Доїхати до роботи, або у справах, коли в Києві закрите метро,не так просто, як раніше.
Вранці, в офіс програми "Сьогодні" на телеканалі "Україна" більшість журналістів добиралися з різних районів столиці – різними видами громадського транспорту,і з декількома пересадками.
На годиннику 9:30. Журналістка "Сьогодні" Анастасія Середа живе в приватному секторі. Раніше їй потрібно було добиратися на роботу 1 годину 20 хвилин. Це тоді, коли ходило метро та регулярно їздили автобуси.
Зараз на зупинці, де завжди було людно – вона одна. Автобус приїжджає з запізненням.
"Зараз в салон зайшли ще шестеро осіб, тільки одна людина в масці, поки ми не перевищуємо норми і їдемо далі", – розповідає журналістка "Сьогодні" Анастасія Середа.
Водночас на роботу виїжджає ще одна журналістка "Сьогодні" – Тетяна Гаврилюк.
"Мій звичний шлях на роботу теж проходив через метрополітен. Тепер я намагаюся від Голосієво дістатися до Борщагівки, чекаю тролейбус, побачимо – чи вдасться мені туди, принаймні, зайти", – говорить журналістка "Сьогодні" Тетяна Гаврилюк.
Поки Тетяна чекає свій транспорт, рахує пасажирів у маршрутках. А їх – понад десять. У масках – менше половини.
Водночас Анастасія Середа проїхалася одним автобусом, тепер треба шукати наступний транспортний засіб.
"Ось така велика черга у нас стоїть на зупинці, звідки люди можуть переїхати на правий берег. Якщо вони всі стоять на аналогічний маршрут, що й я, можна навіть не влізти в перший автобус", – говорить Анастасія.
І переїхати Дніпро – проблема. Автобус під'їжджає переповнений. Тут явно не 10 осіб. Мусила пропустити чотири автобуси. Щоб зайти в салон – Анастасія чекала майже годину.
У ці дні допомагає взаємовиручка. Кореспондентку "Сьогодні" Віру Качмар підвіз ведучий телеканалу України 24 Сергій Нікіфоров. Час поїздки – 20 хвилин.
Водночас Анастасія не подолала й півшляху. Не встигає вчасно й Тетяна Гаврилюк.
"Спізнююся на роботу вже хвилин 40. Нарешті я добралася до швидкісного трамваю, і тут зовсім інша картина – тут людей значно менше, ніж в тролейбусі", – говорить журналістка "Сьогодні" Тетяна Гаврилюк.
З пригодами до робочих місць діставалися й регіональні кореспонденти "Сьогодні". У Харкові від колапсу не врятував навіть додатковий транспорт.
"Чому у вас понад 10 осіб в салоні?" – запитує кореспондент "Сьогодні" у водія"."А тому, що люди на роботу їдуть. Нема на чому їхати, метро закрите, все закрите. Як іншим людям на роботу їхати? По 10 осіб в автобусі? "- запитує водій.
У Запоріжжі через карантин перевізники підняли ціну. Щоб дістатися за місто, мусили платити втричі більше. Скасовано рейси приміських електричок і міжміських потягів.
У Сумах кореспонденти "Сьогодні" стали свідками, як "зайвих пасажирів" кондуктори з тролейбуса виштовхували.
Зрештою в Києві журналістка Тетяна Гаврилюк дісталася до роботи, але замість години це у неї забрало вдвічі більше часу. А Анастасія Середа змінила вже четверту маршрутку, і дісталася до роботи за три години, замість 1 годину 20 хвилин.
"Зазначу, що за весь мій довгий шлях через весь Київ я помітила тільки одну маршрутку, де водій дотримувався правила перевезення 10 пасажирів. Ймовірно, дисциплінованих маршрутників побільшає, коли введуть штрафи", – говорить Анастасія.
Штрафи за порушення правил перевезення пасажирів на період карантинускладають від 17 тис. до 51 тис. гривень.