Життя у зоні ризику: будинки біля аеропорту "Київ" побудовані на місці можливих аварійних посадок

27 грудня 2019, 00:07
У селі Софіївська Борщагівка під Києвом будинки побудовані з порушенням – прокуратура

/ Фото: Сьогодні

У селі Софіївська Борщагівка під Києвом спалахнув скандалчерез зведений тут житловий комплекс.

Реклама

Правоохоронці вважають, що понад півсотні багатоповерхівок побудовані там, де це заборонено – в небезпечній зоні, де літаки заходять на посадку в аеропорт "Київ". Але поки прокуратура позивається через порушення, на її думку, будівельних норм, люди вже встигли заселитися у квартири. "Сьогодні" розбиралися, хто і як затверджував детальний Генплан села Софіївська Борщагівка.

"Там досить великий обсяг нормативно-правових актів, що регулюють зазначені питання, і вони не були дотримані", – пояснив виконуючий обов'язки начальника управління прокуратури Київської області Денис Каспрук.

За чинними будівельними нормами зведення будь-якого об'єкта в радіусі 50 км від аеродрому має проходити спеціальні узгодження. Але сім житлових комплексів, а це – 52 будинки від висоток 5-10 поверхів, таких дозволів не мали. Одна з будівель – майже за три кілометри від злітних смуг міжнародного аеропорту.

"Ця будівля була побудована без узгодження з нами", – говорить начальник служби контролю за безпекою польотів та аеронавігаційного забезпечення Міжнародного аеропорту "Київ" Олег Любицький.

Прокурори Київської області позов подали майже два роки тому. Адмінсуд їх вимоги відхилив.

Реклама

Тобто, з рішення суду випливає, що судитися через порушення будівельних норм прокурори області не мусять. Однак ті продовжують оскаржувати судове рішення. І домагаються скасування детального плану забудови села на 48 га землі.

Побудовані з порушеннями житлові комплекси роботі аеропорту не заважають. Проблеми від близького сусідства зі злітною смугою можуть мати самі люди, які живуть в тих будинках.

І ймовірна небезпека для жителів квартир в багатоповерхівках не перебільшена.

Реклама

"Уже дві катастрофи при заході на посадку трапилися на нашому аеродромі", – нагадав начальник служби контролю за безпекою польотів та аеронавігаційного забезпечення Міжнародного аеропорту "Київ" Олег Любицький.

Перша сталася 43 роки тому. Тоді загинули 48 осіб. Літак занесло в поле. Друге аварія сталася 12 років тому. Загинули п'ятеро пасажирів борту, і одна жінка. Вона була в сторожці, в яку врізався літак. Саме на цьому місці побудовано багатоповерхівки.

Якщо в чистому полі екіпаж може здійснити аварійну посадку, то, коли перед ним будівля, здійснити аварійну посадку літак не зможе", – пояснив начальник служби контролю за безпекою польотів та аеронавігаційного забезпечення Міжнародного аеропорту "Київ" Олег Любицький.

Як затверджувався детальний генплан, "Сьогодні" вирушили запитати в сільраді. Спочатку сільський голова розгубився. Коли ж голова сільради розуміє, про яку землю йдеться – нервує, голос зривається, говорити зі знімальною групою відмовляється.

Далі – взагалі намагається втекти з кабінету. У приймальні – важко приходить до тями.

"Сільська рада затверджує територію, на якій можна будуватися. Будинки не заважають літакам, літаки не заважають будинкам, вони мирно співіснують", – говорить сільський голова Софіївської Борщагівки Олесь Кудрик.

Але далі відповіді сільського голови просто вражають цинічністю – здається, люди, які живуть в зоні ризику – йому просто байдужі.

"Тобто, Ви не знаєте, про яку кількість людей йдеться?" – запитують "Сьогодні" голову сільради. "Не знаю, мені це навіть не цікаво!" – відповідає він. "Так це ж ваші виборці". "Ще раз кажу, мені навіть це не цікаво на сьогодні. Добренько, спасибі, будьте здорові", – говорить голова сільради.

Раніше ЗМІ повідомляли, що представники аеропорту "Київ" були обурені будівництвом висотних будівель, оскільки висотні будівлі є перешкодою на шляху заходу літака на посадку. Тим більше, що в планах аеропорту – реконструкція, яка передбачає зюідбшення злітно-посадкової смуги, після чого аеропорт зможе приймати літаки більшого габариту.

Як повідомляли раніше новини "Сьогодні", недобудови та інші будинки, які так і не введені в експлуатацію, стали для України справжньою проблемою. Тільки за два місяці в Міністерстві розвитку громад і територій накопичилася майже сотня звернень від ошуканих інвесторів зі всієї України. Найбільше ризикованих об'єктів у Києві та Одесі.

Про те, як розпізнати нечесного забудовника і не потрапити в халепу, дізнавайтеся з нашого сюжету:

\

\