Геннадій Пліс: "Ми змушені підвищити транспортний тариф на 1 гривню для виживання столичних підприємств"

З перших вуст. Незабаром в столиці піднімуться тарифи на проїзд в комунальному транспорті. Чи впораються кияни з цим підвищенням і що робить міське керівництво для того, щоб соціально незахищені громадяни не постраждали, ми дізналися у першого заступника голови Київської міської державної адміністрації.

ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЯ ПОДОРОЖЧАЛА В 4,6 РАЗИ

Реклама

- Раніше Ви говорили про те, що питання про підвищення вартості не стоїть. Але все ж вона підвищується ...

- Якщо ви пам'ятаєте, то і тоді, і зараз я говорю про те, що собівартість проїзду в міському комунальному транспорті безнадійно відстає від фактичної. Так, тарифи на послуги з перевезення пасажирів міським пасажирським транспортом діють в Києві з лютого 2015 року. Сьогодні вони складають 4 грн. на проїзд в метрополітені та міській електричці і 3 грн. на проїзд наземними видами транспорту. Але за цей час тариф на електроенергію в країні виріс більш, ніж в 4 рази. Також хочу нагадати, що мінімальна заробітна плата збільшилася в 2,6 рази, з 1218 грн. до 3200 грн. У Києві вона, як відомо, вище, ніж в середньому по Україні, в більш ніж 1,5 рази.

- Погоджуся, але ж і навантаження, в тому числі і вартість життя, в Києві вище, ніж в інших містах країни.

Реклама

- Безумовно, кожен житель столиці відчуває на собі будь-які скачки цін і інші складності. І саме тому, що сьогодні ми, команда Віталія Кличка, розуміємо, як важко людям і яке навантаження на сімейні бюджети киян, ми зробили ряд кроків, щоб тарифи виросли не до економічно обґрунтованих показників, тобто майже в два рази, а на гривню для кожного виду транспорту. Економічно обґрунтовані тарифи на 2017 рік такі: 6,64 грн. – на проїзд метрополітеном, 6,91 грн. – на проїзд наземними видами транспорту (трамвай, тролейбус, автобус, фунікулер) і 15,39 грн. – на проїзд міською електричкою.

ПІЛЬГИ НА ПРОЇЗД ЗАЛИШАТЬСЯ

- Але це буде удар по людях, особливо соціально незахищених!

Реклама

- Згоден. І саме тому вартість проїзду в міському транспорті збільшиться лише на ту суму, яка дозволить підприємствам утримувати наявний парк в технічній справності. Адже з моменту останнього підвищення тарифу на проїзд запчастини подорожчали в середньому на 20%, вартість дизельного палива збільшилася в 1,4 рази (з 16,00 до 23,15 грн./л), а вартість шин підвищилася в 1,5 рази (з 3826 до 5799 грн.). Така позиція мера Віталія Кличка. Цифр, які аргументують підняття тарифів, повірте, чимало. Але спрацьовує людський фактор, ми такі ж люди, як усі, і не можемо дозволити собі перекласти високі тарифи на жителів міста. Тому я б назвав нинішні зміни у вартості тарифів не підвищенням, а коригуванням, яке дозволить нам і надалі ремонтувати автобуси, тролейбуси і метро, а також закуповувати в достатній кількості паливно-мастильні та витратні матеріали, деталі тощо. Якщо ми не будемо ремонтувати транспорт, то дуже скоро зіткнемося з проблемою безпеки, а це неприпустимо.

- Ви говорили про собівартість. Яка вона?

- Чи відрізняється від того тарифу, до якого вирішили підняти. Так, за розрахунками "Київського метрополітену", планова собівартість перевезення одного пасажира на 2017 рік становить 5,68 грн. "Київпастранс" говорить, що планова собівартість перевезення одного пасажира наземними видами транспорту на 2017 рік становить 5,76 грн. Але це собівартість, і вона фактично не враховує розвитку галузі, ремонту і оновлення парку. Ці потреби автоматично лягають на бюджет міста, а не на окремо взятого пасажира.

- Про пасажирів: як бути з пільговиками?

- Віталій Кличко наполягає на тому, що всі ті, хто мав право на безкоштовний або частково компенсуючий проїзд, будуть і далі користуватися таким правом. Також для тих, хто часто і активно користується комунальним транспортом, в нових тарифах передбачено принцип "більше поїздок – менша вартість однієї". Наприклад, місячний проїзний квиток на один вид транспорту (трамвай, тролейбус, автобус, фунікулер) становить 170 грн. за 60 поїздок, тобто вартість однієї поїздки – 2,83 грн. Зручно, що в проїзних квитках на наземний транспорт немає обмежень кількості поїздок на місяць. Що стосується метро, тож для пасажирів з нинішньою системою знижок – від 5 до 4,4 грн, а проїзні – до 3,9 грн.

ВВЕДУТЬ ЄДИНИЙ КВИТОК

- Давайте поговоримо про розвиток транспортної галузі столиці, якщо він можливий в нинішніх складних умовах ...

