Легендарний міст Патона в четвер, 5 листопада, відзначає своє 67-річчя. Сайт "Сьогодні" зібрав найцікавіші факти про цю споруду, що з'єднує правий та лівий береги Києва.
Факти
- Міст ім. Є.О. Патона через Дніпро був побудований 1953 року.
- Переправа являє собою унікальну історичну цінність. Вона увійшла в історію світового мостобудування як перша суцільнозварна конструкція і стала справжньою візитною карткою Києва.
- Міст Патона отримав визнання від Американської асоціації зварників як видатна зварена конструкція ХХ століття.
- Будівництво моста було розпочато ще до початку Другої світової війни. Роботи з будівництва були відновлені 1947 року. Переправу звели за шість років.
- Довжина моста – 1543 метри (тобто міст Патона довше Хрещатика на 300 метрів).
- Ширина смуг руху – 21 метр.
- Вага металевих конструкцій – близько 10 тисяч тонн.
- Євген Патон особисто брав участь в проектуванні і будівництві моста, але не дожив до відкриття три місяці. Це був його останній проєкт.
- Міст займає третє місце серед київських мостів за кількістю аварій (на першому місці – Південний, на другому – Північний).
- За весь час існування міст жодного разу не закривався на капремонт.
- До 2004 року по мосту проходила одна з головних київських трамвайних ліній, яка з'єднувала лівий і правий береги Києва.
Реставрація моста
Як розповіли сайту "Сьогодні" в комунальній корпорації "Київавтодор" реставрація моста Патона може початися орієнтовно 2022 року. Зараз розробляється проєкт реставрації переправи і поки невідома точна вартість всіх запланованих робіт.
"В рамках реставрації на спорудженні буде замінена більшість елементів. Зокрема, залізобетонну монолітну плиту – на сталеву, вона значно легше. Крім того, передбачено розширити переправу, буде додано ще 1 смугу (міст стане 8-смуговим) і відбійник між напрямками руху. Завдяки запланованим роботам – міст отримає нове життя, стане безпечнішим і зручнішим", – розповіли сайту "Сьогодні" в КК "Київавтодор".
Там зазначають, що на час ремонту моста, його повністю перекривати не будуть. Лише частково обмежуватимуть рух транспорту.
Обіцяють відновити декор, яким прикрашений міст. Він виконаний з чавуну, а реставратори зроблять його з легшого матеріалу. На в'їздах на міст Патона приберуть комуністичну символіку або замінять на символи Києва. Це питання до кінця не вирішене.
Легенда від мостобудівників
Міст Патона будували, використовуючи трофейні презервативи: перш ніж звести нові опори, потрібно було знищити залишки старих, які перебували на дні Дніпра. Будівельники зіткнулися з проблемою – вибухівку треба було вберегти від води, а поліетиленових пакетів 1948 року не було. Як ізоляцію вирішили використовувати презервативи. Але "гумки" в той час були великим дефіцитом. Замовили необхідну кількість на київській базі трофейного майна. З оплатою чеків насміялися вдосталь – тоді керуючими і касирами в банках були одні жінки, які, почувши, що чоловікам потрібно 5 тисяч (!) презервативів, просто виганяли їх. Після довгих поневірянь рахунки таки оплатили.
Раніше ми писали, що в Києві 1 листопада до поліції надійшло повідомлення про замінування мосту Патона. Поліції вдалося встановити особу "мінера".
Нагадаємо, на мосту Патона в Києві традиційно проходить акція "Живий ланцюг Соборності". З правого і лівого берега колони людей ідуть назустріч друг одному, щоб стати єдиним ланцюжком.
Дивіться відео – на мосту Патона сталася НП – прорвало трубу з теплоносієм: