У Києві з'явилося електротаксі з Wi-Fi

25 квітня 2016, 07:33
Водії повинні допомогти пасажиру з багажем, запропонувати музику на вибір

Таксі. Електромобіль може за 15 хвилин зарядити до 50% своєї батареї і працювати навіть взимку. Фото: М. Знак

У Києві запрацювала перша служба таксі, в якій пасажирів возять виключно на електромобілях. "На столичні дороги вже вийшли 12 електрокарів Nissan Leaf, а до кінця року парк поповниться кількома сотнями машин", – розповів нам представник служби таксі Євген Шинкаренко.

З КОМФОРТОМ. За його словами, всі електрокари оснащені безкоштовним Wi-Fi, таксометрами, внутрішньосалонного камерою, відеореєстраторами, а також планшетами, встановленими на спинці сидіння. Оплатити проїзд можна готівкою і банківською картою – в кожній машині є термінали. Всіх водіїв (поки в службі близько 20 осіб) відбирали на конкурсній основі, оцінюючи ввічливість, професіоналізм, освіту, водійський стаж, знання міста.

Реклама

В салоні. На спинці сидіння встановлений навіть планшет для пасажирів. Фото: М. Знак

"Водії повинні допомогти пасажиру з багажем, запропонувати музику на вибір. Коли йде дощ – з парасолькою зустріти і провести пасажира. Кожен водій також одягнений в фірмовий темно-сірий піджак", – каже Шинкаренко. "Перед рейсом ми проходимо медогляд, при якому вимірюють наш тиск і тестують вміст алкоголю в крові. Це змушує постійно тримати себе в тонусі", – каже таксист на ім'я Михайло.

Реклама

ВАРТІСТЬ. Таке таксі дорожче за звичайне. Мінімальне замовлення – 40 гривень (кожен кілометр – 7,5 грн). Приміром, від метро "Хрещатик" до аеропорту "Бориспіль" тариф складе 279 грн (в дешевій службі – 164 грн), а поїздка з Троєщини (вул. Милославська) в центр обійдеться в 139 грн (в дешевій службі – 90 грн.) . "Ціновий сегмент електротаксі ми оцінюємо в "середній плюс". Так, у нас дорожче, але і комфорт поїздки набагато вищий, ніж в інших службах ", – пояснює Шинкаренко.

НА ЗАРЯДЦІ. Електрокари заряджають на спецстанціях експрес-зарядки, яких в Києві поки дві – на вул. Здолбунівській, 3, і на проспекті Науки, 5. "За 15 хвилин вони можуть зарядити 50% батареї, а за півгодини – до 80%. Один електрокар за 12-годинну зміну відвідує станцію не більше 2-3 разів, і час, витрачений на відновлення батареї, не перевищує однієї години. Водій повідомляє диспетчеру, скільки у нього залишилося пробігу, щоб той підібрав оптимальний маршрут. Це робиться, щоб уникнути ситуації, при якій авто може не вистачити заряду, щоб доїхати", – розповідають в службі таксі.


Реклама

Проїзд в новій службі таксі коштує дорожче, але комфорт – вище. Фото: М.Знак

КОНКУРЕНТИ. Однак далеко не всі райдужно оцінюють майбутнє електромобілів в місті. За словами голови профспілки таксистів України Василя Попика, невідомо, як електрокари поведуть себе взимку під час морозів і чи не будуть вони глухнути по дорозі. "Питання в тому: чи буде вистачати заряду і на обігрів, і роботу автомобіля. Крім того, в Києві поки дуже мало експрес-зарядок. Наскільки швидко ними забезпечать столицю, поки незрозуміло", – говорить Попик.

У самій же службі електротаксі запевняють, що автомобілі будуть працювати і при мінусовій температурі, як це відбувається в Норвегії, де температура взимку досягає -20 градусів.

З КРОЛИКАМИ І ІНКОГНІТО. Є в Києві і багато інших незвичайних служб таксі. В одному з них пасажирки можуть вибрати водія-жінку, замовити "автоняню" для свого малюка або навіть викликати таксі для свого домашнього улюбленця, включаючи морських свинок і декоративних кроликів. Пропонують пасажирам проїхатися в таксі інкогніто. "Замовляючи послугу "Інкогніто", пасажир отримує авто без будь-яких розпізнавальних знаків. Адже у кожного клієнта можуть скластися різні обставини, в яких він захоче приховати те, що їздить по місту на таксі", – розповіли в одній зі служб таксі.