Чищення зливнівок в Києві: як місто рятують від підтоплення та що при цьому знаходять

На Подолі прибирання роблять частіше через вузькі труби, а в системі водовідведення зустрічали кошеня

У Києві з настанням весни почався сезон дорожніх робіт. Поки ремонтні бригади "Київавтодору" латають ями і укладають новий асфальт, їх колеги, які відповідають за роботу систем водовідведення з доріг, роблять велике "прибирання" – упорядковують зливоприймачі і труби, в яких за зиму накопичилося чимало сміття.

 | Фото: Анастасія Лесик
/ Фото: Анастасія Лесик
 | Фото: Анастасія Лесик
/ Фото: Анастасія Лесик
 | Фото: Анастасія Лесик
/ Фото: Анастасія Лесик
 | Фото: Анастасія Лесик
/ Фото: Анастасія Лесик
 | Фото: Анастасія Лесик
/ Фото: Анастасія Лесик
 | Фото: Анастасія Лесик
/ Фото: Анастасія Лесик
 | Фото: Анастасія Лесик
/ Фото: Анастасія Лесик
 | Фото: Анастасія Лесик
/ Фото: Анастасія Лесик
 | Фото: Анастасія Лесик
/ Фото: Анастасія Лесик
 | Фото: Анастасія Лесик
/ Фото: Анастасія Лесик
 | Фото: Анастасія Лесик
/ Фото: Анастасія Лесик
 | Фото: Анастасія Лесик
/ Фото: Анастасія Лесик
 | Фото: Анастасія Лесик
/ Фото: Анастасія Лесик
 | Фото: Анастасія Лесик
/ Фото: Анастасія Лесик
 | Фото: Анастасія Лесик
/ Фото: Анастасія Лесик
 | Фото: Анастасія Лесик
/ Фото: Анастасія Лесик
 | Фото: Анастасія Лесик
/ Фото: Анастасія Лесик
1/17

Реклама

Таке прибирання – дуже важливе, оскільки в разі засмічень проливні дощі можуть призвести до підтоплень вулиць – вода не зможе "піти" в каналізацію. "Сегодня" побували на чищенні водовідвідної системи на вулиці Кирилівській і з'ясували, як місто рятують від можливих підтоплень на дорогах.

Фото: Анастасія Лесик, "Сегодня"

Реклама

Як часто чистять зливнівку і навіщо це потрібно робити

Зазвичай зливостоки на дорогах чистять кілька разів на рік, але тут, на Кирилівській, це роблять як мінімум раз на місяць. На вулиці є кілька ділянок, які проходять під схилами пагорбів, і зливнівки часто засмічуються. За системою тут стежать з особливою увагою: старі комунікації не дозволяють прийняти той обсяг води, який приходить з проливними дощами, тож важливо, щоб в них не було засмічень.

"Дуже багато намивають: дренажні води глину несуть, і листя зі схилів, і різне сміття, яке викидають люди", – розповів сайту "Сегодня" Олександр Заїка, начальник відділу гідротехнічних та інженерних споруд Подільського району.

Фото: Анастасія Лесик, "Сегодня"

Реклама

Робітники кажуть, що основні проблеми для системи відводу води – так звані залпові дощі.

"Всі занижені місця в Києві – про них всі знають і звертають на них увагу в першу чергу. Після злив відбувається ревізія і очищення. Наносить все. Навіть якщо поруч немає схилу – вітер приносить з найближчих смітників кульки та інше сміття", – розповіли нам співробітники "Київавтодору".

Фото: Анастасія Лесик, "Сегодня"

У службі зазначають, що на Кирилівській – кілька таких проблемних місць. Справа в тому, що колись тут була промзона з великою кількістю відкритого грунту, зарослого травою. Тоді частина води йшла в землю. У нинішній час заводи не працюють і на їх місці з'явилися склади і офіси, землю вкрили асфальтом. Тож вузькі труби водовідвідної системи не відразу можуть відвести нинішній обсяг дощової води. Тому їх чистять після кожного проливного дощу і тоді "велика вода" йде з доріг за 10-20 хвилин.

Фото: Анастасія Лесик, "Сегодня"

"Прибирання" на Подолі: як чистять і що знаходять

Насамперед, робочі прочищають ями зливоприймачів, їх глибина – від 80 до 120 сантиметрів. Великі чавунні решітки піднімають залізними ломами. Кожна важить від 30 до 60 кілограмів.

