Три місяці тому, в середині липня, в Києві істотно подорожчав проїзд в громадському транспорті. Перехідний період можна вважати пройденим і сайт "Сегодня" підвів перші підсумки реформи.
Нагадаємо, вартість разового проїзду влітку зросла з 4-5 грн до 8 грн. Істотно подорожчали і місячні проїзні на наземний транспорт. Найдешевше тепер обходиться поїздка по картках в метро – від 6,5 грн. Влада пояснила такий крок необхідністю підняти зарплати співробітникам транспортних підприємств, щоб не було відтоку кадрів, підвищенням вартості електроенергії і палива, а також потребою в ремонтах і закупівлі нової техніки.
За даними "Київпастрансу", дохід від продажу квитків після підвищення тарифів значно зріс. Якщо в червні підприємство отримало 54 млн грн, то в серпні – 77,1 млн, а у вересні – 84 млн грн. Проїзні купують приблизно стільки, як і раніше, але відмовляються від найдорожчих на всі види транспорту. Зараз такий коштує 1300 грн замість 710 грн.
"У червні було продано 34 616 проїзних, в тому числі 7245 "автобус – тролейбус – трамвай – метро". У серпні – 25,8 тис. (6055 на всі види транспорту), у вересні – 35,059 тис. (5912 на всі види)", – відзвітували в "Київпастрансі".
Зарплати працівникам також підняли, запевняють на підприємстві.
"Середня заробітна плата водіїв автобуса в червні становила 15,6 тис. грн, тролейбуса – 13,5 тис., трамвая 11,1 тис., контролерів-касирів 7 тис. грн. У вересні стало, відповідно, – 17 тис. грн , 14,6 тис. грн, 13 тис. грн і 8,5 тис. грн", – повідомили "Сегодня" на підприємстві.
Цифри показують зростання на тисячу-півтори. Втім, на роботу в "Київпастранс" народ не повалив, дефіцит кадрів на підприємстві, як і раніше, серйозний. Станом на 1 жовтня, кількість водіїв на підприємстві становила 2676 осіб, не вистачало 520. Контролерами-касирами працюють 1 106 осіб, нестача – 480.
"Ставки підняли, а премії урізали, – розповів нам один з працівників. – Отже зарплата у когось трохи зросла, а у деяких навіть менше виходить. Людей катастрофічно не вистачає, доводиться працювати в дві зміни, з раннього ранку і до самого вечора – скільки витримаєш, стільки і катайся. Деякі працюють тільки з одним вихідним. Не подобається – йди. Втомилися від усього цього".
У такій ситуації вже не здаються дивними повсюдне хамство кондукторів і водіїв, що дрімають за кермом. Перевірки ж у нас традиційно починаються тільки після чергової біди... Кияни, як і раніше, публікують фото поломок і старих складів, обговорюють часті сходи трамваїв з рейок, часто незручний графік. Нарікають, що на багатьох маршрутах потрібно збільшувати кількість рухомого складу, оскільки салони, особливо в години пік, тріщать по швах через переповненість. В "Киевпастрансі", тим часом, обіцяють масштабні закупівлі рухомого складу. В кінці вересня оголосили тендер на придбання 25 великих автобусів з низькою підлогою (очікувана вартість 146,2 млн грн). А кілька днів тому – тендер на купівлю 80 тролейбусів (788,9 млн грн).
Читайте також:
- Зростання цін на квитки в Києві: чи чекати підвищення цін на приміських маршрутах
- У Києві з сьогоднішнього проїзд подорожчав удвічі: квиток обійдеться в 8 гривень
- Не заради прибутку: Кличко назвав причини підняття цін на проїзд в Києві
- Метро і тролейбуси по 8 гривень: кияни почали масово економити на транcпорт