У столичному метро запустили "окаті" потяги

7 жовтня 2014, 07:47
На "червону" гілку додали 80 вагонів, але пасажири скаржаться на шум

Новенькі. Старі потяги напхані електронікою, а в салонах пасажирські антивандальні крісла

У столичному метро з'явилися нові потяги. Вчора на Святошинсько-Броварську лінію випустили 80 модернізованих "окатих" вагонів, ще 15 обіцяють у жовтні. Ремонт старих складів проводився за рахунок "зелених" екоінвестицій за Кіотським протоколом від японської компанії на Крюківському вагоноремонтному заводі. Місто гроші не вкладало.

ВАГОНИ З НУЛЯ. Першу партію вагонів на модернізацію відправили на завод ще в березні 2013 року. "Всього за договором підлягали модернізації 95 вагонів, що обійшлося в 1 млрд грн. Оновлений рухомий склад поступово прибував в Дарницьке метродепо. З них формувалися нові склади по п'ять вагонів. І вчора на лінію було випущено 80 нових вагонів, ще 15 ми очікуємо отримати в жовтні – це три склади", – розповіли "Сегодня" в метрополітені.

Реклама

Нові вагони раніше вже кілька разів протестували, і кияни прозвали їх "окатими" через опуклу скляну кабіну і декілька фар із боків. Крім того, за рахунок нового обладнання вони споживають на 40% менше електроенергії. Склади обладнані новою гальмівною системою, яка надійніша, і тепер при екстреному гальмуванні пасажири не відчувають такого дискомфорту. Термін експлуатації поїздів продовжено на 20 років.

Задоволені новою технікою і машиністи підземки. Їм довелося навчаться водити потяги, оскільки вони обладнані новою електронікою. "Кабіна обладнана кондиціонером, поставили зручне крісло, а на вікні є сонцезахисна шторка. Зручно, коли виїжджаєш з темного тунелю на відкриту ділянку метрополітену – не так сліпить очі", – розповів нам машиніст Микола. За їхніми словами, оновлені потяги працюють добре, але наскільки якісно був зроблений ремонт – дізнаються через 2-3 роки після експлуатації.

Реклама

КРІСЛА АНТИВАНДАЛЬНІ. "Під час ремонту вагони, яким було по 30-35 років, збиралися заново, незмінним залишався лише кузов. Всі інші деталі: вікна, розсувні двері та підлога – були замінені. У салоні з'явилася пластикова обшивка, освітлення, вікна, підлога і, головне, пасажирські антивандальні крісла. Пластикові сидіння пофарбовані в синій і жовтий кольори (у вигляді лавки і окремих крісел). За рахунок демонтажу старих пасажирських диванів площа вагона збільшилася на 7%. Тепер там достатньо місця для колясок інвалідів і стоячих пасажирів", – розповідають в підземці.

Реклама

Кілька нових потягів уже місяць обкатують на "червоній" лінії, і пасажири змогли їх оцінити. "Вагони подобаються. Вони поки не обклеєні рекламою і в них комфортніше ніж у старих. Тільки от сам потяг дуже сильно гуде всередині, що іноді дратує", – ділиться киянка Світлана Дронова.

ПЛАНИ. В планах підземки модернізація ще 160 вагонів. "Всього у нас в резерві перебувають 160 вагонів, які підходять під модернізацію. Їхній термін служби закінчується. Ми ведемо переговори з японцями про нову партію в 50 вагонів, по Кіотському протоколу, а інші 110 будемо ремонтувати за рахунок кредитів", – розповів "Сегодня" начальник метрополітену Віктор Брагінський.