Метро на Виноградар: коли чекати нових станцій

2 червня 2021 21:00

Олександр Марущак , Ольга Кравченко

Будівництво правого тунелю було розпочато ще у вересні минулого року

У Києві триває будівництво метро на Виноградар. Сайт "Сьогодні" поцікавився, як проходить будівництво тунелю від станції метро "Мостицька" до станції "Сирець". Скільки метрів вже пройдено щитом "Галина" і коли почнеться будівництво другого тунелю?

Реклама

У компанії заявляють, що роботи тривають на всіх ділянках будівництва метро на Виноградар.

"На цей момент виконуються роботи з будівництва перегінних тунелів, а саме пройдено близько 1000 метрів правого тунелю. Уже готується демонтажна камера для прийому прохідницького щита "Галина". Відразу після його виходу на поверхню він буде знову переміщений на станцію "Мостицька" для проходки лівого тунелю", – розповіли сайту "Сьогодні" в АТ "Київметробуд".

Тут додають, що довжина одного тунелю від "Мостицької" до станції "Сирець" – 1300 метрів. Тобто щиту ще доведеться неабияк попрацювати.

Реклама

Але як запевняють на підприємстві, вже в наступному місяці вони планують завершити будівництво цього тунелю і приступити до будівництва другого.

Читайте також: У Київському метрополітені встановили рекорд з перетягування потяга (фото, відео)

Відзначимо, що будівництво правого тунелю було розпочато у вересні минулого року і займе скоріше за все десять місяців. Якщо щит запустять в роботу у вересні, то відкриття станції метро "Мостицька" можна очікувати не раніше літа наступного року.

Відстають від графіка

Раніше заявлялося, що станції "Мостицька" і "Проспект Правди" будуть здані в експлуатацію до кінця 2021 року. Але схоже, що плани у метробудівців змінилися.

"У зв'язку з епідеміологічною ситуацією, яка склалася в світі та в Україні, графік будівництва метро на Виноградар трохи порушено. Втім, ми намагаємося надолужити згаяне", – повідомляють в "Київметробуді".

Повернули до ЖК?

Деякі ЗМІ пишуть, що метро на Виноградар спеціально розвернули в інший бік, щоб лінія пройшла поруч з ЖК "Варшавський". Чи відповідає ця інформація дійсності?

"У нас за проєктом дві черги будівництва. Перша черга – продовження зеленої гілки метро до проспекту Правди, де знаходитимуться станції "Мостицька" і "Проспект Правди". Після цього будуть побудовані ще дві станції та електродепо. Ми виконуємо роботи відповідно до проектної документації, наданої замовником будівництва, з виконанням всіх технологій і процесів. Тому говорити, що метро тягнуть до ЖК або будують по-іншому – абсолютно безпідставно", – запевняють в "Київметробуді".

Реклама

Так само в компанії заперечують інформацію про подорожчання проєкту будівництва метро на Виноградар.

"Роботи виконуються за договором і сумою, з якою ми виграли цей тендер через систему ProZorro", – зазначають на підприємстві.

Землю з Виноградаря вивозять на Троєщину

Багатьох цікавить питання: куди дівається земля, яку вантажівки вивозять під час будівництва тунелів.

"Порода після проходки тунелів вивозиться на спеціальні полігони, згідно з підписаними договорами. Полігони знаходяться в Пирогово і на Троєщині. Вже вивезено понад 65 тисяч тонн породи", – повідомили нам в "Київметробуді".

Закритий спосіб

Метро на Виноградар будується двома способами – закритим і відкритим.

Реклама

Вироблення ґрунту проводиться за допомогою спеціального обладнання – прохідницького щита. Після того відбувається облицювання тунелю. Закритим способом будується тунель від діючої станції метрополітену "Сирець" до нової станції "Мостицька".

Відкритий спосіб

Для будівництва станцій "Мостицька" і "Проспект Правди", а також тунелів між ними проєктом передбачено відкритий спосіб будівництва тунелів в котловані з застосуванням "стіни в ґрунті". Стіни майбутнього тунелю зміцнюються залізобетоном. Після чого спецтехніка вибирає між ними ґрунт на повну глибину і ширину тунелю.

Потім будується оправа тунелю – і котлован засипається. Таким чином будують тунелі від станції "Мостицька" до "Проспекту Правди".

Між станцією "Мостицька" і "Проспектом Правди" поїзди курсуватимуть один над одним. Для будівництва метро вперше в столиці буде використана технологія двох'ярусних тунелів.

Раніше ми писали, в київському метрополітені – знову тисняви на станціях.

Нагадаємо, що проїзд в київському метро незабаром подорожчає.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти