Пожежа в столичному метро. Зайнялося на станції "Золоті ворота", яка щодня приймає більше 200 тис. пасажирів. За такою легендою вночі підняли київських рятувальників – по навчальній тривозі.
П'ять хвилин після виклику – і на місці тренувальної аварії – сімнадцять екіпажів.
Поки пожежники розгортають шланги, під землю вже спускаються розвідувальні групи – оцінити ситуацію і винести поранених. На рейках вимикають струм і починають евакуацію. Тут найголовніше – уникнути паніки.
"Якщо зберігати холодний мозок, і слухати те, що вам радять люди, які до цього залучені, то паніка вивітрюється і можна зберегти своє життя", – пояснює заступник голови ГУ ДСНС Києва Ігор Шарій.
Хоч аварія і не справжня, але диму багато – без спеціальної маски в вагон не увійти.
Рятувальники умовно розрізають цей вагон. За легендою він був деформований через пожежу. Але тут ще залишилися люди і їх теж треба врятувати і вивести на поверхню.
Рятувальник Олександр Микитенко каже – тут все по-справжньому, про те, що тривога навчальна, ніхто не попереджав. Їхали, як на справжній виклик. За операцію собі і колегам ставить "добре".
"Навіть дітей вчать у школі, правильно? Ми ж усі між собою не працюємо. А так відпрацював і кожен знає свою роботу, хто що робить, хто гасить, хто виносить постраждалих", – розповів рятувальник.
У столичній підземці такі навчання називають життєво важливими. Адже саме метро – один з найбільш уразливих видів транспорту. Дзвінки про мінування станцій надходять щодня.
"Буквально вчора вночі сталося – дзвінок вночі – мінування двох станцій київського метрополітену. О пів на четверту це сталося. Слава Богу, метрополітен не працював, пасажирів не було", – повідомив керівник київського метрополітену Віктор Брагінський.
Сигнал навчальної тривоги лунає щомісяця останні вісім років.
Сьогодні рятувальники вклалися в усі нормативи, хоча зізнаються – буває й інакше.
Цю та інші новини ви можете подивитися у випуску інформаційної програми "События" на каналі "Україна".