть створили робочу групу, яка повинна була б надати пропозиції щодо реалізації проекту.

Реклама

Як пояснили "Сегодня" в КМДА, обговорення проекту було, але до якихось конкретних дій не прийшли: "Це проект фінансово дуже витратний і потрібно розуміти, чи готові ми до нього зараз".

Трамваї на Троєщину

Ще один незвичайний проект, який поєднав би два берега, – "Tram-Train": легкі трамваї, які можуть їздити трамвайними і залізничними рейками. Про нього міська влада заговорила в лютому минулого року. Тоді вартість проекту оцінили в 200 млн євро і підрахували, що реалізувати його можуть за три роки. У вересні 2018 року на ProZorro оголосили тендер на розробку ТЕО за 14,5 млн грн.

Було запропоновано і три варіанти маршрутів. Перший: від вул. Милославської Троєщинською лінією трамвая, Південним півколом міськелектрички через Березняки, з переходом на Борщагівську лінію швидкісного трамвая до ст. "Кільцева дорога" і з заїздом до депо ім. Шевченка. Другий: Троєщинською лінією через Березняки і до Кардач. І третій: з Троєщини Північним півколом міськелектрички через станцію "Київ-Петрівка" із заїздом до трамвайного депо ім. Шевченка. За словами радника мера Києва Дмитра Білоцерківця, про проект "Tram-Train" не забули, навпаки, він знаходиться в активній стадії розробки: "Зараз практично завершено його техніко-економічне обґрунтування. Думаю, що цього року буде проект, і можна буде розуміти вартість і терміни його реалізації".

Реклама

Метро на Троєщину

Не відмовляється місто і відбудівництва метро на Троєщину. Роботи з добудови Подільського мосту тривають. Щоправда, закінчать його не скоро.

"Роботи ведуться, але не швидко. Орієнтовний кошторис на добудову – близько 9 млрд грн. З них за два роки повинні освоїти близько 2 млрд. Ми вперше почали ним займатися минулого року. Тільки після добудови моста стоятиме питання про запуск метро по ньому", – пояснив Білоцерківець.

"Альтернативи метро на Троєщину немає"

Як пояснює експерт з транспорту Олександр Кава, альтернативи будівництва метро на Троєщину немає.

Реклама

"Якщо говорити про "Tram-Train", то за вартістю реалізація цього проекту буде не менше, ніж будівництво повноцінного метро. Це проект на мільярди гривень. Більш того," Tram-Train "істотно знизить пропускну здатність залізниці в київському вузлі, що теж матиме негативні наслідки. Краще сконцентруватися на будівництві метро. Стосовно Sky Way – це неспроможний проект, який, я думаю, ніхто не збирався реалізовувати. Це як тунелі під Дніпром, про які багато говорили свого часу, але їх досі немає", – вважає Кава.

Якщо ж говорити про терміни будівництва метро на Троєщину, то, за прогнозами експерта, це може зайняти 15-20 років. Поки ж пересування троєщинців з одного берега на інший можна полегшити, замінивши приватні маршрутки комунальними автобусами великої місткості.