Дитяча залізниця в Києві: як захоплення школярів перетворюється в професію

Підлітки, які люблять поїзди, вчаться водити локомотиви і управляти станціями

 | Фото: Данило Павлов
/ Фото: Данило Павлов
 | Фото: Данило Павлов
/ Фото: Данило Павлов
 | Фото: Данило Павлов
/ Фото: Данило Павлов
 | Фото: Данило Павлов
/ Фото: Данило Павлов
 | Фото: Данило Павлов
/ Фото: Данило Павлов
 | Фото: Данило Павлов
/ Фото: Данило Павлов
 | Фото: Данило Павлов
/ Фото: Данило Павлов
 | Фото: Данило Павлов
/ Фото: Данило Павлов
 | Фото: Данило Павлов
/ Фото: Данило Павлов
 | Фото: Данило Павлов
/ Фото: Данило Павлов
 | Фото: Данило Павлов
/ Фото: Данило Павлов
 | Фото: Данило Павлов
/ Фото: Данило Павлов
 | Фото: Данило Павлов
/ Фото: Данило Павлов
 | Фото: Данило Павлов
/ Фото: Данило Павлов
 | Фото: Данило Павлов
/ Фото: Данило Павлов
 | Фото: Данило Павлов
/ Фото: Данило Павлов
 | Фото: Данило Павлов
/ Фото: Данило Павлов
 | Фото: Данило Павлов
/ Фото: Данило Павлов
 | Фото: Данило Павлов
/ Фото: Данило Павлов
 | Фото: Данило Павлов
/ Фото: Данило Павлов
 | Фото: Данило Павлов
/ Фото: Данило Павлов
 | Фото: Данило Павлов
/ Фото: Данило Павлов
1/22

У вихідний на столичній дитячій залізниці – розпал робочого дня: біля вагонів вишикувалися юні провідники, батьки з дітьми поспішають зайняти місця, а машиніст подає сигнали, що от-от  - і поїзд відправляється.

Реклама

1_56Фото: Данило Павлов, "Сьогодні"

Тут – все по-справжньому: тепловоз, хоч і менший за ті, які возять великі склади, облаштування та управління таке ж, як і його великі "побратими", а залізничні колії відповідають стандарту "вузькоколійки" – 750 мм.

4_21

Реклама

Фото: Данило Павлов, "Сегодня"

Працюють дві зупинки – "Яблунька" та "Вишенька", а довжина шляху – 2,75 км. За роботу станцій і поїзда відповідають школярі з гуртка "Юний залізничник". Під наглядом майстрів хлопці перевіряють механізми вагонів, відправляють поїзди, і навіть керують тепловозом!

2_54

Реклама

Фото: Данило Павлов, "Сегодня"

У кабіні машиніста – троє хлопців і їх майстер Макар – досвідчений машиніст. За "кермом" – Марк. Хлопець розповідає: прийшов на залізницю чотири роки тому. Його колеги – Гліб і Андрій, вважаються "старожилами" – вони вже студенти одного із залізничних коледжів столиці. "На навчанні теорія, а тут у мене є можливість пізнати все на практиці", – говорить Андрій.

3_28

Фото: Данило Павлов, "Сегодня"

Машиністи спілкуються з диспетчером по радіозв'язку, а також стежать за сигналами світлофора. У певний час станція дає добро, на семафорі – зелений сигнал, – і поїзд рушить в дорогу.

4_2

Фото: Данило Павлов, "Сегодня"

Робота юних машиністів: вчаться у випускника з "бойовим" досвідом

Локомотив їде неспішно, розганяючись не швидше 20 кілометрів на годину – адже залізниця знаходиться в зеленій зоні. Серйозних інцидентів не трапляється, але, як і на великій "залізниці", несподівані "сюрпризи" на шляху локомотива все ж бувають.

6_13

Фото: Данило Павлов, "Сегодня"

"Іноді на дорозі виявляється техніка комунальників, які зараз роблять ремонт в парку, буває, що п'яні виходять на шлях. Але найбільша проблема – це люди в навушниках ", – розповідає нам Гліб.

Хлопці зізнаються: з роками практики на дитячій залізниці вже навчилися спокійно реагувати на пішоходів на шляхах і визначити, коли достатньо подати гудок, а коли потрібно пригальмувати. Незважаючи на те, що потяги на дитячій залізниці курсують з кінця весни до початку осені, заняття у юних залізничників проходять майже цілий рік.

