У Києві замість легендарного Сінного ринку будують висотки: місцеві жителі обурені

9 червня 2015, 07:56
Величезна будівля може паралізувати рух і скасувати будівництво метро

Руїни сінного ринку почали розбирати / Фото: Олександр Яремчук

У центрі Києва, на вул. Бульварно-Кудрявській (колишня вул. Воровського), в місці, де раніше розташовувався культовий Сінний ринок, почалося будівництво: наприкінці червня на територію, огороджену залізним парканом, яка довгі роки стояла пусткою і заростала деревами (ринок знесли понад 10 років тому. – Авт.), заїхала техніка: екскаватори та робітники з відбійниками почали розбирати бетонні завали і сміття.

Через це на вулиці постійно стоїть шум і стовпи пилу, що обурює місцевих жителів. "Зранку до вечора щось довбають, немає порятунку! Навіть герметичні вікна не захищають", – обурюється Олена Рибак, яка знімає по сусідству квартиру.

Реклама

В небуття. У Києві на вул. Бульварно-Кудрявській почали демонтувати руїни Сінного ринку. Фото: А. Бойко

Поки будівельникам вдалося розчистити половину будмайданчика. Але все ще стоять колони колишнього ринку, порослі деревами: до них любителі київської старовини досі водять екскурсії.

Реклама

Розчищають. Будівельне сміття вантажать на самоскиди і вивозять. Фото: А. Бойко

БУДУТЬ ВИСОТКИ . Земельна ділянка, яку відвели під будівництво, займає відразу три адреси: вул. Олеся Гончара, 48/2 та 38-б, та вул. Бульварно-Кудрявська, 15-а. Всі документи, які дають дозвіл для початку робіт, у забудовника є, – це та договір купівлі-продажу земельних ділянок, датовані минулим роком, і дозвіл ДАБК від 18.05.2015 р.

Реклама

Плани. На місці ринку побудують торгово-офісний центр і паркувальний майданчик. Фото: А. Бойко

Забудовник каже, що побудує тут торгово-офісний житловий центр з підземним паркінгом. Судячи з проекту, зображеному на інформаційному щиті, висотність майбутнього об'єкта може варіюватися від п'яти поверхів, ближче до дороги, до 25-ти – вглиб кварталу. "Будівництво поки ніхто не веде. Це підготовчі роботи – ми розчищаємо будсміття і розбираємо вцілілі бетонні конструкції. Закінчимо все приблизно через місяць", – розповів "Сегодня" директор фірми-замовника Олександр Перехрест. На ділянці також почали працювати археологи. Але, за словами директора Центру археології Києва Михайла Сагайдака, нічого цінного там знайти поки не вдалося.

Можуть передумати . У компанії-підрядника "Київміськбуд" зазначають, що поки у них є на руках тільки проект на проведення підготовчих робіт: знесення будівель, зведення тимчасових виробничих та побутових споруд, облаштування під'їзних шляхів, складування будматеріалів, підведення тимчасових інженерних мереж та видалення зелених насаджень. "Коли замовник надасть проект будівництва і терміни його виконання, нам невідомо", – сказали в прес-службі компанії.

Тим часом міська влада припускає, що зовнішній вигляд та цільове призначення об'єкта може змінитися: за їхніми словами, проект, зображений на плакаті, – всього лише концепція, яка підлягає обговоренню, дозволу на реалізацію саме такого проекту у забудовника немає.

"Будь-який проект, який планувався 5-10 років тому, зараз доопрацьовується на предмет ефективності та доцільності. Раніше був підвищений попит на торгові площі. Сьогодні ж вони знаходяться поза активним ринкои. Тому цей проект, з міркувань здорового глузду, швидше за все, переглянуть на користь житла", – припускає заступник голови КМДА Павло Рябікін. Втім, в ДАБК всі роботи числяться саме як підготовка до будівництва торгово-офісного центру з підземним паркінгом. Тому якщо щось і змінять, то тільки поверховість, кажуть у забудовника.

Метро піде у вічність

"Я вважаю, що потрібно було зберегти історичну будівлю ринку і використовувати її як культурний центр. Нова будівля приверне стільки людей, що повністю паралізує всі дороги в окрузі! Тим більше що ця територія знаходиться під впливом двох зсувних зон, а ігри з гідрогеологією тягнуть серйозні наслідки. Один з трьох виходів зі станції метро "Львівська площа" планується в районі вул. Воровського, 19. Якщо на місці Сінного розпочнеться будівництво до того, як будуть збудовані виходи, це настільки вплине на гідрогеологічну ситуацію, закінчення будівництва метро піде у вічність", – упевнений Георгій Духовичний, віце-президент Національної спілки архітекторів України.