У Києві знову будують кільцеву дорогу: витратять 2 мільярди доларів

10 серпня 2016, 10:03
Нова траса розвантажить транспортні потоки

Трасу будуватимуть за гроші інвесторів

Навколо Києва зібралися будувати Велику кільцеву автодорогу протяжністю 213 кілометрів. Про це заявив губернатор Київщини Максим Мельничук. Прокладати ВКАД планують частинами і за гроші інвесторів. Спорудження всієї кільцевої дороги попередньо оцінюють в 2 мільярди доларів, а перші будівельні роботи хочуть почати вже в кінці цього року.

ПЕРЕРАХУЮТЬ. Розмови про будівництво кільцевої дороги ведуться вже кілька років. Але зараз, як запевняє голова Київської області, нарешті переходять від слів до справи. "За основу візьмемо проект ВКАД, розроблений "Укрдіпродором" ще в 2009 році. Але кошторис проекту будемо перераховувати, адже з моменту його розробки пройшло вже сім років. Сьогодні технологічні підходи в будівництві таких об'єктів стали іншими. Наприклад, з'явилися матеріали, які коштують набагато дешевше, але при цьому вони якісні і довговічні", – розповів нам Максим Мельничук.

Реклама

Масштаби. Протяжність кільцевої дороги складе 213 км. Фото: diprodor.com

За його словами, будівництво кільцевої хочуть почати з відрізка, що з'єднує Варшавську трасу з Житомирською. "На реалізацію тільки цієї ділянки може піти кілька років. Далі Житомирську трасу з'єднаємо з Одеською, Одеську – з Дніпропетровською, а Дніпропетровську – з Харківською", – говорить він.

Реклама

У ЧОМУ ПЛЮС. Згідно з ідеєю кільцева дорога розвантажить транспортні потоки, в тому числі і нинішню столичну Окружну дорогу. Наприклад, на ділянці від дороги Київ – Чоп до дороги Київ – Одеса запроектована дворівнева розв'язка у вигляді конюшини з двома пішохідними переходами, окремим напрямком в бік Житомира, естакадою через басейн річки Ірпінь, мостовим переходом над річкою Бобриця.

Біля траси. Інфраструктуру розвиватимуть інвестори. Фото: diprodor.com

Реклама

Під "тілом" магістралі передбачені переходи для перегону худоби і біопереходи для диких тварин, а вздовж траси – пункти відпочинку для водіїв і комплекси дорожнього сервісу. "Саме об'єкти інфраструктури, які зможуть з'явитися вздовж узбіч ВКАД, представляють основний інтерес для інвесторів. Це заправки, кафе, готелі, логістичні комплекси. Більш того, це до десяти тисяч нових робочих місць для киян і жителів області", – каже губернатор і додає, що реалізацією проекту ВКАД вже цікавляться інвестори з Франції і Китаю.

Основна ж проблема в реалізації цього проекту, за словами Мельничука, може бути пов'язана з ділянками землі, які знаходяться в приватній власності. "Зараз ми просимо Кабмін ухвалити рішення про те, щоб КОДА була безпосереднім розпорядником цього проекту", – каже губернатор.

НЕ ОКУПИТЬСЯ? Втім, залишаються і сумніви. За словами експерта з транспорту Олександра Кави, до проекту реалізації ВКАД неможливо буде залучити серйозних інвесторів. "Вкладені інвестиції просто не окупляться, оскільки на цій дорозі не буде високого трафіку. Наприклад, щоб інвестор захотів вкласти гроші, інтенсивність руху повинна бути не менше 18 тис. авто в кожній точці. Такої кількості транзитного трафіку через Київ немає. Якщо ж говорити про фінансування будівництва кільцевої дороги за бюджетні кошти, то за ці гроші можна відремонтувати тисячі кілометрів доріг в різних областях країни. На сьогоднішній день будівництво ВКАД не є пріоритетним", – говорить Кава.