5_16

Фото: Данило Павлов, "Сегодня"

"Потяг працює у нас – субота, неділя та свята, а в решту часу – заняття. Вони починаються з 1 жовтня. Прищеплюємо любов до залізничного транспорту і профорієнтацію. Юні машиністи, провідники, чергові і вагонники займаються з професіоналами, які працюють на Південно-Західній залізниці", – розповів нам співробітник Київської дитячої залізниці Олександр Іванович.

Інструктаж для школярів проводять і колишні випускники дитячої "залізяки". Так, машиніст Макар в юнацтві займався в "Юному залізничнику" і пізніше став машиністом – вже на "великій" залізниці. Коли попередній майстер йшов на пенсію, Макара запросили працювати з дітьми, і він із задоволенням погодився. "Тепер" обкатує" таких підлітків, яким він був колись", – ділиться Олександр.

Він каже, що зараз разом з колегами збирає інформацію про випускників, щоб дізнатися, як надалі склалася їхня доля.

7_07

Фото: Данило Павлов, "Сегодня"

"Цікаво, хто з них надійшов потім до вишів і коледжі залізничні. Бувало, що батьки переїхали, дитина, яка навчалася в Києві на дитячій залізниці – з ними, а поїхали, наприклад, до Львова. Іноді приходять на свята і кажуть – ось, а я тут навчався. А вже дорослий дядько", – розповів нам співробітник дитячої залізниці.

Як потрапити на залізницю: приймають з 11 років

Займаються на дитячій залізниці не тільки кияни.

"Деякі приїжджають з Коростеня і Фастова, кажуть – тато працює машиністом і я теж хочу. І потім – ось хлопчина високий стояв, Андрій, він тепер вчиться в нашому електромеханічному коледжі. Якщо дитина рветься до знань про залізницю – ми всіляко допомагаємо", – посміхається Олександр.

8_09

Фото: Данило Павлов, "Сегодня"

Дітей сюди приймають з 11 років. Один з новачків – Діма, займається в гуртку місяць, і вже носить форму і працює провідником.

9_10

Фото: Данило Павлов, "Сегодня"

"Я живу на Повітрофлотському проспекті, отже залізниця – можна сказати, доля. У п'ять років уже почав цікавитися потягами. Коли були в музеї паровозів, я якимось чином витягнув гальмівний башмак з-під вагона! А він важить п'ять кілограмів!", – ділиться з нами хлопчик, тікаючи розсаджувати пасажирів.

За словами Олександра Івановича, батьки юних залізничників захоплення підтримують.

"Буває, що дитина невідомо, де бігає, а так він на залізниці під наглядом майстрів. Маленьких зовсім батьки самі приводять, сидять і чекають, поки вони обидві години "відкочують", – пояснює він.

Охочих – чимало: зараз на дитячій "залізниці" займаються близько 500 дітей, працюють в три зміни: з 10:30 до 13:00, з 13:00 до 15:00, і з 15:00 до 17:20. Наприклад, зараз на один вагон доводиться три провідника. При цьому, після закінчення зміни, багато дітей залишаються і спостерігають за роботою колег.

10_08

Фото: Данило Павлов, "Сегодня"

"Приємно з дітьми працювати, і тим більше – коли вони зацікавлені в цьому. Деякі приходять на два тижні, потім щось не виходить – і кидають. Але більшість у нас – три роки на навчанні. В основному, починаємо з 7-9 класу. Перші два курси – це курс залізниць, повністю про всі напрямки роботи і про всіх служби. А на останньому році навчання – вони обирають собі спеціальність. Хлопчики зазвичай хочуть бути машиністами, дівчинки – черговими по станції. Також є вагонщики- ходять з молоточками, стукають, на слух визначають, як колісна пара звучить, чи немає тріщини. Ще у нас є квиткові касири і ревізори. Ось у нас маленька дівчинка – чергова по станції", – говорить Олександр Іванович.

11_09

Фото: Данило Павлов, "Сегодня"

У гуртку діти займаються по суботах і неділях, заняття починаються з 1 жовтня. А для самих маленьких любителів поїздів на дитячій залізниці встановлено макет паровоза з Будапешта.

12_03

Фото: Данило Павлов, "Сегодня"

"Коли я була маленькою – ми з батьками нерідко приходили сюди їздити на поїзді. Тепер буваю тут з сином, він обожнює потяги! Якщо захоче тут займатися, коли підросте – віддам із задоволенням. Але поки йому три роки, тож ходимо кататися і грати з паровозиком", – розповіла нам киянка Аліна.

