Повернення евакуаторів: у Києві обіцяють забирати авто, що стоять на газонах та трамвайних коліях

17 грудня 2014, 08:09
Чиновники обіцяють, що зловживань не буде

Евакуатори. Їх можуть повернути на вулиці столиці тільки в парламенті / Фото: Григорій Салай

Про плани повернути евакуатори на вулиці Києва заявив днями мер Віталій Кличко. У "Київтранспарксервісі" кажуть, що евакуатори, які заборонили в столиці ще в 2009 році, можуть виїхати на дороги Києва вже навесні, і обіцяють, що зловживань, на які скаржилися люди раніше, не буде. При мері Черновецькому столиця непогано заробляла на евакуаторах: вони приносили в казну близько 1 млн грн на місяць. Втім, влада запевняє: головне – не гроші, а порядок на вулицях.

З КИМ БОРОТИСЯ. За словами в. о. директора КП "Київтранспарксервіс" Андрія Воробйова, питання про повернення евакуаторів повинна врегулювати ВР. "Закон цей вже пройшов перше читання. Але він подавався ще депутатами попередньої каденції, тому тепер його потрібно перереєструвати. Думаю, що наприкінці зими або навесні це питання може бути вирішене позитивно", – говорить Воробйов.

Реклама

За його словами, в законі йдеться не про те, щоб евакуювати машини з паркувальних майданчиків, якщо людина не оплатив паркування (так було в 2009 році). "Евакуатори потрібні для того, щоб боротися з незаконним паркуванням у зелених зонах і на територіях, де іноді взагалі не залишається місця для пішоходів! З їх допомогою будуть карати тих, хто кидає авто на трамвайних коліях, через що зупиняється транспорт і страждають сотні людей", – говорить Воробйов.

У Департаменті транспортної інфраструктури додають: допомога евакуаторів особливо потрібна взимку, коли випадає багато снігу. "Згадайте позаминулу весну, сильні снігопади. Тоді водії кидали машини посеред дороги, і їх неможливо було прибрати з вулиць", – говорить заступник директора департаменту Іван Шпильовий. Ще одна проблема, яку можна вирішити за допомогою евакуаторів, – безлад в дворових проїздах: через безладно наставлені авто до будинку не можуть під'їхати ні швидка, ні пожежники. А адже на кону – людські життя.

ДАІ НЕ ПРОТИ. В УДАІ Києва визнають, що без евакуаторів на дорогах стало більше заворушень, але вважають, що для цього потрібно вирішити питання з майданчиками простою машин і єдиною ставкою штрафу – інакше блага мета може знову обернутися грандіозними поборами киян. "Якщо буде правова підстава, ми будемо допомагати горслужбам. Але для результату потрібна хороша законодавча база. Наприклад, раніше автомобілі вивозили на приватні майданчики. І вони самі встановлювали ціни на свої послуги. Тому бувало, що за день простою авто на стоянці вимагали мало не 1 тис. Грн! Була спроба уряду встановити єдині ціни (близько 120 грн за день. – Авт.), Але рішення цього питання заглохло ", – говорить нам заступник начальника ДАІ Києва Олександр Ткаченко.

Реклама

Для початку роботи евакуаторів ніяких допзатрат не потрібно. "У нас є і люди, і техніка. Зараз на балансі КП – 18 евакуаторів, з них 9 в робочому стані і готові до роботи, а 9 – на консервації (ними не користувалися)", – говорить Воробйов.

Водії: "спочатку дайте парковки"

Столичні автовласники евакуатори згадують не дуже тепло – адже під час їх роботи було багато безладу, і доводилося постійно судитися. "Часто відвозили машини, які нікому не заважали. Авто доводилося три дні шукати, а потім платити кілька тисяч. А бувало таке, що авто повантажили на евакуатор, а тут прийшов господар. І з нього вже вимагали заплатити за завантаження і розвантаження!" – згадує водій Сергій Прохоров. Також водії скаржаться, що місць для паркування не вистачає – ні в центрі, ні поряд з будинками, тому й доводиться паркуватися з порушеннями.

Реклама

У КМДА кажуть, що паркомісць у столиці дійсно обмаль: всього 6 тис. на 1 млн авто. Тому з нового року почнуть укладати тендери на облаштування нових парковок, а порядок евакуації авто і ціни обіцяють чітко прописати. "Де знаходиться автомобіль, можна буде дізнатися на сайтах КМДА і по лінії ДАІ. І розцінки будуть нові – єдині", – говорить Андрій Воробйов.