"Старі – дуже важкі, а нові – полегшені, в них менше чавуну і їх не так легко розбити – вони противандальні. Нові, до речі, і крадуть менше: їх, як стару, кувалдою не розіб'єш", – каже Олександр.

Фото: Анастасія Лесик, "Сегодня"

Заглядаємо до ями. Всередині – багато великих каменів, які трубою потрапили до зливнівки зі схилу. Такі засмічення розчищають вручну. При чищенні зливоприймача використовують дві лопати – рівну і в формі ковша з гострим кінцем. Там, де дозволяє розмір отвору – наприклад, в колодязях водовідвідної системи, – використовують спеціальну машину: до ями опускається ківш, який вигрібає сміття, що накопичилося, а з труб засмічення вимивають потужним потоком з гідромашини.

Фото: Анастасія Лесик, "Сегодня"

"Яма чиститься від 10 до 40 хвилин, залежно від глибини і того, чим чистиш. Якщо є можливість чистити механізовано – то це відбувається швидше, а коли діаметр не дозволяє і чистиш вручну, вигрібаючи щебінку і велику фракцію – це складніше і довше", – пояснює начальник відділу гідротехнічних та інженерних споруд.

Крім зливоприймачів – ям з гратами, також чистять і зливостоки – систему труб різного діаметру, якими вода з доріг відправляється в колектори. Вузькі труби промивають водою з гідромашинона подається до системи під великим напором. А найбільші також чистять вручну.

"Наприклад, на проспекті Правди діаметр колектора – 2 метри. Там гідромашина безсила. Робочі заходять усередину і вручну вибирають велику фракцію, а дрібна під час дощів вимивається. На кожній дільниці – своя специфіка", – каже Олександр Заїка.

Фото: Анастасія Лесик, "Сегодня"

Тим часом, на Кирилівській великий ківш дістає з колодязя "відро" чорної густої рідини – листя, землю і шматки пластика. Намагаємося розгледіти щось цікаве – але ні: тут – лише смердюче багно. Робочі зізнаються, що попадається все, що завгодно, цінних знахідок тут не буває. Навіть якщо до зливнівки потрапить справна річ – в багнюці вона швидко приходить в непридатний стан.

Фото: Анастасія Лесик, "Сегодня"

"Телефони трапляються, але але зламані, гаманці бувають. А так, нічого хорошого: зазвичай тільки те, що можна викинути в сміття. Одного разу знайшли дитячу іграшку – робота з молотком, який рухає руками. Бувають і інші дрібні предмети, які можуть провалитися через решітку, просто на них вже не звертаєш уваги. Їх знаходимо, переважно, біля зупинок або пішохідних переходів", – каже Олександр.

Фото: Анастасія Лесик, "Сегодня"

Зустрічали в зливовій системі і тварин.

"Був один випадок. Коли проходив з ревізією – зауважив, що сидить маленьке кошеня в зливоприймачі. Поки повернулися з бригадою – його там вже не було. Він по трубі в 300 мм благополучно пішов туди, звідки виліз. Якщо труба не засмічена – маленькі тварини можуть там вільно переміщатися", – розповів начальник відділу гідротехнічних та інженерних споруд.

Після того, як з системи вигрібають велике сміття – в хід йде ще одна спецмашина, яка засмоктує в бак рідину і дрібне сміття. Пізніше його вивозять на полігон. Іноді систему водовідведення виходить чистити тільки по суботах і неділях.

Фото: Анастасія Лесик, "Сегодня"

"Є такі місця на Подолі, особливо в центральній частині, де можна прибирати тільки у вихідні дні – бо машин дуже багато припарковано. Потрапити до зливоприймача немає можливості. Ще можна вночі, але вночі не станеш гуркотіти технікою під вікнами, коли люди сплять", – пояснює Олександр.

Фото: Анастасія Лесик, "Сегодня"

Ще одна перешкода – велосипедисти. На крутих подільських спусках "байк" ризикує влетіти в відкриті ями зливоприймачів або зачепити робітників. Наприклад, такі ситуації можуть статися на Володимирському узвозі, але зазвичай обходиться без інцидентів.

"Коли ти стоїш, чистиш зливоприймачі – на дорозі ти відгородився повністю, а пішохідні зони та велосипедні доріжки відкриті. І якщо пішохід йде спокійно, то велосипед з гори мчить як очманілий. Може випадково не помітити і влетіти. Ми наглядаємо, щоб нікого не зачепити", – розповів "Сегодня" начальник відділу гідротехнічних та інженерних споруд Подільського району.

