Київське метро – на межі колапсу: суд відмовився розблокувати рахунки підземки

25 квітня 2017, 18:23

События на ТК Украина

Компанія "Укррослізинг" в судах вимагає від Київського метрополітену близько двох мільярдів гривень

Київ на межі транспортного колапсу. Через мільярдні борги столична підземка може зупинитися. Сьогодні був черговий суд і рахунки підприємства не розблокували. Деталі й матеріали для обслуговування поїздів закінчуються.
Механік Сергій замінює деталь в вагоні столичного метро. "Вона вже більше 20-ти років відпрацювала, тому до експлуатації більше не допускається", – говорить співробітник метро.

Реклама

Щодня запаси матеріалів для ремонту поїздів в депо київської підземки тануть. Швидше розходяться масла і електроконтакти. А рахунки заблоковані через борги перевізника.

"Резерв є, звичайно, він не безмежний – можливо місяць, можливо півтора, ми ще якимось чином протримаємося, ну а потім змушені будемо зменшувати парність руху поїздів", – говорить Віктор Атлас, начальник служби рухомого складу комунального підприємства "Київський метрополітен" .

Для пасажирів це буде ударом, особливо в години пік. "Якщо зараз графік у нас півтори хвилини в години пік, то він може збільшуватися до двох-трьох через відсутність рухомого складу на лінії", – попереджає Віктор Брагінський, начальник комунального підприємства "Київський метрополітен".

У метрополітені себе називають заручниками ситуації. Адже ще в 2009-му Київрада виступила гарантом угоди, яка передбачала покупку сотні вагонів для підземки в лізинг. З тих пір розрахувалися лише за 10 вагонів. А потім виплати припинили.

Реклама

"На жаль, ці кошти не були закладені свого часу через різні ситуації, в тому числі і з фінансовою складовою – тому маємо на сьогоднішній день таку історію", – пояснює Микола Поворознік, заступник голови Київської міської державної адміністрації.

В тренді
Без прав і під "феном": у Києві кур'єр на мопеді влаштував перегони з поліцією (відео)

Тепер компанія "Укррослізинг" в судах вимагає від Київського метрополітену близько двох мільярдів гривень. Сюди врахували вартість вагонів, відсотки за лізингом, валютну складову, індекс інфляції та пеню. За підрахунками ж міських чиновників – сума боргу в рази менше.

"Сума основного боргу, тобто сто вагонів метрополітену, складає на сьогоднішній день 353 мільйони 971 тисяч 543 гривні 0,3 копійки. Плюс відсоток за фінансовий лізинг, який за даними нашої бухгалтерії складає в день подання позовної заяви, тобто в травні 2016 року – 109 мільйонів 407 тисяч 339,3 гривень", – розповів Володимир Бабенко, начальник юридичного управління комунального підприємства "Київський метрополітен".

Метрополітен оскаржив судове рішення по боргах за вагони. Сьогодні Вищий господарський суд його відхилив. Правда зменшив суму боргу на 42 мільйони гривень. Остання надія київського метрополітену – Верховний Суд.

Реклама

Всі подробиці в спецтемі Метро у Києві

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти