Прощай, метро: як життя без підземки вплине на Київ

17 березня 2020, 22:00

Олександр Марущак , Міла Князька-Ханова

Альтернатив з'єднання Лівого і Правого берегів поки небагато

У столиці сьогодні, 17 березня, робота Київського метрополітену буде зупинена о 23:00. Нагадаємо, таке рішення було прийнято Кабміном, щоб не допустити поширення інфекції коронавірусу.

Реклама

Як городяни житимуть без метро, поки незрозуміло. Багато вже переглядають маршрути руху наземного транспорту, щоб з пересадками дістатися на роботу. А деякі шукають попутників, щоб в складчину їздити з лівого на правий берег і навпаки. Молоді люди просто фотографуються на станціях підземки і викладають в соціальних мережах фото з підписами: "Прощай, метро!". Ми зібрали думку експертів на тему: чи правильно вчинила влада, зупинивши роботу метрополітену в столиці.

На думку експертів, життя в Києві без метро багато в чому залежить від того, як столична влада пропрацює альтернативні маршрути наземного транспорту, які забезпечать транспортне сполучення між лівим і правим берегами Києва.

"Поки такої інформації столичні чиновники не оприлюднили. А це, в свою чергу, може створити великі незручності для городян. Наприклад, південна і центральна частина лівого берега Києва (мікрорайони: Позняки, Осокорки, Харківський масив, Русанівка, Березняки, Дарниця) пов'язані з правим берегом столиці в основному тільки метрополітеном. Наземного транспорту і регулярних маршрутів там недостатньо, щоб вивезти всіх бажаючих. На жаль, поки ніяких сигналів від міської влади з цього приводу немає", – розповідає сайту "Сьогодні" Олександр Кава, експерт з транспорту.

Нагадаємо, що сьогодні чиновники КМДА повідомили, що в наземний транспорт не пускатимуть пасажирів без масок. Транспорт буде перевозити не більше ніж 10 осіб в салоні. Кількість пасажирів у салонах транспорту контролюватимуть Держпродспоживслужба і поліція.

За словами Миколи Поворозника, першого заступника голови КМДА, кількість маршрутів або рухомого складу наземного транспорту збільшуватися не буде.

"Кількість автобусів і тролейбусів збільшувати не будемо, оскільки всі городяни повинні залишатися вдома за винятком тих, кому необхідно бути на роботі. Для працівників стратегічних підприємств харчової або оборонної промисловості, "Київводоканалу", "Київтеплоенерго" та інших будуть розроблені спеціальні маршрути для підвезення до місця роботи і з дотриманням всіх норм санітарної та епідемічної безпеки", – додав Микола Поворозник.

Реклама

Експерти скептично налаштовані з приводу контролю поліцією і Держпродспоживслужбою кількості пасажирів в салонах автобусів і тролейбусів.

"Я вважаю, що призупинення роботи столичного метрополітену не зовсім правильне. Ні в одному з європейських міст робота підземки через загрозу небезпечного вірусу не припинялася. У Києві є досить багато підприємств, які продовжують працювати. І люди не завжди живуть в пішій доступності від місця роботи. Це і державні чиновники, співробітники поліклінік, працівники хлібозаводів, молокозаводів, співробітники комунальних служб. Їм же потрібно якось добиратися до робочих місць! Зазначу, що також призупинено рух приміських електропоїздів. Але ж величезна кількість людей приїжджала на роботу до Києва саме на електричках. Тобто ідея зупинити роботу метрополітену та електричок начебто в тренді і має благородний мотив – зупинити поширення інфекції. Але чиновниками абсолютно не продумані деталі реалізації цього плану боротьби із загрозою коронавірусу", – вважає Олександр Кава.

Експерт Олександр Сергієнко, директор аналітико-дослідницького центру "Інститут міста", також вважає рішення про закриття метрополітену неправильним.

"Якщо люди пересядуть з метро в тролейбус, автобус, трамвай або в маршрутку, то ризик зараження коронавірусом абсолютно не стане меншим. Метрополітен перевозить щодня 1,5 мільйона пасажирів. Якщо спробувати пересадити всіх пасажирів в маршрутки і автобуси, то вони просто фізично туди не помістяться. Я не бачу в цьому рішенні ні логіки, ні технічного вирішення проблеми. Це просто як акт відчаю... Коли люди не знають, що їм робити, то вони починають в якихось адміністративних судомах робити хоч щось, аби потім не говорили, що вони нічого не робили", – розповів сайту" Сьогодні" Олександр Сергієнко.

Він додає, що таке рішення сумнівне і з юридичної точки зору.

"Метрополітен – це комунальне підприємство, яке належить киянам. Мені, наприклад, незрозуміло, чому Кабінет міністрів вирішив розпоряджатися комунальним майном. Тим більше, якщо в країні не введено надзвичайний стан. А так це просто юридична невідповідність, але через неї будуть страждати тисячі киян", – впевнений Олександр Сергієнко.

Втім, деякі експерти вважають дії влади абсолютно своєчасними.

"Закриття метрополітену – це вимушений, але необхідний захід. В загрозливій ситуації, яка склалася, такий захід цілком себе виправдовує. Такий непопулярний крок – закрити підземку – покликаний мінімізувати скупчення людей і відповідно зменшити поширення вірусу. Практика показує, що жорсткі і своєчасні заходи – рятують життя. Нам потрібно діяти на випередження. Звичайно, такий захід, як закриття метро, – непопулярний. У цій ситуації роботодавці повинні перевести якомога більше людей на віддалений режим роботи. Я вважаю, що ізоляція – кращий спосіб не допустити поширення вірусу", – розповів сайту "Сьогодні" Олександр Вовченко, президент інституту реформ і розвитку Києва.

Як повідомлялося, київська міська електричка з полудня 18 березня припиняє перевезення пасажирів. Схожі обмеження зараз вводяться по всій Україні. Так, з 18 березня, згідно з рішенням Кабміну, будуть припинені регулярні і нерегулярні перевезення пасажирів у приміських, міжміських та міжнародних автобусах. При цьому громадський транспорт всередині міст буде перевозити не більше 10 пасажирів одночасно.

Реклама

Всі подробиці в спецтемі Адаптивний карантин в Україні

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти