У гонитві за "шарою": на що йдуть кияни заради подарунків і знижок

29 вересня 2015, 07:03

Наталя Мамчур

Заради безкоштовного бензину народ роздягнувся, а в скидочний день поламали турнікети в магазині

За останній час в Києві пройшло відразу декілька незвичайних акцій. Виявляється, заради подарунків і знижок люди готові на багато чого: і стояти годинами в чергах, і штурмом брати магазини, і навіть роздягаються. Психологи: так поводяться не тільки українці

Реклама

В КУПАЛЬНИКАХ. У вихідні інтернет підірвали фото напівоголених водіїв, які роздяглися на заправці заради... безкоштовного бензину. Історія почалася з того, що одна з мереж АЗС у зв'язку в відкриттям нової заправки оголосила незвичайну акцію. Умови участі були такими: "Приїдь в купальнику, сфотографуйся з паливним пістолетом і отримай безплатно повний бак пального".

Охочих прийняти участь знайшлося чимало. До того ж можливість заправитися безкоштовно привернула не тільки дівчат, але й чоловіків. Останні – оскільки умови акції були однаковими для всіх – також вбралися в купальні костюми.

А ось думки спостерігачів про те, що відбувається, розділилися. Одні запевняють, що це було весело і людям дали гарну можливість подуріти. Інші порахували, що це все-таки принизливо. "Ніякої поваги до себе. Виставити себе на посміховисько заради кількох літрів бензину", – обурювалися кияни в соцмережах.

До речі, хід з роздяганням не новий. У 2013 році один з торгових центрів проводив акцію "Голий шопінг: прийди роздягненим – піди одягненим". Тоді на акцію також "клюнуло" багато любителів "шари", люди прибули в магазин за знижками в трусах і купальниках, незважаючи на дощ і холодну погоду. Мало того, товару на всіх не вистачило. На щастя, на бензиновій акції з погодою учасникам пощастило.

Реклама

ЗАРАДИ КОПІЙОК. А всього тиждень тому жителів столиці охопило інше безумство. Одна з торгових мереж на честь свого дня народження анонсувала знижки на продукцію, і народ тут же кинувся в супермаркети, щоб накупити всього і побільше.

Величезні хвости черг виднілися далеко за межами магазинів, в торгових залах юрмилися і штовхалися, а в одному із супермаркетів у Голосієво навіть зламали турнікет на вході. При цьому, як було справедливо відмічено, знижки на деякі продукти під час акції виявилися просто мізерними. Наприклад, гречка в цей день "подешевшала" всього на 10 копійок, а були й такі товари, які знизили ціну на 1 копійку.

Доктор психологічних наук, завідувач лабораторії психології малих груп і міжгрупових відносин Інституту соціальної та політичної психології НАПН України Павло Горностай вважає, що тяга до дешевого сформувалася у нас ще з радянських часів.

В тренді
У Києві критично не вистачає кисню для хворих COVID-19 – Рубан

"Я думаю, є цілий ряд причин, що пояснюють таку поведінку. Одна з них – вихована ще з радянських часів. Почасти вона набуває форму психології утриманства, коли людина не заробляє, а отримує зарплату. Плюс свою роль відіграє психологія бідності. Внаслідок цих факторів виробилося таке мислення, що потрібно або можна за допомогою економії, за допомогою акцій, знижок мати якісь вигідні для себе рішення. Всі пам'ятають приказки "скупий платить двічі" або "безкоштовний сир – тільки в мишоловці". З одного боку їх всі розуміють, але з іншого завжди на це ловляться. А в суспільстві є багато ділків, які користуються цією психологією, щоб щось нав'язати людям", – говорить він.

У США – черги і арешти

Реклама

"Такий "день знижок" реальний показник бідності населення, якщо люди через економію 200 грн готові добу простояти", – зазначають на форумах кияни.

Психолог Юрій Садовський вважає, що не завжди економічний чинник впливає на поведінку людей в таких випадках. "Люди завжди хочуть отримати якийсь бонус, і іноді готові заради нього на дуже багато чого. Це не тільки наш менталітет, це менталітет розпещеної урбаністичної свідомості, що втратив орієнтири. Люди часто попадаються на вудку якоїсь вигоди і заради неї втратили здатність розуміти, яку ціну можна платити, а яку не можна. Економічні чинники і наша національна особливість, думаю, тут ролі не грають. Згадайте ту ж "Чорну п'ятницю" в США і Європі (щорічний передріздвяний період розпродажів. – Авт.), під час якої також виникають черги, тисняви і навіть бійки", – пояснює Садовський.

До речі, за кордоном знижкові акції нерідко закінчуються навіть арештами.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти