Віталій Кличко: "Київ увійшов до трійки кращих європейських міст з точки зору рентабельності"

15 березня 2018, 10:00

На виставці MIPIM у Франції Київ отримав престижну нагороду в конкурсі «Європейські міста та регіони майбутнього»

Як мер Києва залучає інвестиції в столицю? Які проекти в медичній сфері впровадять в цьому році? Наскільки скоротять кількість рекламних конструкцій в місті? Про це та багато іншого Віталій Кличко розповів нам в інтерв'ю.

"ЕЛЕКТРОННІ СЕРВІСИ КИЇВ ВПРОВАДИВ ПЕРШИМ СЕРЕД УСІХ МІСТ УКРАЇНИ"

- Почнемо з нещодавньої новини – Київ зайняв перше місце в рейтингу електронної демократії в Україні. Віталій Володимирович, за рахунок чого столиця перемогла?

- Мені приємно, що з 15 великих міст України, які оцінювали в рейтингу, експерти вибрали саме Київ. Оцінювалися такі інструменти електронної демократії, як Е-звернення, Е-консультації, петиції і "Громадський бюджет". Це як раз ті сервіси, які Київ запровадив першим в Україні. Ми пропонуємо киянам максимально брати участь в житті міста і кращі їх ідеї, пропозиції реалізовуємо. Ідея "Громадського бюджету" проста: кияни пропонують проект для своєї вулиці, району, міста, за нього голосують городяни, а столична адміністрація фінансує його реалізацію. В цьому році ми збільшили суму на проекти "Громадського бюджету" в три рази – до 150 мільйонів гривень. Ці гроші підуть на втілення 141 ідеї, за які віддали голоси жителі столиці. Якщо брати минулий рік, то ми реалізували 48 проектів киян. І така можливість подавати і втілювати свої ідеї – кращий стимул для киян бути активними, брати участь в перетвореннях в своєму місті. Самим же популярним серед жителів Києва залишається сервіс електронних петицій.

- Які петиції в столиці найбільш популярні?

- У нас успішних, тобто набрали 10 тисяч голосів, 49 петицій. З них 6 реалізовані, 10 – відхилено, так як їх проблематика не входить в компетенцію Київради, а по іншим розроблені плани їх реалізації. Якщо брати теми, то найпопулярніші – це транспорт, благоустрій міста, охорона навколишнього середовища, проблеми ЖКГ, містобудування та перейменування вулиць. Ще пару слів скажу про електронні консультації. Теоретично, за документами, вони є в трьох містах країни, але реально працюють тільки в столиці. Додамо сюди сервіси "Смарт сіті", такі як відкритий бюджет, прозорі тендерні процедури. Все перераховане вище показує, що Київ вийшов на європейський рівень взаємодії з жителями міста.

- Що дає місту перемогу в цьому рейтингу?

- Такі рейтинги сприяють тому, що репутація міста, його інвестиційна привабливість ростуть. На жаль, десятки років чиновники робили все, щоб відлякати потенційних інвесторів – вимагали хабарі, відкати, без яких відмовлялися видавати дозвільні документи. Природно, іноземні компанії не хотіли ризикувати і вкладати гроші. Ми зробили процес управління в Києві прозорим і відкритим, створили "інвестагентство", спростили дозвільні процедури. І це дає результати. Більше половини всіх інвестицій в Україну "приходять" сьогодні до Києва.

- Невже інвестори так відразу і повірили, що з них не будуть вимагати хабарі?

- Не відразу – спочатку великі компанії погоджувалися інвестувати під моє чесне слово і мою репутацію. Але тепер інвестори вже набагато більше довіряють і проявляють інтерес до проектів в Києві. На цьому тижні, наприклад, відбулася велика міжнародна виставка нерухомості у Франції. Я уявляв стенд Києва та інвестиційні проекти міста на заході, куди приїхали 24 тисячі учасників з усього світу. Зустрічався з потенційними інвесторами, обговорював можливу співпрацю і переконував у перспективності вкладення грошей в розвиток нашого міста.

Наші зусилля із залучення інвестицій оцінили, до речі, і світові експерти – на виставці в Каннах Київ отримав нагороду в номінації "Кращі європейські міста майбутнього з точки зору рентабельності", де ми увійшли в трійку лідерів! Також Київ опинився в десятці кращих європейських міст майбутнього по стратегії залучення прямих іноземних інвестицій. Ці позиції столиця зайняла в конкурсі "Європейські міста та регіони майбутнього 2018/2019", який проводить видання Foreign Direct Investment Magazine – спеціалізований журнал, який видає британська газета Financial Times.

