У кожному районі столиці створено нові підприємства – "Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду", які будуть здійснювати управління процесом надання житлових послуг населенню. Про це повідомили в прес-службі КМДА.
Нові підприємства покликані підвищити якість цих послуг, не підвищуючи тарифів на утримання будинків та прибудинкових територій в Києві. Про це йшлося під час звіту Київської міської державної адміністрації перед депутатами Київради про виконання рішення щодо вдосконалення системи управління в житлово-комунальному господарстві столиці.
За словами заступника голови КМДА Петра Пантелєєва, муніципальні керуючі компанії приходять на зміну старим збитковим підприємствам, які фактично потонули в боргах і не здатні надавати відповідні послуги населенню.
"Перш ніж вводити такі серйозні зміни в системі ЖКГ міста, ми провели ретельний аналіз діяльності ЖЕКів: вивчили рівень обслуговування і видатків, тобто куди і з якою метою витрачалися кошти, що сплачуються киянами за квартплату. Отриманий аналіз продемонстрував нам, що існуюча система управління на підприємствах є непрозорою і розрізненої, а гроші керівниками витрачалися часто зовсім не на потреби людей. Нові підприємства будуть здійснювати управління в системі ЖКГ району таким чином, щоб домогтися поліпшення послуг із збереженням діючих тарифів на квартплату. Вже зараз, шляхом оптимізації витрат в ЖЕКах і скорочення кількості керівників ЖЕКів на місцях вдасться заощадити кошти, які підуть на ремонт, прибирання, закупівлю матеріалів і тощо", – повідомив Пантелєєв.
Він також зазначив, що зміни торкнуться ЖЕКів на місцях. Останні в будь-якому випадку не будуть ліквідовані, оскільки жителі звикли звертатися по знайомому для них адресою. Але вони перетворюються в експлуатуючі ділянки, головною функцією яких стануть ремонти, прибирання і робота зі споживачами.
"За таким принципом, наприклад, діє банківська система: основне управління здійснюється через відділення банку, а точки прийому мають оптимальне ресурсне та кадрове оснащення для обслуговування клієнтів. Якби кожен такий клієнтський пункт мав численну структуру економістів, юристів, бухгалтерів, керівників тощо, то витрати на це розорили б банк", – зазначив він.
В ході звіту також обговорювали розробку та підготовку додаткових проектів рішень Київради для впорядкування діяльності нових комунальних підприємств, а також створення центрів обслуговування споживачів за принципом "єдиного вікна".