До Києва повернулися пробки й тисняви: як уникнути заторів (інфографіка)

8 вересня 2015, 08:04
Столиця зустріла вересень з величезними 5-бальними "тягучками"

Дороги в столиці перевантажені

Кияни повернулися з відпусток, діти та студенти вирушили в школи та університети, а на дорогах столиці стало помітно тісніше. Влада обіцяє, що проблему з дорогами вирішить, і вивчає європейський досвід боротьби з заторами.

ДЕ СТОЇМО. Люди скаржаться: через пробки на роботу потрібно виїжджати на годину раніше. "Транспорт по проспекту Перемоги в районі автостанції "Дачна" і в бік центру щоранку ледве тягнеться. Кілька разів виходила раніше з дому і йшла до станції метро "Житомирська" пішки – було швидше, ніж в автобусі. І це з урахуванням закінчився в серпні ремонту мосту на Святошино!" – Каже киянка Наталія Носова.

Реклама

Не дивно, що саме на пр-ті Перемоги з початку вересня була зафіксована найдовша пробка (див. Інфографіку). Дані сервісу "Яндекс. Пробки" підтверджують: на початку осені завантаженість доріг традиційно зростає, хоча до рекордних 10 балів поки далеко.

"У вересні в ранкові та вечірні години пік пробки вже досягають п'яти балів. У серпні в ранковий час завантаженість доріг трималася на позначці двох-трьох балів, у вечірній – не перевищувала чотирьох балів", – говорять в компанії.

Реклама

У вересні стало більше людей і в комунальному транспорті: підземка, у зв'язку зі збільшенням пасажиропотоку, вже перейшла на зимовий графік роботи. На лініях додали поїздів і зменшили інтервал руху: на червоній гілці додатково курсує 54 склади на добу, на синій – 44, на зеленій – 74. У "Київпастрансі" додали машин на 10 автобусних, 10 тролейбусних і 8 трамвайних маршрутах.

АВАРІЙ БІЛЬШЕ. Збільшилося з приходом осені і кількість дорожніх аварій в місті. За даними ГУВС Києва, в неділю 30 серпня було зареєстровано 95 ДТП, а в неділю 6 вересня – вже 125. Зросли цифри аварій і в будні дні. Так, 1 і 2 вересня в столиці сталося з 218 аварій, хоча за тиждень до цього, 25 і 26 серпня, було по 150 ДТП в день. Причому водії примудряються порушувати ПДР, навіть рухаючись в пробці на мінімальній швидкості! Деякі намагаються об'їхати затор по тротуару (штраф за це 255 грн), а багато водіїв не дотримуються безпечної дистанції (штраф 425 грн).

АВТОБУСИ ЗАМІСТЬ МАШИН. Експерт Олександр Кава переконаний: найефективніший спосіб боротьби з пробками – розвиток громадського транспорту. Це доведено на прикладі багатьох європейських міст. "Будівництво нових доріг не вирішує проблему заторів, навпаки – кількість авто збільшується. Потрібно створювати щільну мережу міськтранспорту. Він повинен бути комфортним і передбачуваним: коли людина приходить на зупинку, він повинен розуміти, куди і на чому він може звідти виїхати. Потрібно не тільки бачити розклад руху, а й за якими вулицями проходить той чи інший маршрут, де зупиняється. Поки у нас нормальної системи навігації немає, громадський транспорт абсолютно не інформативний", – говорить Кава.

Реклама

Також, за його словами, приблизно на 40% можна було б знизити кількість пробок, якщо правильно організувати рух на проблемних перехрестях і з розумом проектувати нові розв'язки.

У КМДА кажуть, що про проблеми знають і вирішують їх: розробляється транспортна модель міста, створюють нові смуги для громадського транспорту, незабаром будуть встановлені камери у світлофорів... Вивчають чиновники та європейський досвід – адже багато міст, щоб побороти пробки, не тільки вводять високі штрафи за порушення ПДР і застосовують технологічні новинки, а й вдаються до незвичайних методам. Так, в Талліні, щоб стимулювати людей пересісти з авто на громадський транспорт, в 2013 році його зробили безкоштовним для жителів міста. А в Женеві біля зупинок працюють перехоплюючі паркінги: водії, які залишають там авто, можуть отримати безкоштовний квиток на трамвай.