- Це насправді серйозний конкурс і справді висока оцінка ...

- Мені приємно, що наші зусилля по залученню інвестицій оцінили на такому рівні. Адже на всіх міжнародних подіях, на яких я буваю, під час зустрічей я обов'язково спілкуюся з потенційними інвесторами і переконую їх вкладати кошти в Київ. Сьогодні дуже важливо, щоб наше місто розвивався, ставав більш комфортним і сучасним, відповідав усім критеріям європейської столиці, якій він і є. І те, що світові експерти визнали Київ привабливим для інвестицій, свідчить про те, що ми рухаємося в правильному напрямку. Також це потужний позитивний сигнал для іноземних інвесторів про перспективність вкладати кошти в Київ і в Україні в цілому.

"ДО КІНЦЯ РОКУ СКОРОТИТИ КІЛЬКІСТЬ РЕКЛАМНИХ КОНСТРУКЦІЙ В ДВА РАЗИ"

- Сфера зовнішньої реклами залишається однією з найпроблемніших в місті. Що міська адміністрація робить для впорядкування "наружки"?

- Ви задали слушне запитання, так як рішення проблеми зовнішньої реклами дійсно довго "буксувало". Зараз, нарешті, це питання зрушилося з мертвої точки. Київрада вже затвердила зони розміщення рекламних конструкцій, правила розміщення зовнішньої реклами. Ми досягли з операторами ринку домовленості і згоди скоротити кількість рекламних носіїв. До кінця року кількість конструкцій зменшиться з 7300 до 4390 одиниць. І результат роботи в цій сфері буде помітний не тільки в центрі міста, але і по всій столиці. Днями розпочався демонтаж незаконної "реклами на колесах". У місті 45 таких пересувних рекламних носіїв, які ми приберемо з вулиць найближчим часом.

"МІСТО ЗНАЙДЕ ПІДРЯДНИКІВ, ЯКІ НЕ БУДУТЬ ЗРИВАТИ ТЕРМІНИ РЕМОНТНИХ РОБІТ"

- Минулого тижня ви досить емоційно висловлювали підрядникам, які затягують будівництво соціальних об'єктів. Які ви поставили їм терміни?

- Моя позиція чітка – місто повинен карати безвідповідальних підрядників, які зривають терміни реконструкції навчальних закладів. Ви тільки уявіть: у 2014 році чергу становила 15 тисяч дітей! Нам вдалося значно її скоротити, адже тільки за минулий рік в місті відкрилися 10 нових і повністю реконструйованих дитсадків. Але ми розуміємо, що цього недостатньо. Тому продовжуємо і будувати нові дитячі садки, і реконструювати старі. Але через безвідповідальні підрядників ремонтні роботи часто затягуються. Минулого тижня, наприклад, ми перевіряли роботи з термомодернізації в садку №599 та школі №200. Ці два об'єкти вже давно повинні були здати.

- Місто може якось вплинути на таких підрядників?

- Так, я дав доручення Департаменту внутрішнього аудиту перевірити, як використовуються кошти. І з'ясувати, чому зірвані всі терміни. А далі ми будемо вивчати можливість передачі цих об'єктів іншим підрядним організаціям. Якщо фірма-підрядник найближчим часом не виправить ситуацію, до неї застосують штрафні санкції. Також питання контролю за роботою таких підрядників в Києві я обговорю з прокурором столиці.

Завдяки термомодернізації економія коштів за рік складе більше 16 мільйонів гривень

- Ви згадали термомодернізацію – вона дає відчутні плоди?

- Давайте разом порахуємо. Місто в рік на опалення навчальних закладів витрачає близько 1 мільярда гривень. Термомодернізація дозволяє нам економити від 30% до 50% оплати за тепло. Ми розуміємо, що сьогодні високі ціни на енергоносії, тому енергоефективність для нас в пріоритеті. Оскільки завдяки програмі з енергоефективності місто не тільки підвищує комфорт будівель, але і значно скорочує енергоспоживання, що впливає на вартість комунальних послуг. У столиці вже проведена комплексна термомодернізація на 20 об'єктах. Вартість робіт – 162 мільйони гривень, а економія коштів за рік складе більше 16 мільйонів. У цьому році планується термомодернізація ще 8 навчальних закладів.

Сергій Афонін