- Це дуже нелегко, але транспорт – базова галузь, на якій увагу керівництва міста зосереджено ось уже кілька років. Так, в 2015 році відремонтовано автобусів – 30 одиниць, тролейбусів – 162, трамваїв – 136. Цифри ще покращилися в минулому році, коли відремонтували 67 автобусів, 119 тролейбусів та 165 трамваїв. У поточному році заплановано капітальний ремонт 105 автобусів (автобусний парк – 478 одиниць), 30 одиниць (з 439) трамваїв. Середнього ремонту потребують 240 (з 589) тролейбусів і 132 трамвая. Крім того, на цей рік заплановано капітальний ремонт фунікулера. Окремо хочу сказати про комунальне підприємство "Київський метрополітен": щорічно капітального ремонту потребують близько 200 вагонів. Витратні матеріали для проведення робіт дуже подорожчали. Підприємство врятував проект модернізації за рахунок Кіотського протоколу, завдяки якому столиця отримала 135 оновлених вагонів серії ЕЖ, здатних економити до 40% електроенергії. Крім того, для безпеки руху та пасажирів необхідно проводити своєчасний ремонт трамвайних колій. З 230 км потребують реконструкції – 116 км, в капремонті – 20 км, в середньому ремонті – 30 км. Обов'язкова заміна зношеної контактної мережі. З двох тисяч кілометрів необхідно замінити 260 км контактного дроту, а це більше 10%.

- Ремонт – це не зовсім розвиток, швидше за підтримку. Чи буде введено щось нове, сучасне, що відчують всі пасажири?

- Тільки з початку року мер представив 50 нових автобусів і нові комфортні трамвайні вагони. В цьому році ми плануємо придбати 80 тролейбусів, 45 трамваїв і 100 автобусів. Це дозволить замінити всі застарілі рухомі одиниці і значно зменшити інтервали руху на популярних маршрутах. Дуже важливий момент, на якому хочу акцентувати увагу, – оновлення транспортного парку дозволяє вивільняти кошти на поточні потреби і розвиток. Крім того (і це те, над чим ми активно працювали всією командою), до кінця року ми введемо електронний квиток на всі види громадського транспорту. Так ми оптимізуємо облік пасажирів і змінимо підходи до оплати проїзду. Це реальний приклад впровадження світового досвіду використання сучасних ефективних електронних автоматизованих методів обліку пасажироперевезень в міському транспорті. Впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду дасть кожній зі сторін ряд істотних переваг. Для "Київпастрансу" це можливість оцінити реальний оборот коштів, кількість пільговиків і зрозуміти фактичну картину завантаженості маршрутів. Тобто зрозуміти "картину життя". Для пасажирів це зручна і швидка оплата проїзду, можливість використання різних гнучких тарифних систем. Для водіїв – скорочення часу затримки громадського транспорту на зупинках. Ми відкриваємо нові зручні маршрути для жителів міста. Наприклад, для комфорту киян з'явилися нічні маршрути. До речі, в теплу пору року кияни користуються ними активніше, ніж взимку. В цілому працюють п'ять таких маршрутів, які перевезли з початку року 30 тисяч пасажирів. Зараз в місті реалізуються кілька проектів щодо забезпечення пасажирів громадського транспорту безкоштовним інтернетом. Завершується тестування послуги на станціях метрополітену, Wi-Fi-роутерами обладнані і 10 маршрутів наземного транспорту. Ми продовжимо розширювати мережу Wi-Fi. Важливо, що місто робить це за рахунок інвесторів та соціально відповідального бізнесу, а не на бюджетні кошти. Головне, що це робиться на благо киян. Словом, ми розвиваємося, і, я вірю, будемо робити це і далі, щоб забезпечити функціонування транспортної системи столиці, безпеку і якість роботи транспорту.

Євген Бланський

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

63939

Bitcoin Cash (BCH)

489.25

Binance Coin (BNB)

557.26

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum Classic (ETC)

26.58

Litecoin (LTC)

82.71

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,07
54,99
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,80
51,11
26,81
Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡
Вони нас підтримали
легенди спорту

ВЕЙН ГРЕЦЬКІ. Ми всі згодні, що це безглузда війна. Ми всі бажаємо всім в Україні всього найкращого та молимося за них.

ПЕЛЕ. Я надсилаю свою солідарність народу України. Я молюся і прошу Бога, щоб запанували мир, свобода та любов

ДОМІНІК ГАШЕК. Кожен дорослий у Європі добре знає, що Путін – божевільний убивця, і що Росія веде наступальну війну проти вільної країни та її народу.

ПАОЛО МАЛЬДІНІ. Ніхто не очікував побачити війну на європейській землі, ми хочемо бути на боці народу України.

КЛАУДІО ТАФФАРЕЛ. Дорогі друзі, українці! Наразі весь світ стежить, хвилюється та обурений тим, що відбувається в Україні. Бажаю, щоб на вашу землю якнайшвидше повернувся мир.

1 /2
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

39.6

Євро (€)

42.28

"Ми з України"
Наш плейлист

PROBASS ∆ HARDI

"Доброго вечора"

PROBASS ∆ HARDI

Макс Барських

"Буде весна"

Макс Барських

Олександр Пономарьов

"Україна переможе"

Олександр Пономарьов

Антитіла

"Топити за своє"

Антитіла

ТНМК и Kozak System

"Мамо"

ТНМК и Kozak System
Співаймо разом!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти