У Києві тимчасово закрили фунікулер: що з ним відбувається зараз

8 серпня 2019, 08:05
На підйомнику проходить плановий щорічний ремонт

/ Фото: Міла Князька-Ханова

У Києві фунікулер закрився на щорічні "канікули": кожен серпень на підйомнику проходить технічний огляд і невеликі ремонтні роботи, щоб самий незвичайний транспорт в місті міг працювати стабільно і без збоїв.

Хоча підйомник "відпочиває" лише другий тиждень, багато городян і туристів встигли по ньому скучити. До дверей його станцій раз у раз підходять люди і дізнавшись, що фунікулер закритий, йдуть, засмутившись.

Реклама

"Коли ти на велосипеді – фунікулер дуже допомагає піднятися з набережної на Михайлівську без зайвих витрат сил. А так доводиться їхати "під гірку", – розповів киянин Антон.

Що відбувається з фунікулером під час закриття в серпні

Транспортники кажуть: без таких "канікул" не обійтися, оскільки техогляди допомагають організувати безпеку роботи транспорту і його технічну справність.

"Нам необхідно провести плановий огляд і ремонт тягових двигунів, гальм, пантографів, механізмів дверей. Також плануємо оновити та замінити настили підлоги і стелі, засоби зв'язку", – розповіли в "Київпастрансі .

А в минулому році на фунікулері ремонтували електричну і пневматичну системи, і замінили частину шпал.

Ми вирішили провідати фунікулер і подивитися, що там відбувається, поки немає пасажирів. Зараз його станції, на яких черги до каси шикуються навіть в будні дні, незвично порожні. Однак, тут вирує робота: вагончики, які зараз знаходяться на станціях, упорядковують. Так, на станції на Поштовій площі відчувається сильний запах розчинника для фарби, в повітрі літає пил. Коли ми приїхали на станцію, її саме відкрили для провітрювання.

Реклама

/ Фото: Міла Князька-Ханова

Зараз вікна на вході затягнуті темною плівкою, також є інформаційні плакати, що повідомляють про те, чому фунікулер не працює і коли знову відкриється. Біля входу помічаємо колісну пару: її зняли, щоб почистити. Біля вагона – апарат для подачі повітря під тиском, такі використовують для чищення або фарбування. Турнікети також у плівці.

Реклама

"Роботи – такі ж, як щороку. Цим вагончикам ого ж скільки років! Їх все обіцяють замінити на нові, але і ці ще попрацюють. Десь їх треба підфарбувати, десь підчистити, зараз, ось, колеса чистимо", – розповів нам співробітник станції.

Фунікулер відновить свою роботу 23 серпня – напередодні Дня Незалежності, і знову буде готовий приймати пасажирів.

"Кольоровий" фунікулер: гамму не змінюють вже 30 років

До речі, іноді після "канікул" фунікулер повертається в оновленому вигляді. Правда, основна колірна гамма фарбування – завжди незмінна вже 30 років: синій, блакитний і білий. У 2012 році він курсував в особливому дизайні, в стилістиці футбольного чемпіонату "Євро-2012".

У серпні 2015-го в соцмережах вирував справжній скандал: в "Київпастрансі" вирішили по-особливому пофарбувати вагончики до 110 річниці фунікулера і прикрасити їх боки муралами.

"Оскільки фунікулер є об'єктом як туристичної, так і транспортної інфраструктури, він повинен залучати жителів і гостей столиці. Над проектом працює відомий стріт-художник Олександр Корбан. Вагони фунікулера будуть виконані в концепції дня і ночі, які перетинаються на фунікулері 119 разів на день", – розповіли в комунальному підприємстві.

Однак, показаний ескіз кияни не схвалили. У підсумку, фунікулер пофарбували в традиційній гамі, додавши трохи непомітної графіки.

Нагадаємо, київський фунікулер був відкритий у 1905 році, остання реконструкція проводилась ще у 1980-х. У лютому 2018-го в КМДА повідомляли, що планують закрити фунікулер на капремонт влітку. Серед заявлених робіт – ремонт верхньої і нижньої станцій, рейок, зміцнення схилів, установка пандусів для маломобільних груп населення. Йшлося і про заміну старих вагонів на нові, європейського зразка. Однак роботи так і не стартували. У планах міста – масштабна реконструкція та заміна старих вагонів підйомника на сучасні, з прозорим дахом і кондиціонерами.