Купити "мотлох на колесах" разом з маршрутом: у Києві будь-хто може стати перевізником

16 березня, 07:14

Юлія Безпечна Юлія Безпечна

Ціна питання – від 3 до 10 тис. доларів

Купити маршрутку разом із маршрутом – не проблема. В обхід тендерів та будь-яких дозволів місцеві автопарки наповну торгують іржавим траспортом, що, за їхніми словами, хоч сьогодні може виїхати у рейс.

Реклама

Кореспондент "Сьогодні" Євген Назаренко провів власний експеримент та дізнався – скільки коштує купити автобус, який прибуток отримують перевізники та як маршрутки порушують правила карантину.

В ідеалі, щоб отримати ліцензію на будь-який маршрут за регламентом треба, щоб місцева влада оголосила тендер і за результатами прозорого конкурсу має виграти компанія, що пропонує найкращі умови. Там прописана кількість автобусів, їхній технічний стан, інтервал руху тощо. Однак насправді на ринку перевезень усе далеко не так.

Журналіст вдав покупця та домовився про зустріч із власником автопарку – він пропонує придбати транспорт за 3 тисяч доларів і до 7-10 тыс., залежно від технічного стану.

Про те, що за 3 тисячі пропонують мотлох на колесах, відверто зізнається один із водіїв автопарку.

Відео: Сьогодні

"По запчастинах його продати дорожче, ніж цілим", – каже водій.

Реклама

Однак найцікавіше, що за окрему плату можна купити не тільки напіврозвалений автобус, а й одразу місце на маршруті. Для цього у вас попросять лише переоформити документи на транспорт та страховку.

За словами директора автопарку, треба буде ще платити 2 тисячі триста гривень податків, але тут є "шпаринка" – оформити на ФОП.

Отже, 3-4 тисячі доларів за автобус, оформлюєте свого водія – і можете в обхід тендерів починати працювати. Головне – платити щодня в касу власнику маршруту. А хто їздить – його не цікавить.

"Зараз 800 гривень план. Ми тягнем цей план, але не сьогодні завтра знову вони введуть якийсь карантин і знову почнеться мишина возня", – жаліється власниця автопарку.

Все, що заробить водій понад планові 800 гривень – йде йому до кишені.

Щодо карантину, під час якого водії не мають права брати більшу кількість людей, ніж є місць для сидіння, то цього правила дотримуються тільки муніципальні перевізники – автобусами і тролейбусами. І це одразу вплинуло на їхні прибутки.

"Дуже впало. Відсотків, напевно, на 60-80", – каже співрозмовник.

Реклама

А приватні перевізники не зважають ані на пандемію, ані на штрафи за порушення карантину, які регулярно виписує поліція і які впливають на прибуток. Адже штрафи не проблема, розповідає директорка приватного автопарку.

"Оце усе, шо стояк – це все виписаний штраф. Потім іде спправа до суду. І потом 17 тисяч. Оце весь стояк, шо був на локдауні – оце весь стояк зі штрафами. Весь стояк – 90 протоколів за період грудень-січень", – ділиться вона.

Ось і маємо – державний транспорт несе збитки. А приватні перевізники набивають повний "Богдан" усіма, хто не вліз у тролейбус. Те саме стосується також якості обслуговування.

Ми приїхали в один із автопарків Київпастрансу. Всі автобуси нові, цілі та регулярно проходять техогляд.

"Ми отримали минулого року і частину цього року ми отримали рухомого складу нового біля 5 автобусів. Тим паче ми столиця, а не якась там окраїна, село в лісі, що там можна їздить на підводі", – каже Володимир Приступлюк, головний інженер автобусного парку №6 міста Києва.

Поки одні вкладають гроші в рухомий склад, у техогляд та дотримуються законодавства, приватні перевізники заробляють гроші, нехтуючи всіма вимогами. Що зрештою вбиває муніципальний транспорт та впливає на якість перевезень.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти