Експерт про розборки перевізників в Броварах: це вулкан, який вибухнув

29 травня, 15:44

Олександр Марущак Олександр Марущак

Ситуація з маршрутками напружена й в інших передмістях столиці

Ранкова масова перестрілка в Броварахсколихнула всю країну. Події, які відбулися сьогодні у передмісті Києва нагадують "лихі" 90-ті. Стрілянина почалася через переділ ринку маршрутних перевезень, які здійснюють перевізники з Броварів до столиці. Чому так відбувається, сайту "Сьогодні" розповів експерт з транспорту Олександр Кава, ексзаступник міністра інфраструктури України в 2014 році.

Реклама

На думку експерта, конфлікт із застосуванням зброї виник через те, що ринок пасажирських в Україні повністю не контролюється державою.

"Ринок приватних автобусних пасажирських перевезень у нас контролюється або бандитами, або правоохоронцями. Він майже повністю працює в тіні і дає мінімальні збори до державного бюджету країни. Всі працюють сірим налом. Обсяг цього ринку становить близько 100 мільярдів гривень на рік. У цій ситуації і виникають конфлікти між різними угрупуваннями за прибуткові напрямки. Якраз напрямок Київ-Бровари один з найприбутковіших. Сам маршрут дуже короткий, але є величезний пасажиропотік. Бровари – це найбільше місто-супутник Києва і щодня тут перевозиться близько 50 тисяч пасажирів", – пояснює Олександр Кава.

На думку експерта, проблему з перевізниками потрібно вирішувати.

"На жаль, у нас діє африканський ринок автобусних перевезень. За вартістю він давно сягнув європейського рівня, а ось якість, на жаль, залишається африканськрю. Пасажири платять досить багато, а отримують послугу низької якості. Вирішити цю проблему можна. Наприклад, запустити з Броварів до Києва муніципальну тролейбусну лінію. Або – трамвайну лінію від станції метро "Лісова" до Броварів. До речі, цей перегін трамвай міг би проїжджати на досить великій швидкості, не створюючи пробок на дорогах. І трамвай може провезти більше пасажирів, ніж тролейбус. Головне, бажання вирішувати цю проблему, а його, як видно, ні у кого немає", – додає Кава.

Він вважає, що проблеми з маршрутними перевізниками, як в Броварах, існують і на інших напрямках між Києвом і містами-супутниками.

"Між іншими містами-супутниками Києва аналогічна ситуація з маршрутками. А стрілянина в Броварах – це просто вулкан, який нарешті вибухнув. Аналогічна ситуація по маршруткам до Вишгорода, Обухова, Вишневого, Борисполя. Просто там ще не вибухнуло", – говорить Олександр Кава.

На його думку, влада повинна ефективніше використовувати і розвивати залізничне сполучення між містами-супутниками для приміських перевезень.

"На жаль, ця сфера залишається абсолютно покинутою. Ані уряд, ані керівництво обласних центрів на це не звертають уваги. Що й казати, якщо востаннє в Україні новий приміський електропоїзд був закуплений в 2008 році. Звичайно, було б круто запустити від Києва до Броварів гілку метрополітену, продовживши червону лінію метро. Але, на жаль, цю ідею згадують тільки перед виборами, щоб задобрити виборців і розповідають їм чергові казки. Але за весь час жодних напрацювань в цьому плані не було зроблено. Хоча в інших країнах метрополітен виходить за межі столиці і пов'язує її з передмістями. Наприклад, в Москві кілька станцій метрополітену вже побудовані на території Московської області. Фінансування проводитиметься спільно за рахунок міста і області. Я результат – жителі отримують зручне сполучення. У Відні, Будапешті та Варшаві діють приміські трамвайні лінії. Прикладів таких дуже багато, але просто у нас цим ніхто не хоче займатися", – говорить Олександр Кава.

Реклама

Він зазначає, що у Києві жителі вже витрачають на щоденні поїздки у транспорті більше грошей ніж у Європі.

"Житель Варшави може придбати за 30 доларів в місяць проїзний з необмеженою кількістю поїздок по місту і передмістям. У Будапешті такий проїзний коштує 26 доларів, а в Празі – 23. У нас же тільки при поїздці по місту на трамваї і метро – вранці і ввечері, пасажир платить 32 гривні або 1 долар 30 центів в день. А проїзний на муніципальний транспорт, який не дає права проїзду в маршрутках, коштує в Києві 1300 гривень або 50 доларів. Крім цього, люди вимушені додатково платити за проїзд в маршрутках", – додає Олександр Кава.

Нагадаємо, що рано вранці 29 травня десятки молодих людей зі стріляниною атакували місце стоянки однієї з маршруток у Броварах. Антон Геращенко назвав це "кримінальною розборкою між угрупованнями, що "кришують" перевезення маршрутними таксі". Після інциденту у Київській області був оголошений план-перехоплення.

Одна з куль потрапила в квартиру місцевого жителя:

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...

Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти