Київські мости все частіше викликають тривогу і побоювання у жителів міста. Проблема їх аварійності набула розголосу після торішнього обвалу Шулявського шляхопроводу, коли частина бетонної огорожі посипалася вниз. Тоді мер Віталій Кличко повідомив: міст "втомився". Втім, з його ремонтом на поспішали.
Від хронічної втоми страждає не один столичний міст. Фахівці закликають негайно перевірити інші. У зоні особливого ризику – міст Патона і міст Метро. Інженер-проектувальник Георгій Росновський каже: останній може впасти в будь-який момент.
"Напіварки моста стягнуті спеціальної стяжкою і обтиснуті напруженою арматурою. Так ось, цю арматуру, коли робили, захистили, як треба від іржі, і дуже багато її згнило. Може трапитися обвалення в будь-який момент", – попереджає експерт.
Зверху розгледіти стан конструкцій неможливо, але, якщо відправитися у водний рейд – проблеми з мостами видно неозброєним оком. Перший на нашому маршруті – міст Метро, якому нещодавно виповнилося 50. Щодня його перетинає понад півтисячі поїздів. Не менше навантаження – від автомобільного транспорту. Запливаємо під міст і бачимо: збоку оголилася і проржавілі арматура.

У сусідньому прогоні на опорі сколотий бетон, а значить – вона може бути ослаблена і не витримати. Схоже на початок того ж руйнівного процесу, який обвалив Шулявський шляхопровід.
Наступний об'єкт – міст Патона, йому 65. І тут – та ж корозія бетону. А на одній з опор абсолютно обвалився верхній шар оброблення. Крізь пошкоджений камінь стирчить арматура. Однак, радник "Укравтодору" Олександр Кава заспокоює: тут бетон, що відвалився, на стійкість мосту не впливає.
"Це облицювальна цегла, яка не несе на собі ніякої конструкційної навантаження моста і ніякої небезпеки для руху транспорту не представляє", – говорить експерт.
І додає: міст Патона ще постоїть. А ось міст Метро дійсно вимагає негайного капітального ремонту – як і ще майже п'ять тисяч мостів по всій Україні.
Тим часом, в Києві триває підготовка до масштабного ремонт Шулявського моста. Частину розв'язки біля станції метро "Шулявська" в Києві перекриють для проїзду з 18 серпня. Повністю закрити рух естакадою можуть у вересні. Відзначається, що за планом реконструкція транспортного вузла триватиме майже півтора року.
Як повідомлялося, реконструкція шляхопроводу повинна була початися в кінці червня – початку липня: Шулявський міст має серед жителів столиці сумну славу тим, що має властивість розсипатися прямо на очах перехожих.