У Києві настає масове подорожчання проїзду в маршрутках

23 грудня 2014, 08:35
Перевізники: "Піднімемо ціну в лютому, щоб не псувати свята"

Тарифи. По 5 гривень просять за проїзд на п'яти маршрутах столиці / Фото: Григорій Салай

Незабаром у Києві можуть масово подорожчати маршрутки. Один з найбільших перевізників Києва "Союз-авто" вже підвищив ціни на проїзд до 5 грн на п'яти маршрутах: №№192, 180, 476, 485 і 529. У КМДА зараз розглядають документи з розрахунками від інших приватників.

ВСЕ ПОДОРОЖЧАЛО. В "Союз-авто" пояснюють, що підняли ціни на найдовших маршрутах, протяжністю до 21 км. "Це вимушений крок, але об'єктивний. Паливо подорожчало в 2 рази, шини – в 2 рази. Одне колесо коштувало 1400 грн, тепер 2800 грн. В тиждень ми купуємо як мінімум 40-50 коліс. Безпека пасажирів – перш за все. Ми подали розрахунки в КМДА, і нам їх погодили. На це пішло 3 тижні. Мало того, на деякі маршрути влада затвердила тариф в 6 грн. Але ми теж розуміємо, що і у людей зараз немає грошей, тому йдемо на компроміс, підвищуючи не до 6, а тільки до 5 грн", – пояснює нам директор "Союз-авто" Юрій Нестерчук.

Реклама

За його словами, гроші потрібні не просто на ремонт, а щоб підприємство хоч трохи могло розвиватися. "Тільки цього року ми відновили свій парк на 91 автобус. Всі машини нові на маршрутах №№192, 180, 455, 513. А наступного року плануємо замість "Богданів" запустити великі автобуси", – говорить Нестерчук.

ХТО ЩЕ. У КМДА кажуть, що не втручаються в економічну політику приватників, а лише перевіряють, обґрунтовані тарифи чи ні. "Зараз ми розглядаємо документи ще від трьох перевізників. На це може піти кілька днів. Тарифи, які вони пропонують встановити, це 4 грн, 5 грн і 6 грн. Найвищий – на тих маршрутах, довжина яких перевищує 22 км. Питання вирішується", – сказав нам в. о. директора департаменту транспортної інфраструктури Іван Шпильовий.

Подала нові розрахунки в КМДА компанія "Кийтранс-2005", яка обслуговує близько 20 маршрутів у столиці. У тому числі 14-кілометровий 223-й – від Південного вокзалу до вул. Туполєва, 417-й – з Новобіличів на Контрактову площу, протяжністю більше 18 км. "Про нові тарифи будемо говорити, коли їх погодять. Поки їздимо за старими", – говорять в компанії.

Реклама

Також чекають вердикту від влади ФОП "Овчинникова" та ФОП "Гусак", які обслуговують більше 10 маршрутів. Тут швидше за все подорожчання торкнеться маршруту №242 – 24 км від Індустріального шляхопроводу до метро "Лісова". Зараз проїзд в ній коштує 4 грн, а може стати 6 грн.

Експерти кажуть, що тарифи перевізників визначаються не тільки розрахунками, а й попитом пасажирів. "На тих маршрутах, які вже подорожчали до 5 грн, було проведено моніторинг. Там пасажирів не стало менше. Але якщо після підвищення ціни за проїзд пасажиропотік на тому чи іншому маршруті сильно впаде, перевізник буде змушений знизити ціну. Наприклад, було 4 грн, підвищили до 5 грн, а потім знову доведеться знизити хоча б до 4,5 грн. Корективи можуть бути внесені в будь-яку хвилину", – говорить глава міськорганізації роботодавців-перевізників "Столиця" Валерій Липецький.

Він вважає, що навіть після підвищення люди будуть користуватися маршрутками. "Людині вигідніше заплатити 5 грн і проїхати величезну відстань без пересадок, ніж скористатися кількома видами транспорту. Так вийде ще дорожче і довше. Особливо це відчується після підвищення цін на проїзд в автобусах, тролейбусах і метро, яке планується на лютий", – пояснює Липецький.

Реклама

КОРОТКІ. Планують підняти ціни і перевізники поменше. Але там проїзд подорожчає не до 5 грн, а до 4 грн. "Ми хотіли підняти ціни вже з січня. Але, щоб не псувати людям свята, почекаємо до лютого і підвищимо тарифи разом з комунальним транспортом. Наприклад, зараз у нас ціна на маршруті №442 – 2,5 грн, №442-Д – 3 грн. А буде, імовірно, 4 грн", – сказав нам директор "Політехавто-Б" Микола Бацан.

ДУМКИ. Кияни кажуть, що подорожчання боляче вдарить по їх гаманцю і вже думають, як заощадити. "Все дорожчає, тільки зарплати залишаються стабільними. Транспорт – чимала стаття витрат, адже в родині ним користуються всі кожен день, вранці і ввечері: я, чоловік і син. Доходу і так катастрофічно не вистачає. Я вже прикинула, що частина дороги, яку на маршрутці зазвичай я проїжджаю до метро, буду проходити пішки", – каже киянка, яка живе на Оболоні, Світлана Ставчук.

Заощадити на проїзді складно, але можна. Приміром, від Петрівки до вул. Милославської можна під'їхати на двох маршрутках, одна з яких подорожчала до 5 грн, а інша поки коштує 3 грн. Економія в день складає 2 гривень. Різниця тільки в тому, що перша йде по проспекту Маяковського, а друга – по вул. Закревського, і багатьом доведеться ще йти пішки до будинку. Можна переходити на комунальний автобус №21. У нього кінцева теж на Милославській, і їде він на Петрівку, тільки по вул. Бальзака. Проїзд у ньому обійдеться до лютого в 1,5 грн. Але знову-таки, багатьом доведеться хвилин 20 йти пішки.

Обіцяють гроші за жовтень

Вчора під КМДА зібралося близько сотні студентів. Вони вимагали не підвищувати проїзд у метро до 4 грн: за їхніми словами, доходів від реклами достатньо для того, щоб метро не дорожчало. Але в КМДА наполягають, що підвищення цін неминуче. "50% пасажирів – пільговики, які їздять безкоштовно, а Кабмін не компенсує вартість їх перевезення. Підвищення тарифів – непопулярний крок. Але без цього не обійтися", – заявив протестувальникам мер Кличко.

Підвищать вартість проїзду і в наземному транспорті, щоб у майбутньому уникнути проблем з виплатою зарплат. Нагадаємо: через тримісячну заборгованість працівники "Київпастрансу" збунтувалися і навіть на день зупинили роботу всіх трамваїв. "За вересень вже розрахувалися, а вчора отримали ще 16,5 млн. грн. Цього вистачить, щоб заплатити від 50 до 70% зарплат за жовтень. В першу чергу – водіям, кондукторам та слюсарям. Ми дали гарантії, що до кінця року погасимо всі борги. Також гарантуємо, що жодну людину не звільнять за участь у страйку", – сказали нам в "Київпастрансі".

Поки працівники виходять на маршрути в звичайному режимі, але готові знову влаштовувати акції протесту, якщо обіцянки не будуть виконані. Як заявив нам лідер профспілки "Трудова солідарність" Віталій Махинько, працівникам натякали на ймовірність звільнення: "Тому ми створюємо спільний страйковий комітет. До нього увійдуть представники "Київпастрансу", щоб висувати вимоги більш організовано", – говорить Махинько.