До речі, у свята на дитячій залізниці вагони возить раритетний німецький паровоз. Колись його передала Німеччина в складі післявоєнної репарації, і, коли 65 років тому запускали дитячу "залізяку" – паровоз "переїхав" в Сирецький парк.

pavl9726

Фото: Данило Павлов, "Сегодня"

"Він такий – єдиний в Україні. Тепер він їздить у свята. Колись його хотіли списати і забрати, а потім зберегли і відновили. В котел закидаються дрова, і на пару він їде. Щоб його запустити – потрібно години дві-три ", – пояснює Олександр Іванович.

У минулі часи на дитячій залізниці курсували три склади – "Орлятко", "Малятко" і "Піонер". Зараз – тільки один. "У нас зараз працює один склад, ми працюємо над тим, щоб більше відремонтувати вагонів і запустити хоча б два", – розповіли нам на дитячій залізниці. А не так давно тут відремонтували коліїї, тож їздити стало набагато комфортніше.

12_2

Фото: Данило Павлов, "Сегодня"

Нагадаємо, дитяча залізниця працює по вихідних і святах в Сирецькому парку – з 10.30 до 17.20. Найближчі станції метро – "Берестейська" і "Дорогожичі". Також можна доїхати до зупинки "Бабин яр" на тролейбусах №16, 19, 22, 27 і 35, або на трамваях №14 та 15 до зупинки "І.Шевцова". Вартість квитків – 18 грн для дітей і 24 грн для дорослих. Малюкам до шести років проїзд безкоштовний.

Також безкоштовні заняття в гуртку "Юний залізничник". "Діти отримують теоретичні знання з жовтня по квітень у вихідні дні, і практичні знання з травня по серпень – у вихідні та святкові дні. Також проводяться цікаві спортивні змагання (шахи, настільний теніс, волейбол, футбол), за які переможці отримують цінні призи, а за активну участь в житті КЖД, юні залізничники мають можливість безкоштовно відвідати дитячі залізні колії в інших містах України", – розповіли в гуртку.

Нагадаємо, в кінці квітня Дитяча залізниця в Сирецькому парку Києва відновила роботу після зимової перерви.

Тим часом, в минулому році в Мережі з'явилося барвисте відео з відкриття 63-ї сезону на Дитячій залізниці в Київі.


Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

56244.94

Bitcoin Cash (BCH)

303.78

Binance Coin (BNB)

398.7

Dogecoin (DOGE)

0.09

Ethereum Classic (ETC)

28.26

Litecoin (LTC)

75.72

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
51,40
49,40
50,90
27,89
51,50
49,38
50,05
27,61
53,09
51,09
51,20
27,61
53,28
51,38
51,56
27,54
53,68
52,29
53,68
28,29
56,99
54,99
54,99
28,60
56,99
54,99
54,99
28,64
57,88
54,39
54,49
28,06
58,99
56,99
55,99
28,48
-
48,90
49,05
26,96
Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡
Вони нас підтримали
легенди спорту

ВЕЙН ГРЕЦЬКІ. Ми всі згодні, що це безглузда війна. Ми всі бажаємо всім в Україні всього найкращого та молимося за них.

ПЕЛЕ. Я надсилаю свою солідарність народу України. Я молюся і прошу Бога, щоб запанували мир, свобода та любов

ДОМІНІК ГАШЕК. Кожен дорослий у Європі добре знає, що Путін – божевільний убивця, і що Росія веде наступальну війну проти вільної країни та її народу.

ПАОЛО МАЛЬДІНІ. Ніхто не очікував побачити війну на європейській землі, ми хочемо бути на боці народу України.

КЛАУДІО ТАФФАРЕЛ. Дорогі друзі, українці! Наразі весь світ стежить, хвилюється та обурений тим, що відбувається в Україні. Бажаю, щоб на вашу землю якнайшвидше повернувся мир.

1 /2
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

38.34

Євро (€)

41.6

"Ми з України"
Наш плейлист

PROBASS ∆ HARDI

"Доброго вечора"

PROBASS ∆ HARDI

Макс Барських

"Буде весна"

Макс Барських

Олександр Пономарьов

"Україна переможе"

Олександр Пономарьов

Антитіла

"Топити за своє"

Антитіла

ТНМК и Kozak System

"Мамо"

ТНМК и Kozak System
Співаймо разом!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти