Протягом року київський автопарк поповниться новими бусами

13 жовтня 2019, 02:43
Вийдуть на маршрути вони, ймовірно – в 2020 році

Нові автобуси, комфортні вагони метро і зручні тролейбуси. Громадський транспорт у столиці планують оновити. Протягом року київський автопарк повинен поповнитися щонайменше вісьмома новими бусами. Зараз як раз проходить тендер. Вийдуть на маршрути нові автобуси швидше за все вже в 2020 році.

Вони горять, як сірники. У них на ходу відпадають колеса. Нарешті, вони збивають людей. Все це про столичні маршрутки, в яких, за словами киян, – їздити – це як зіграти в російську рулетку.

Реклама

Наприклад, в США люди зазвичай користуються автобусом або метро.

"Квиток на автобус коштує два долари. Умови зручні. Але у Вашингтоні автобуси зазвичай брудні", – ділиться один з жителів.

"На метро я їду з Вашингтона в сусідній Меріленда. В місяць витрачаю 162 долара. По місту 2 долари 65 центів. За транспортом стежать, щоб було чисто. Однак, не ідеально", – розповідає американка.

А ось Брюссель – справжній рай для пасажирів. Все курсує за графіком, на кожній зупинці – табло з розкладом. Що таке маршрутка – навіть не знають, тут користуються величезними автобусами.

"Як на мене, найзручніший вид транспорту в Брюсселі – це автобус, але, звичайно, все залежить від потрібного маршруту", – ділиться пасажирка.

Один за іншим вони під'їжджають до скляної зупинці. У салоні м'які сидіння, кондиціонер вже на обігрів, так як осінь. І одна поїздка коштує 2,5 євро, це близько сімдесяти гривень.

Реклама

"Досить дорого, як для мене, але тут можна вибрати різні варіанти поїздки", – продовжує інша.

ДТП з громадським транспортом в Європі і США – нонсенс. В Україні за 9 місяців цього року сталося майже півтори тисячі ДТП за участю громадського транспорту. 977 пасажирів отримали різні травми, 132 людини загинули. І статистика могла б бути краще – каже виконувач обов'язків голови "Укртрансбезпеки" – служби, яка займається безпекою на дорозі. Однак у інспекторів, які повинні перевіряти ці маршрутки – зв'язані руки. Закон карати порушників їм не дозволяє.

"Вони надають припис, що має рекомендаційний характер. Для того, щоб притягнути до відповідальності, він повинен повторно зафіксувати і зробити на підприємстві, або під час рейдової перевірки. Але це не ефективно! Повинні бути відразу вжито відповідних заходів, прямо на рейді, якщо зафіксовано правопорушення", – каже В'ячеслав Дідковський, виконуючий обов'язки глави ДП "Укртрансбезпека".

А правопорушення є. І це незважаючи на те, що український автопарк один з наймолодших в Європі. Такої боротьби за нові буси – старий світ не бачив. Так само, як не бачили ремонту столичні маршрутки, автобуси і тролейбуси.

"Можна ремонтувати те, що є зараз. Київ часто списує або ставить під паркан, транспорт у віці 6,7,8 років. Хоча в європейських країнах тролейбуси експлуатуються до 30 років, автобуси – 20-25 років, трамваї – по 50-60 років", – говорить Олександр Кава, заступник міністра інфраструктури України (2014-2015 рр.)

Але ситуація скоро зміниться на краще – обіцяє столична влада.

Реклама

"Київпастранс" ще місяць тому оголосив два тендери на закупівлю восьми автобусів для пасажирських перевезень. Вартість їх до 52 млн грн. І вийдуть на маршрути вони, ймовірно – в 2020 році.

Нагадаємо, раніше новини "Сьогодні" писали про те, що по всій Україні регулярно спалахують невдоволення послугами перевізників. Так наприклад, у Харкові водій маршрутки на ходу втратив свідомість. В іншій машині під час руху з дверей випав пасажир. Дві надзвичайні події всього за тиждень.

Також жителі Дніпра масово скаржаться на брудні маршрутки. Містом курсують автобуси з засаленими сидіннями і сміттям в салоні.