Автовокзали Києва та області хочуть пустити з молотка: що отримають кияни

23 грудня 2019, 07:19

Олександр Марущак Олександр Марущак

У Фонді держмайна розповіли подробиці про майбутню приватизацію "Київпассервісу"

Фонд держмайна України вирішив повторно виставити на приватизацію державне підприємство "Київпассервіс" . Це – шість автостанцій в різних районах Києва та 18 – в містах Київської області. Сайт "Сьогодні" з'ясував, для чого хочуть це зробити і яка користь від цієї приватизації звичайним громадянам. Про це ми детально розпитали Тараса Єлейко, заступника голови Фонду держмайна України (ФДМУ) з питань приватизації.

Реклама

- Хто прийняв рішення про приватизацію ДП "Київпассервіс"?

- Рішення було прийнято Міністерством інфраструктури України, яке передало його на приватизацію в 2015 році. "Київпассервіс" – це державне підприємство, яке надає послуги для перевізників у столиці і в Київській області. Це автовокзали, які розміщені на території Києва та Київської області. У Києві у "Київпассервісу" – шість автостанцій: "Поділ" (Нижній Вал, 15-а), "Дарниця" (проспект Гагаріна, 1), "Полісся" (площа Шевченка, 2), Центральний автовокзал "Київ" (Проспект Науки, ½), "Південна" (проспект Глушкова, 3) і "Дачна" (проспект Перемоги, 142) . Також до його складу входять 18 автовокзалів у Київській області. Наприклад, в Обухові, Білій Церкві, Таращі, Яготині, Сквирі, Димері. Працює на підприємстві 223 людини.

- Що собою являють ці об'єкти?

- Загальна площа споруд та будівель автовокзалів в Києві становить 6252 квадратних метри, а площа земельних ділянок, в тому числі заасфальтованих майданчиків, становить майже 50 тисяч квадратних метрів. Загальна площа автовокзалів у Київській області – 8735 квадратних метрів, а площа ділянок – понад 65 тисяч квадратних метрів.

Реклама

- Навіщо потрібна приватизація цього підприємства?

- Підприємство несе соціальну функцію і є важливою складовою в транспортній інфраструктурі столиці і області. На жаль, за 2018 рік чистий прибуток "Київпассервісу" склав усього 13 тисяч гривень, а за 9 місяців 2019 року збиток склав 916 тисяч гривень. Фінансові успіхи, м'яко кажучи, не дуже хороші. Також з огляду на стан, в якому зараз знаходяться багато автовокзалів, з метою надання більш якісних послуг і було прийнято рішення про приватизацію. Не секрет, що багато автовокзали вже не використовуються за своїм прямим призначенням і частково здаються в оренду. Особливо це яскраво виражено в Київській області. Приміщення автовокзалів будувалися в 70-х роках минулого століття... Частково вони вже прийшли в занепад, а деякі взагалі стоять покинутими за населеними пунктами, туди навіть маршрутки не заїжджають.

- Чого ви хочете досягти після того, як знайдете підприємству нового господаря?

- Ми насамперед хочемо оживити ці автостанції, зробити їх ефективними транспортними хабами, які пов'язані з іншими видами транспорту. Якщо говорити про Київ, то це метрополітен, міська електричка, трамваї, тролейбуси. У містах Київської області автостанції повинні стати зручними для пасажирів, щоб від них можна було легко дістатися до центру міста і люди могли отримувати якісний сервіс.

- Що на цих об'єктах зміниться після приватизації?

Реклама

- Ми хочемо, щоб автостанції зберегли своє профільне призначення, розвивалися і ставали більш сучасними і зручними. Що ми маємо зараз? наприклад, в Києві є автостанція "Дарниця", але багато маршруток і рейсових автобусів не хочуть на неї заїжджати. Вони паркуються на Броварському проспекті, створюючи аварійні ситуації. І це велика проблема. Чому так відбувається? Перевізники не хочуть платити гроші за послуги автостанції, якість сервісу для пасажирів також залишає бажати кращого, і саме розташування автостанції не дуже зручне. Їм зручніше підбирати і висаджувати пасажирів на узбіччі.

Робочою групою, в яку входять представники ФДМУ, Київської міської та обласної адміністрацій і Міністерства інфраструктури, було розроблено умови приватизації підприємства. Ми хочемо знайти стратегічного інвестора, який придбає його. На території автовокзалів можна відкрити продуктові магазини, ательє, банк або аптеку, заклад громадського харчування. Тобто отримувати дохід. Адже автостанція – це місце, де завжди збираються люди. Також приватному інвестору, який зацікавлений в забезпеченні пасажиропотоку через автостанції, доведеться істотно поліпшити сервіс для пасажирів.

В тренді
У школи Києва призупинили набір першокласників. Коли тепер нести документи

- Чому не вийшло знайти нового господаря цього літа?

- Мабуть, через те, що умови не зацікавили потенційних інвесторів. Підприємство виставлялося на продаж в серпні цього року зі стартовою ціною в 195 мільйонів гривень. Але бажаючих взяти участь в торгах не знайшлося. Зараз змінилася команда Фонду держмайна, і ми допрацювали умови для приватизації "Київпассервісу". Також ми хочемо максимально повно розкрити інформацію про підприємство і більш активно провести маркетинг його приватизації.

- Чим ви хочете "приманити" інвестора до цього підприємства?

Реклама

- У нових умовах залишиться вимога до інвестора: зберігати профіль автостанцій у Києві на п'ять років, а в області – на 15 років. Але ми надамо інвестору право передавати або продати ці об'єкти місцевим муніципалітетам. І якщо інвестор вважатиме передачу деяких автостанцій муніципалітетам доцільною, то в такому разі вже вони будуть впритул займатися діяльністю автостанцій, а місцева поліція, ймовірно, буде більш активно контролювати та забезпечувати заїзд на неї автобусів і маршруток. Я думаю, що все це допоможе пожвавити автостанції у Київській області і зберегти їхній профіль, і щодо збиткових автостанцій уже місцеві ради будуть вирішувати, що далі з ними робити.

У Києві, наприклад, є автостанція "Поділ". Погодьтеся, назвати її автостанцією можна з великою натяжкою. Уявіть собі рейсовий автобус, який їде через все місто, щоб висадити там пасажирів... Уже зараз ця автостанція більше виконує функції парковки.

Фото: "Сегодня" / А. Бойко

- А де гарантія, що на місці автостанції "Поділ" інвестор не вирішить побудувати висотку поверхів на 60?

- Якщо інвестор, який в рамках приватизації стане власником "Київпассервісу", передасть або продасть київській громаді автостанцію "Поділ", то вирішувати, що з нею робити, буде Київрада. Якщо депутати вирішать, що доречно забудувати це місце житловим комплексом або торговим центром, то це можливо буде зробити. Але це буде рішення Київради, яка відповідальна за план розвитку міста, а не інвестора.

- Коли пройде конкурс?

- Ми плануємо максимум за два тижні затвердити умови продажу підприємства. Стартова вартість залишиться колишньою – 195 мільйонів гривень. Всю інформацію зробимо публічною для покупців і вони зможуть з нею ознайомитися з будь-якої точки України і світу. Упродовж грудня плануємо оголосити аукціон, а відбудеться він наприкінці січня або на початку лютого 2020 року.


А які ще п'ять важливих об'єктів хочуть передати для приватизації ФДМУ, дивіться в нашому сюжеті:

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти