У "Київводоканалі" підозрюють киян у використанні неврахованої води

20 листопада 2014, 13:01
Заплатити за перевірку лічильника необхідно буде самому мешканцеві

«Київводоканал» розпочав масову перевірку лічильників / Фото: Юрій Кузнєцов

"Київводоканал" розпочав масову перевірку багатоквартирних будинків на предмет коректного обліку води домашніми лічильниками. Представники комунального підприємства стверджують, що змушені піти на цей крок, оскільки в багатьох будинках кількість вживаної води не відповідає тому, за що мешканці платять. Крім того, з 1 липня підприємство відповідно до Закону України №1198 визначено виконавцем послуг холодного водопостачання та водовідведення.

Представники "Київводоканалу" стверджують, що не тільки підозрюють киян у використанні неврахованої води, але і мають на руках докази – показники загальнобудинкових лічильників, до яких комунальники мають вільний доступ. До кінця року обіцяють обстежити рахункові прилади в 2800 столичних будинках. Всього на балансі житлового фонду в Києві числиться 11500 багатоквартирних будинків.

Реклама

"Тобто, воду люди використовують, не обмежуючи себе. Але у них стоять, може, несправні лічильники, а може, й навмисне зіпсовані, або ж вони пишуть в платіжки ті цифри, які їм заманеться. Наші фахівці майже завжди бачать, який прилад піддавався втручанню. Наприклад, ми часто бачимо лічильники, що просто стоять і не крутяться, це означає, що господар підставляв магніт і, зрештою, той зламався", – пояснює директор розрахункового департаменту ПАТ "АК Київводоканал" Станіслав Каплуненко.

Заплатити за перевірку лічильника необхідно буде самому мешканцеві. Комунальники стверджують, що це недорого і коштує це в середньому від 50 до 120 гривень. Брати гроші змушені, виправдовуються вони, так як вартість цих робіт в тарифи підприємства не закладена.

"Ми вже активно перевіряємо лічильники. Можу сказати, що несправними або такими, які слід замінити, виявляється 20-30% від всіх приладів. Бракуємо ми їх і за неправильне під'єднання, хоча, звичайно, мешканці ніби і не винні, адже це невмілий слюсар встановлював лічильник, але ж він не стане переробляти роботу, а значить і це питання треба буде вирішувати самим мешканцям", – говорить технічний директор ТОВ "Центр Вимірювань" Максим Гаврилкін.

Реклама

До з'ясування всіх обставин з квартирними лічильниками "Київводоканал" вирішив не виставляти в платіжках більше 11 куб. м холодної води на одну зареєстровану у квартирі людини там, де немає лічильника або він не справний, навіть якщо по загальнобудинкових показниками цей обсяг набагато більше.

Але, далі все "невраховані" обсяги води, після закінчення перевірки у столиці, будуть розподілені між квартирами, лічильники яких опинилися в не робоче стані, з фальшивими документами про перевірку або ж такими, які підкручували або розмагнічуючого спеціально.

"Щоб не опинитися в чорних списках, слід пам'ятати, що навіть чітко працюючий лічильник треба перевіряти раз на три – чотири роки. А термін його загальної експлуатації закінчується після 10 років використання. Знову ж перевіряти прилад слід тільки у фахівців тих організацій, які мають на це ліцензію. А таких у Києві мало. Знову ж видавати документ, який би підтверджував би проходження перевірки лічильника, маємо право видавати тільки ми – наше підприємство Укрметртестстандарт", – звернув увагу начальник відділу Метрологічної забезпечення вимірювань кількості тепла, рідин і температури ДП "Укрметртестстандарт" Сергій Чередниченко.

Реклама

Чередниченко запевнив, що перевірка лічильника, навіть не враховуючи наплив бажаючих, буде займати близько тижня. За цей період часу, поки вони будуть жити без лічильника, мешканцям будуть рахувати холодну воду, виходячи з кількості 11 м куб. на одну людину на місяць, тобто за тиждень очікування приладу доведеться заплатити за 2,75 м куб. на одного.