Загадки Київського метрополітену: секрети трьох станцій-близнючок (фото)

20 липня 2021 17:00

Олександр Марущак , Ольга Кравченко

Станції столичної підземки "Гідропарк", "Лівобережна" і "Дарниця" дуже схожі

Історія трьох станцій метро. Фото: колаж "Сьогодні"

Історія трьох станцій метро. Фото: колаж "Сьогодні"

Три станції Київського метрополітену – "Гідропарк", "Лівобережна" і "Дарниця" – самі працівники підземки називають "сестричками-близнючками". Вони і справді дуже схожі. У підземці кажуть, що вони є яскравим прикладом втілення типової архітектури з мінімальною кількістю художніх деталей. На момент відкриття всі три станції мали майже однаковий вигляд і відрізнялися між собою тільки кольором колон і дрібними елементами декору на них.

Гучний "Гідропарк"

Реклама

Мабуть, це найгучніша станція столичної підземки в літню пору. Навколо неї розташовані численні розважальні заклади, спортивні майданчики і місця для відпочинку.

Станція метро "Гідропарк" має два виходи. Але на повну потужність працює лише один з них. Другий вихід з "Гідропарку" відкривають тільки на свято Хрещення взимку. А також влітку у вихідні та святкові дні, щоб людям було зручніше добиратися до улюблених зон відпочинку.

Станція метро "Лівобережна". Фото: колаж "Сьогодні"

Станція метро "Лівобережна". Фото: колаж "Сьогодні"

Реклама

Спочатку станцію планували як сезонну. Тому її побудували з одним вестибюлем – західним. Але через збільшення пасажиропотоку влітку 1973 року до неї було добудовано додаткову платформу, яку використовували до відкриття другого виходу в 1987 році.

"Для будівництва підземного переходу, який примикає до східного вестибюлю станції, використовували прохідницький щит незвичайної форми. За його допомогою був проритий прохід під автомобільною дорогою і коліями метрополітену. Рух поїздів, однак, не зупинявся", – розповідають у Київському метрополітені.

Зелений колір колон і потоп

Оскільки станція "Гідропарк" розміщена серед великої зеленої зони відпочинку, її колони були облицьовані керамічною плиткою зеленого кольору з невеликими художніми майоліковими вставками у вигляді яскравих квітів.

Колони на "Гідропарку". Фото: "Сьогодні"

Колони на "Гідропарку". Фото: "Сьогодні"

Цікаво, що навесні 1970 року станцію метро "Гідропарк" довелося тимчасово закрити через масштабну повідь. Але роботу цієї гілки повністю метрополітен не припиняв. Потяги проходили повз станцію без зупинок.

Реклама

Затоплена станція. Фото: архів

Затоплена станція. Фото: архів

• Станція метро "Гідропарк" була відкрита 5 листопада 1965 року
• Архітектори: Ігор Масленков, Вольдемар Богдановський
• Тип станції: наземна з додатковою платформою

У 1965 році разом з трьома станціями метро було відкрито автомобільний рух на мосту Метро, який проєктував легендарний київський інженер-мостобудівник Георгій Фукс.

Будівництво моста метро. Фото: архів
Реклама

Будівництво моста метро. Фото: архів

Це велична споруда завдовжки 685 метрів. Міст вважається першою у світі залізобетонною арковою конструкцією. Його будували в комплексі з Русанівським, який з'єднує береги однойменної протоки. Після багатьох років експлуатації міст Метро потребує термінового ремонту, і його планує провести міська влада, витративши 60 мільйонів євро.

"Лівобережна"

"Лівобережна" дуже схожа на своїх сусідок, але її родзинка в тому, що станція має незвичайне розташування, а саме: її облаштували на естакаді над проїзною частиною.

Станція метро "Лівобережна". Фото: "Сьогодні"

Станція метро "Лівобережна". Фото: "Сьогодні"

Спочатку її колони мали сіро-блакитний колір і нагадували Дніпро. Вони прикрашені керамікою з яскравими квітами. Правда, тепер в багатьох місцях плитки з квітами вже немає, а самі квіти в тріщинах.

Паслися корови і кози

Через збільшення пасажиропотоку в 1976 році вестибюлі станції "Лівобережна" довелося розширити, прибудувавши просторі касові зали.

Тривалий час територія навколо станції мала сільський вигляд. Біля паркану метрополітену жителі випасали корів та кіз. Їх можна було споглядати, проїжджаючи в вагоні поїзда. Тварини з цікавістю вдивлялася у вікна вагонів. Висотних будинків біля "Лівобережної" тривалий час не було, і вона служила за пересадковий транспортний вузол. На жаль, нині все кардинально змінилося.

Коза на "Лівобережній". Фото: архів

Коза на "Лівобережній". Фото: архів

• Станція метро "Лівобережна" була відкрита 5 листопада 1965 року
• Архітектори: Ігор Масленков, Вольдемар Богдановський
• Тип станції: наземна, частково розміщена на естакаді

Чепуріння до "Євробачення"

Кардинально станція змінилася перед фіналом пісенного конкурсу "Євробачення-2017", який проходив у Києві в Міжнародному виставковому центрі. "Лівобережна" змінилася до невпізнання.

Платформа станції "Лівобережна". Фото: "Сьогодні"

Платформа станції "Лівобережна". Фото: "Сьогодні"

Станцію також пристосували для маломобільних груп населення. До речі, це була перша масштабна реконструкція станції Київського метрополітену.

"Дарниця"

Остання зі станцій-сестричок – "Дарниця". Вона має свій особливий колір колон – цегляний, і індивідуальний яскравий малюнок на керамічній плитці під стелею. Втім, тепер ця краса на колонах "Дарниці" захована під рекламою – всі вони вкриті плівкою.

Станція "Дарниця". Фото: "Сьогодні"

Станція "Дарниця". Фото: "Сьогодні"

"Дарницю" кілька разів розширювали через зростання пасажиропотоку.

У 2006 році станція отримала другий вихід і шикарний просторий вестибюль з ескалаторами. Він дуже популярний у пасажирів.

Читайте також: Австралійці відкрили найменший у світі нічний клуб на 7 осіб: він нагадує метро в годину пік (відео)

Поруч зі станцією "Дарниця" розташоване однойменне депо метрополітену, вагоноремонтний завод і багато інших службових підрозділів столичної підземки. Десятки колій з'єднують станцію з електродепо "Дарниця". До речі, депо єдине в Києві, яке має сполучення із залізницею для транспортування вагонів метро з заводів, що розміщені в інших містах країни.

• Станція метро "Дарниця" була відкрита 5 листопада 1965 року
• Архітектори: Ігор Масленков, Вольдемар Богдановський
• Тип станції: наземна.

Раніше ми писали, що в Київському метрополітені розповіли, коли побудують метро на Виноградар.

Також ми повідомляли, що кияни обговорюють забудову біля станції метро "Оболонь". Тут поруч із входом до підземного переходу на станцію зводять житловий висотний будинок.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти