У Києві почалася "битва" за Хрещатик: пішоходи проти водіїв

15 лютого 2016, 07:13
Головну вулицю столиці можуть відкрити для машин

Хрещатик. Учасники акції символічно перекрили вулицю, хоча авто по ній вчора і так не їздили / Фото: Олександр Яремчук

/ Фото: Олександр Яремчук

Реклама

Влада Києва хоче відкрити Хрещатик для проїзду авто у вихідні і свята. Кияни обурилися і вийшли на "закоханий" протест.

Центральна частина Хрещатика — від вул. Хмельницького до Майдану — належала пішоходам у вихідні і свята ось уже близько 20 років. Влітку 2015 року в КМДА дозволили автомобілістам їздити тут по суботах (пішоходам у цей день виділили тільки три години, з 19:00 до 22:00). А тепер озвучили ідею відкрити вулицю для машин повністю. Кияни налаштовані рішуче: "Не дозволимо!" Вчора протестувати проти рішення під КМДА зібралося близько сотні людей. До речі, підписаного і опублікованого розпорядження про те, що тепер авто можуть вільно їздити по Хрещатику в будь-який час, ніхто ще не бачив. Поки що ідея прозвучала у вигляді заяв. Швидше за все, саме тому вчора транспорт сюди все ще не пускали, і всі бажаючі (а таких було дуже багато) спокійно прогулювалися по вулиці незважаючи на дощ і сніг.

Реклама

Фото: А.Яремчук

БРУДНО. В департаменті транспортної інфраструктури пояснюють, що туристичні потоки останнім часом трохи перемістилися. Більшість вважає за краще відпочивати не на головній вулиці столиці, а в інших місцях. "Поділ, Контрактова площа, набережна Дніпра, Михайлівська та Софійська площі в останні роки приймають найбільші свята, саме сюди йдуть люди у вихідні і свята", — кажуть у ДТІ. Крім того, посилаються на екологічну ситуацію. "Вже давно експерти попереджають про перевищення рівня СО і СО2 на Хрещатику у зв'язку з нерівномірними автопотоками і наполягають на небезпеку прогулянок для людей у цій зоні. Відкриття для авто останньої частини Хрещатика поліпшить санпоказники повітря і показники навантаження на транспортну інфраструктуру в історичному центрі Києва", — вважають у КМДА. Коли саме Хрещатик відкриють для авто, влада Києва не уточнює.

ПРОТЕСТ. Вчора, в День закоханих, біля стін КМДА зібралося близько сотні осіб: зізнавалися в любоаві Києву і протестували проти рішення щодо Хрещатика. Під дощем і снігом вони збирали підписи і наполягали, що будь-які важливі рішення потрібно приймати після обговорення і спільно. "Головна проблема в тому, що менеджмент міста прийняв рішення десь у кабінетах, в кулуарах, а киян просто поставили перед фактом. Але це неправильний підхід. У таких випадках потрібно проводити переговори, питати, проводити дослідження, а тому вже всім разом приймати рішення, особливо якщо воно стосується головної вулиці Києва", — каже засновниця ГО "Місто-Сад" Євгена Кулеба. Наводять кияни й інші аргументи. По-перше, прогулянки по пішохідному Хрещатику у вихідні — це традиція (хоча є помилкова думка, що корінні жителі сюди не ходять). По-друге, рішення зробити вулицю пішохідною багато років тому якраз і приймалося для того, щоб тут стало легше дихати. А по-третє, автомобілістам у столиці і так у всьому віддається перевага на шкоду пішоходам. "Обіцяли зробити пішохідним Андріївський узвіз, вул. Сагайдачного — не зробили. Тепер ще й Хрещатик відбирають!", — обурюється киянка Олена Сорокіна.

Реклама

Протест. Кияни обурені, що рішення прийнято без обговорень. А. Яремчук