У Києві – нова система для розрахунків за "комуналку": що потрібно робити з новими платіжками

6 липня 2016, 10:04
Відривати квитанції в банках більше не будуть

У липні. Прийде «подвійна» платіжка: зі старою квитанцією (вгорі) і новим повідомленням (внизу) / Фото: Вiталiй Лазебник

Платіжки за прибудинкову територію, холодну воду і водовідведення гарячої води, які кияни отримують від КП "Головний інформаційно-обчислювальний центр" (ГІОЦ), змінять свій вигляд. Замість звичних квитанцій кияни будуть отримувати повідомлення. Очікують жителів і інші нововведення: заплатити в банку можна буде навіть без паперового бланка, а шахраї більше не обдурять.

"Ми перейшли на нову автоматизовану систему, яка дозволяє банківським установам Києва отримувати інформацію про вчинення нарахувань споживачам і звітувати про проведені оплатах в режимі онлайн. До сьогоднішнього дня обробка платежів здійснювалася в напівавтоматичному режимі. Це коли права частина звичайної паперової квитанції відривалася, залишалася в банку, оброблялася там, а потім з усіх банків всі ці квитанції передавалися в ГІОЦ для сканування або ручного введення в систему. У такому випадку гроші від споживача до виконавця комунальних послуг надходили за 3-5 днів. Тепер банки можуть обмінюватися інформацією з ГІОЦ в електронному режимі та онлайн. Це дозволяє виконавцям одержувати кошти протягом доби", – говорить заступник директора ГІОЦ Андрій Щербина.

Реклама

ДВА ВАРІАНТИ. Нова система дозволила відмовитися від звичних квитанцій і впровадити так звані повідомлення. "Цього місяця кияни отримають" подвійну "платіжку. У ній буде і звичайна квитанція, яку ми отримували раніше (у верхній частині), і нове повідомлення (в нижній). Люди можуть вибрати для оплати один з варіантів. Але в наступному місяці киянам прийде тільки повідомлення", – розповіли в ГІОЦ. Основна відмінність повідомлення від квитанції – відсутність правої частини паперового носія, яка залишалася в банку (там вказувався і розрахунковий рахунок). Решта поля залишаються. Також є QR- код, щоб зробити платіж в інтернеті.

ПЕРЕВАГИ. У ГІОЦ кажуть, що перехід на автоматизовану систему дозволить прискорити обслуговування клієнтів та бажаючим заплатити за "комуналку" не доведеться стояти в чергах. Також кияни зможуть платити за компослуги в банках навіть при відсутності квитанцій, потрібно буде всього лише назвати адресу. "Якщо споживач втратив свою квитанцію, відпадає необхідність йти в жек і роздруковувати дублікат – банк онлайн може отримати всю інформацію. Крім того, раніше в Києві були випадки, коли шахраї підробляли квитанції. Користувалися тим, що в платіжці вказувалися реквізити одержувачів коштів. Шахраї змінювали ці рахунки, кидали липові бланки, а деякі люди платили. Зараз це виключено: повідомлення не містить реквізитів одержувачів коштів, а банки їх отримують онлайн захищеними каналами зв'язку", – говорить Щербина.

Передавати свідчення

Реклама

У "Київводоканалі" також поступово переходять на новий алгоритм розрахунків і нарахувань, відмовляючись від "ручного" заповнення квитанцій. Тепер жителям, у яких в квартирі стоять лічильники, потрібно заздалегідь повідомляти показання приладів обліку – з 10-го числа і до кінця місяця. Зробити це можна на сайті підприємства по тел. 202-02-02 та в районних центрах комунального сервісу.

"Ці свідчення будуть автоматично поміщені в майбутню платіжку. Якщо споживач не передасть дані лічильників, то він отримає повідомлення з середньомісячними показаннями, які необхідно оплачувати з подальшим коректуванням після звірки", – пояснюють у водоканалі. Нагадаємо, незабаром нас також чекає подорожчання холодної води (з 10,24 грн до 13,43 грн/куб). "Ми очікували, що коригування тарифу відбудеться з 1 липня, але поки проходять передбачені законодавством процедури. Може бути, це буде в найближчі дні або з 1 вересня", – говорить гендиректор підприємства Дмитро Новицький.