У Києві через електронний квиток скоротять кондукторів, а контролерів стане більше

9 вересня 2019, 09:20
Через впровадження е-квитка КП "Київпастранс" позбавляється від продавців талончиків

/ Фото: Анатолiй Бойко, Сьогодні

Через впровадження автоматизованої системи оплати проїзду КП "Київпастранс" позбавляється від кондукторів. Зараз вирішується доля більше тисячі осіб. "Сьогодні" з'ясували, що буде з персоналом підприємства і що думають про зміни співробітники і пасажири.

Нагадаємо, 30 жовтня завершується тестовий період е-квитка, і громадський транспорт столиці повністю переходить на автоматизовану систему оплати проїзду. З 1 листопада 2019 оплатити проїзд в громадському транспорті можна буде тільки безготівково – за допомогою синьої картки Kyiv Smart Card, разових квитків з QR-кодами, додатків на телефоні і банківською карткою (останній спосіб в автобусах, тролейбусах і трамваях ще тестують і обіцяють запустити з 1 листопада). Пільговики реєструються за допомогою "Картки киянина". Школярам обіцяють видати електронні учнівські, щоб і далі вони могли їздити безкоштовно.

Реклама

Таким чином, кондуктори, які роками продавали талончики в салонах, скоро стануть не потрібні. "За бортом" опиняться майже 1100 осіб.

"Кожному кондуктору ми протягом року пропонували і пропонуємо альтернативні і відповідні кваліфікаційному рівню позиції в компанії. І не тільки в нашій, а й в суміжних з транспортної сфери, наприклад, в "Київтранспарксервісі". Рік цим питанням у нас займається підрозділ Навчально-курсовий комбінат, на який покладено відповідальність за якісну перепідготовку всіх бажаючих колег освоїти нову професію, наприклад, водія або контролера. Всі наші кондуктори своєчасно в законному порядку попереджені про скорочення, їм вже запропоновані вакантні посади", – заявив гендиректор "Київпастрансу" Дмитро Левченко.

Також він зазначає, що тим, хто вирішить звільнитися, заплатять вихідну допомогу.

Багатьом кондукторам пропонують йти в контролери.

Реклама

"Сьогодні на підприємстві "Київпастранс" є потреба в 600 контролерах. Згодом їх кількість може ще збільшитися", – відзначають в Департаменті транспортної інфраструктури КМДА.

Для порівняння, ще на початку року в КП працювало 130 контролерів. Але потягнуть таку напружену роботу не всі – більшість кондукторів вже досить поважного віку.

"Може, молоді погодяться. А пенсіонери розійдуться по домівках. Не кожен витримає щоденні скандали і конфлікти, а їх точно стане більше. Я не зможу, піду онуків няньчити", – зізнається одна з кондукторів.

Кияни вже озвучують різні думки.

"До сих пір ніхто так і не пояснив, як валідувати Kyiv Smart Card, якщо "висиш" в забитому автобусі біля дверей. Сумніваюся, що транспорт стане їздити частіше і в ньому стане просторіше. Передавати по руках картку, яка коштує 50 гривень і на якій записані поїздки ще на 300 гривень? Ні, вибачте! А якщо хтось покладе її собі в кишеню!"- говорить мешканка Деснянського району Ірина Борисюк.

"Мені подобається е-квиток, і у кондукторів давно талони не купую – так що для себе проблеми не бачу. Але шкода гостей, які приїжджають до Києва на день-два. Упевнений, не всі з них знають, як платити по-новому за проїзд. З ними точно будуть проблеми", – вважає киянин Олексій Прохорчук.

У влади залишилося всього трохи більше місяця, щоб дати чіткі відповіді на всі питання пасажирів.

Реклама

Нагадаємо, що раніше журналісти знайшли автомат з продажу е-квитків, який не приймав банківські картки для оплати і купюри номіналом 500 гривень.

Також читайте результати перевірки "Сьогодні" впровадження нової системи оплати проїзду.