Київ змінюється прямо на очах. Віталій Кличко оголосив про нові правила оплати послуг паркування, які повинні покласти край корупції в даній сфері. Ремонт доріг йде випереджаючими темпами, і за 3-4 роки дорожнє покриття в столиці буде кардинально оновлено. А старий Поділ перетворюється в справжню туристичну Мекку – тут з'явиться пішохідна зона, яка зв'яже воєдино Поштову і Контрактову площі.
БЕЗГОТІВКОВИЙ РОЗРАХУНОК ПОКІНЧИТЬ З "ЧОРНИМ НАЛОМ" І ЗЛОВЖИВАННЯМИ НА ПАРКОВКАХ
ЗА ДВА РОКИ В КИЄВІ ВІДРЕМОНТУЮТЬ 500 КІЛОМЕТРІВ ДОРОЖНОГО ПОКРИТТЯ
Міська влада продовжує нарощувати темпи ремонту доріг . Якщо в минулому році в Києві відремонтували 200 кілометрів дорожнього покриття , то до кінця 2017 комунальна корпорація " Київавтодор " обіцяє відремонтувати 300 кілометрів вулично – дорожньої мережі , внутрішньоквартальних проїздів та прибудинкових територій ..
"Для сравнения: в 2014 году было отремонтировано только 36,4 км дорог. Такими темпами за 3-4 года мы значительно улучшим состояние дорожного покрытия столичных улиц. Это – стратегическая задача, которую поставил перед нами мэр Виталий Кличко", – рассказал генеральный директор коммунальной корпорации "Киевавтодор" Александр Густельов.
Він додав, що сьогодні масштабні роботи йдуть на Повітрофлотському проспекті та проспекті Перемоги, бульварі Дружби Народів, вулицях Михайлівській, Бальзака, Набережно-Корчуватській, Васильківській, Кільцевій дорозі, шляхопроводах біля ст. метро "Нивки" (на перетині пр. Перемоги і вул. Щербаківського), на Одеській площі, проспекті Науки та перетині проспекту Комарова і бульвару Вацлава Гавела.
Із запланованих 104 об'єктів поточний ремонт вже закінчили на 48 об'єктах. Серед них вулиці Заболотного, Анни Ахматової, Ревуцького, Грекова, Йорданська, Колекторна, Червоноткацька, Петлюри, проспект Генерала Ватутіна та інші. А також Либідська площа, Повітрофлотський шляхопровід, Каховські шляхопроводи №1 і №2, міст метро через Дніпро, два мости через Русанівський канал на Русанівській набережній, шляхопроводи по вул. Луговий через вул. Богатирську і залізничні колії, шляхопровід на Великій Кільцевій дорозі біля ст. Новобіличі і т.д.
На кожен капітально відремонтований об'єкт "Київавтодор" бере у підрядника гарантію на 5 років, адже вимагати гарантійний ремонт від підрядників за свій рахунок – загальносвітова практика. Один із прикладів гарантійного ремонту в столиці в 2017 році – пр. Бажана, який зараз безкоштовно здійснює підрядник.
За словами директора "Київавтодору", протягом 2016--2017 рр. виконаний гарантійний ремонт на проспекті Правди, вулицях Амурській, Сортувальній, Віскозній, Тимошенко, Овруцькій, Народній, на Броварському проспекті, а також проведені роботи по гарантійному оновленню дорожньої розмітки на 44,6 км.
Олександр густіла додав, що скоро почнуться роботи по капремонту Набережного шосе, вулиць Теліги, Дегтяренко, Туполєва, Алма-Атинській (з шляхопроводом), проспекту Тичини, бульвару Вернадського, транспортної розв'язки на перетині проспекту Леся Курбаса та вулиць Гната Юри та Картвелішвілі, шляхопроводу на перетині вулиць Кирилівської та Теліги.
Гендиректор КК "Київавтодор" також повідомив, що в 2018 році ремонт очікує міст метро через р. Дніпро і міст метро через Русанівську протоку .
СТАРИЙ ПОДІЛ СТАНЕ ТУРИСТИЧНОЮ ПІШОХІДНОЮ ЗОНОЮ
Тим часом на Подолі розгортається ще один грандіозний проект – перетворення Контрактової площі і частини вулиці Сагайдачного в пішохідну зону . До реалізації цього проекту київська влада приступила після того , як звільнила Контрактову від кіосків .
Як повідомив директор Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Сергій Симонов , на Контрактовій незабаром пройдуть масштабні перетворення : тут розіб'ють сад , сквер , буде створено Археологічний музей , хаб і ін . Після реконструкції площі , коли пішохідну зону чітко відокремлять від проїжджої , бетонні блоки замінять металевими стовпчиками з підсвічуванням .
До речі, в цьому році Київрада внесла істотні зміни до Стратегії розвитку Києва до 2025 року. Тепер пріоритет віддається пішоходам, а не автомобілістам. Такий підхід застосовується в найбільш розвинених країнах Європи.
Поки йде підготовка до реконструкції, в якості експерименту на Контрактовій і частини вулиці Сагайдачного влаштована пішохідна зона.
"Ми проводили опитування серед водіїв, і вони підтримали такий експеримент. Зараз пішохідну і проїжджу частину площі розділили бетонними блоками, щоб водії звикли до нових правил проїзду, а пішоходи могли спокійно гуляти", – розповів Сергій Симонов.
Варто відзначити, що роботи по реконструкції Контрактової площі пройдуть в кілька етапів. Перша черга – запуск тимчасової схеми організації дорожнього руху.
Друга черга – реконструкція вул. Покровської, вул. Андріївської та вул. Сагайдачного (на ділянці від вул. Андріївської до Боричевого узвозу). Третя черга – реконструкція Контрактової площі і вул. Сагайдачного, після чого Контрактова стане суцільною пішохідною зоною.
Четверта черга – створення пересадочного вузла громадського транспорту на Контрактовій площі з реконструкцією підземного пішохідного переходу, облаштуванням трамвайних і автобусних платформ.
Паралельно з обмеженням автомобільного руху на Контрактовій площі створять додаткові місця для паркування. На вулиці Спаській буде створений транспортний вузол для всіх маршрутів автобусів і трамваїв, що проходять через площу. А поруч планується облаштувати стоянку таксі.
"Поділ – історична частина нашого міста, якою ми пишаємося, яка повинна бути збережена. Наша мета – зробити Контрактову дійсно туристичною перлиною. Зоною відпочинку, а не торгівлі. Ми розрахували все, щоб водії могли доїхати на Поділ і поставити свої машини. Рекомендую всім їздити на велосипедах, це дуже зручно. Будуть паркінги, можна залишити машину, пройтися, пересісти на велосипед", – сказав Віталій Кличко.
Судячи з реакції користувачів в соцмережах, городяни підтримали цю новацію. За словами екскурсоводів, створення пішохідної зони Подолу додасть Києву схожість з провідними європейськими столицями.
В недалекому майбутньому, коли завершаться археологічні та архітектурні роботи на Поштовій площі, Андріївський узвіз і старий Поділ стануть єдиним історико-архітектурним комплексом.
За словами, мера Києва Віталія Кличка, реконструкція Подолу завершиться через три роки. Тобто вже в 2020 році ми зможемо насолоджуватися "маленьким Парижем", як часто називають Поділ бувалі мандрівники .
Олександр Половцев