До речі, чищення, при можливості, відбувається і взимку – з решіток знімають замети, щоб при таненні снігу вода йшла до зливнівки. Самі решітки, на щастя, зараз стали красти рідше.

"Останніми роками вже менше, а років 10-15 тому було таке, що виїжджаєш на вулицю – а 30-40 решіток вже немає, було масово. Доводилося забивати і дошками, і залізо варили", – згадує Олександр Заїка.

Як врятувати свою річ, що впала до зливнівки

Падіння цінних речей до ями зливоприймача, закритої важкими гратами, – ситуація не така й рідкісна. Але якщо це сталося не під час дощу або в підземному переході – майно можна врятувати.

"Якщо туди телефон впав і там немає води – то його витягнеш і він буде працювати. Одного разу працювали на вулиці, молодик виходив з машини і у нього з кишені випав телефон. Він впав через решітку. Він зауважив нашу бригаду і підійшов, попросив допомоги. Підійшли, відкрили, дістали, він подякував – та й все. Каже – "пощастило, якби вас не знайшов, то як його відкрити і туди дістатися", – розповів Олександр Заїка.

Якщо ж співробітників служби поблизу немає – річ все одно можна дістати, якщо відразу звернутися до балансоутримувача території, на якій знаходиться зливоприймач.

Фото: Анастасія Лесик, "Сегодня"

"Якщо це відбувається на території метро або поруч з нею – то до працівників метрополітену, у них є обслуговуючий персонал. Або якщо це було в переході на Подолі – то до нас, і у нас є служба, яка обслуговує підземні переходи. А якщо це колодязь на території житлового кварталу – то до керуючої компанії. У слюсарів і сантехніків є інструмент, яким можна відкрити. Головне – звернутися якнайшвидше, щоб результат був відразу", – пояснили працівники.

Нагадаємо, 2018 року в столиці підрахували випадки крадіжок кришок  від оглядових колодязів і решіток від зливнівок. В "Київавтодорі" зазначають, що факти злодійства помічені у всіх районах столиці, а це несе загрозу для життя людей і автотранспорту. Торік з вулиць і доріг міста було вкрадено 1350 решіток зливоприймачів, і комунальна корпорація зазнала збитків на 1,8 мільйона гривень.

Співробітники комунальної служби відновлюють вкрадене "мисливцями за металом", але зізнаються, що одночасно повернути всі решітки – дуже складно.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

63296.25

Bitcoin Cash (BCH)

473.59

Binance Coin (BNB)

606.26

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum Classic (ETC)

26.05

Litecoin (LTC)

83.79

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,60
53,09
50,82
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,53
55,24
55,04
27,56
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,29
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
28,97
59,99
57,99
57,99
28,98
60,99
59,99
59,99
29,48
-
52,21
51,06
26,81
Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡
Вони нас підтримали
легенди спорту

ВЕЙН ГРЕЦЬКІ. Ми всі згодні, що це безглузда війна. Ми всі бажаємо всім в Україні всього найкращого та молимося за них.

ПЕЛЕ. Я надсилаю свою солідарність народу України. Я молюся і прошу Бога, щоб запанували мир, свобода та любов

ДОМІНІК ГАШЕК. Кожен дорослий у Європі добре знає, що Путін – божевільний убивця, і що Росія веде наступальну війну проти вільної країни та її народу.

ПАОЛО МАЛЬДІНІ. Ніхто не очікував побачити війну на європейській землі, ми хочемо бути на боці народу України.

КЛАУДІО ТАФФАРЕЛ. Дорогі друзі, українці! Наразі весь світ стежить, хвилюється та обурений тим, що відбувається в Україні. Бажаю, щоб на вашу землю якнайшвидше повернувся мир.

1 /2
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

39.47

Євро (€)

42.18

"Ми з України"
Наш плейлист

PROBASS ∆ HARDI

"Доброго вечора"

PROBASS ∆ HARDI

Макс Барських

"Буде весна"

Макс Барських

Олександр Пономарьов

"Україна переможе"

Олександр Пономарьов

Антитіла

"Топити за своє"

Антитіла

ТНМК и Kozak System

"Мамо"

ТНМК и Kozak System
Співаймо разом!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти