Під Новий рік – про новий Київ: міст-хвиля і безлюдний острів

19 грудня 2020, 07:15

Олександр Марущак Олександр Марущак

Спецпроєкт "Сьогодні": столична Оболонь стане раєм для велосипедистів і туристів

За останні роки Київ сильно змінив свій вигляд. Місто буде мінятися наступного року також. Сайт "Сьогодні" розповість вам про знакові київські об'єкти або місця, які незабаром стануть зовсім іншими.

Реклама

Почнемо з найбільш незвичайного об'єкта – пішохідний міст у вигляді хвилі, який пов'яже київський парк Наталка і острів Оболонський. Ми дізналися яким буде міст-хвиля і що з'явиться на острові, який до цього був безлюдним.

ЩО БУДЕ НА ОСТРОВІ

Підготовчі роботи з будівництва моста-хвилі почалися цієї осені. Багатьох киян цікавить питання: що буде з Оболонським островом, коли його з'єднають мостом з парком Наталка.

За словами Андрія Миргородського, автора проєкту нового моста, комунальне підприємство "Плесо" і Оболонська РДА вже почали займатися благоустроєм острова Оболонський.

Реклама

"Острів Оболонський – це фактично рекреаційна зона, яку сміливо можна порівнювати з природним заказником. На острові нічого не будуватиметься, крім елементів благоустрою та рекреації. Передбачена дорога для проїзду технологічного транспорту. З боку затоки на острові з'явиться великий пляж, туалети, невеликі альтанки, місця для барбекю і рибальські містки біля води. Ніяких ресторанів на острові не буде! А також житлових комплексів, про що фантазують диванні експерти", – розповів сайту "Сьогодні" Андрій Миргородський, автор проєкту будівництва нового моста.

Уздовж нових доріжок по території острова розставлять ліхтарі освітлення і там можна буде гуляти навіть в темний час доби.

До речі, з протилежного боку острова буде побудований технологічний міст для заїзду автомобілів швидкої допомоги, пожежників, сміттєвозів. Цей міст будуватимуть паралельно з мостом-хвилею і за розмірами він буде менший. Він послужить для підвезення матеріалів і конструкцій. Після завершення робіт по ньому зможуть їздити велосипедисти – ширина дозволяє. Заїзд на нього будуть перекривати боларди – висувні автоматичні стовпчики.

Реклама

МІСТ-ХВИЛЯ

Ідея побудувати пішохідний міст на Оболоні з'явилася приблизно 3,5 року тому. В один час з початком робіт зі створення парку Наталка на столичній Оболоні, коли ця зелена зона була ще в занедбаному стані.

"Тепер це один з найкращих київських парків, він доведений майже до досконалості. Тоді ж міською владою було вирішено об'єднати всі прибережні острова на Оболоні в один великий пішохідний і велосипедний маршрут. Для цього необхідний міст, який зв'яже парк Наталка з островом Оболонським. Міст-хвиля з'явиться в районі поля для гольфу і з'єднає його з островом. У перспективі це буде багатокілометровий кільцевий маршрут на Оболоні, який стане місцем для занять спортом і прогулянок. Ми виграли закритий конкурс, в якому брало участь кілька проєктних компаній. І нам дуже приємно, що переміг наш міст у вигляді хвилі", – розповідає сайту "Сьогодні" Андрій Миргородський.

За його словами, було багато технічної роботи з документацією. Вирішувалися питання з землею, екологами, річковим флотом. Тепер все позаду. Міст пройшов державну експертизу. Роботи зі спорудження переправи у вигляді хвилі вже ведуться. За законодавством, до отримання експертизи, генпідрядник має право вести підготовчі роботи. І вони стартували цієї осені. На місце будівництва була доправлена необхідна техніка, підготовлено майданчик для початку робіт.

Реклама

За планами автора проєкту, новий міст може з'явитися в Києві вже наприкінці серпня 2021 року. Його вартість попередньо оцінюється в понад 150 мільйонів гривень. Будувати його будуть за кошти меценатів.

ЧИМ ВІДРІЗНЯТИМЕТЬСЯ ВІД ІНШИХ

Часто проєктувальників критикують, мовляв, їхній міст дуже схожий на китайський чи американський.

"Мости можу бути схожі між собою. Це як автомобілі – нового тут нічого не вигадаєш. Хоча наш міст буде істотно відрізнятися від інших. Він складається з п'яти хвиль, які вказують на наявність опори, під кожним нижнім опусканням хвилі. Виходячи з логіки конструкції: хвиля – опора, у нас має бути на дві опори більше. Але міст буде зроблений так, що під ним буде тільки три опори. Це основна відмінність від інших мостів – його родзинка. У нас працюють висококласні конструктори. Зокрема, Михайло Корнєєв, якому вдалося зробити те, що намалював архітектор. Це правда, матиме дуже захопливий вигляд", – додає Андрій Миргородський.

ОСВІТЛЕННЯ І МУЗИКА

Міст виготовлять зі сталевих конструкцій. Його довжина – 160 метрів. Ширина моста – 4 метри. Це буде пішохідний міст. Велосипедисти муситимуть переводити по ньому велосипед, а кататися дозволено якщо на мосту не буде пішоходів.

"Міст обладнаний унікальним підсвічуванням. Сталева хвиля буде світитися і постійно міняти кольори, що стане ще однією родзинкою переправи. Крім того, наш міст буде музичним. На ньому встановлять датчики руху. Музика буде вмикатися на мосту, коли на ньому збереться певна кількість людей", – каже Миргородський.

Все це планують встигнути до кінця серпня наступного року.

Після завершення облаштування острова на ньому з'явиться ще один, третій міст, який з'єднає його з Оболонській косою, яка згодом теж буде перетворена на зону для відпочинку, спорту і здоров'я.

Нагадаємо, в 2019-м в столиці відкрили новий пішохідно-велосипедний міст між Володимирською гіркою і Аркою дружби народів. У народі його називають "скляним мостом" чи "мостом Кличко". Цей міст теж проєктував архітектор Андрій Миргородський.

Раніше мер Києва Віталій Кличко показав художнє підсвічування Подільсько-Воскресенського моста. Як воно виглядатиме вночі, дивіться на відео:

Кличко освітив Подільсько-Воскресенський міст

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти