Прощай, метро: як життя без підземки вплине на Київ

Альтернатив з'єднання Лівого і Правого берегів поки небагато

У столиці сьогодні, 17 березня, робота Київського метрополітену буде зупинена о 23:00. Нагадаємо, таке рішення було прийнято Кабміном, щоб не допустити поширення інфекції коронавірусу.

Як городяни житимуть без метро, поки незрозуміло. Багато вже переглядають маршрути руху наземного транспорту, щоб з пересадками дістатися на роботу. А деякі шукають попутників, щоб в складчину їздити з лівого на правий берег і навпаки. Молоді люди просто фотографуються на станціях підземки і викладають в соціальних мережах фото з підписами: "Прощай, метро!". Ми зібрали думку експертів на тему: чи правильно вчинила влада, зупинивши роботу метрополітену в столиці.

Реклама

На думку експертів, життя в Києві без метро багато в чому залежить від того, як столична влада пропрацює альтернативні маршрути наземного транспорту, які забезпечать транспортне сполучення між лівим і правим берегами Києва.

"Поки такої інформації столичні чиновники не оприлюднили. А це, в свою чергу, може створити великі незручності для городян. Наприклад, південна і центральна частина лівого берега Києва (мікрорайони: Позняки, Осокорки, Харківський масив, Русанівка, Березняки, Дарниця) пов'язані з правим берегом столиці в основному тільки метрополітеном. Наземного транспорту і регулярних маршрутів там недостатньо, щоб вивезти всіх бажаючих. На жаль, поки ніяких сигналів від міської влади з цього приводу немає", – розповідає сайту "Сьогодні" Олександр Кава, експерт з транспорту.

Нагадаємо, що сьогодні чиновники КМДА повідомили, що в наземний транспорт не пускатимуть пасажирів без масок. Транспорт буде перевозити не більше ніж 10 осіб в салоні. Кількість пасажирів у салонах транспорту контролюватимуть Держпродспоживслужба і поліція.

За словами Миколи Поворозника, першого заступника голови КМДА, кількість маршрутів або рухомого складу наземного транспорту збільшуватися не буде.

Реклама

"Кількість автобусів і тролейбусів збільшувати не будемо, оскільки всі городяни повинні залишатися вдома за винятком тих, кому необхідно бути на роботі. Для працівників стратегічних підприємств харчової або оборонної промисловості, "Київводоканалу", "Київтеплоенерго" та інших будуть розроблені спеціальні маршрути для підвезення до місця роботи і з дотриманням всіх норм санітарної та епідемічної безпеки", – додав Микола Поворозник.

Експерти скептично налаштовані з приводу контролю поліцією і Держпродспоживслужбою кількості пасажирів в салонах автобусів і тролейбусів.

"Я вважаю, що призупинення роботи столичного метрополітену не зовсім правильне. Ні в одному з європейських міст робота підземки через загрозу небезпечного вірусу не припинялася. У Києві є досить багато підприємств, які продовжують працювати. І люди не завжди живуть в пішій доступності від місця роботи. Це і державні чиновники, співробітники поліклінік, працівники хлібозаводів, молокозаводів, співробітники комунальних служб. Їм же потрібно якось добиратися до робочих місць! Зазначу, що також призупинено рух приміських електропоїздів. Але ж величезна кількість людей приїжджала на роботу до Києва саме на електричках. Тобто ідея зупинити роботу метрополітену та електричок начебто в тренді і має благородний мотив – зупинити поширення інфекції. Але чиновниками абсолютно не продумані деталі реалізації цього плану боротьби із загрозою коронавірусу", – вважає Олександр Кава.

Експерт Олександр Сергієнко, директор аналітико-дослідницького центру "Інститут міста", також вважає рішення про закриття метрополітену неправильним.

"Якщо люди пересядуть з метро в тролейбус, автобус, трамвай або в маршрутку, то ризик зараження коронавірусом абсолютно не стане меншим. Метрополітен перевозить щодня 1,5 мільйона пасажирів. Якщо спробувати пересадити всіх пасажирів в маршрутки і автобуси, то вони просто фізично туди не помістяться. Я не бачу в цьому рішенні ні логіки, ні технічного вирішення проблеми. Це просто як акт відчаю... Коли люди не знають, що їм робити, то вони починають в якихось адміністративних судомах робити хоч щось, аби потім не говорили, що вони нічого не робили", – розповів сайту" Сьогодні" Олександр Сергієнко.

Він додає, що таке рішення сумнівне і з юридичної точки зору.

Реклама

"Метрополітен – це комунальне підприємство, яке належить киянам. Мені, наприклад, незрозуміло, чому Кабінет міністрів вирішив розпоряджатися комунальним майном. Тим більше, якщо в країні не введено надзвичайний стан. А так це просто юридична невідповідність, але через неї будуть страждати тисячі киян", – впевнений Олександр Сергієнко.

Втім, деякі експерти вважають дії влади абсолютно своєчасними.

"Закриття метрополітену – це вимушений, але необхідний захід. В загрозливій ситуації, яка склалася, такий захід цілком себе виправдовує. Такий непопулярний крок – закрити підземку – покликаний мінімізувати скупчення людей і відповідно зменшити поширення вірусу. Практика показує, що жорсткі і своєчасні заходи – рятують життя. Нам потрібно діяти на випередження. Звичайно, такий захід, як закриття метро, – непопулярний. У цій ситуації роботодавці повинні перевести якомога більше людей на віддалений режим роботи. Я вважаю, що ізоляція – кращий спосіб не допустити поширення вірусу", – розповів сайту "Сьогодні" Олександр Вовченко, президент інституту реформ і розвитку Києва.

Як повідомлялося, київська міська електричка з полудня 18 березня припиняє перевезення пасажирів. Схожі обмеження зараз вводяться по всій Україні. Так, з 18 березня, згідно з рішенням Кабміну, будуть припинені регулярні і нерегулярні перевезення пасажирів у приміських, міжміських та міжнародних автобусах. При цьому громадський транспорт всередині міст буде перевозити не більше 10 пасажирів одночасно.

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64187.7

Bitcoin Cash (BCH)

478.13

Binance Coin (BNB)

559.9

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum Classic (ETC)

26.14

Litecoin (LTC)

81.18

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,07
54,99
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,80
51,11
26,81
Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡
Вони нас підтримали
легенди спорту

ВЕЙН ГРЕЦЬКІ. Ми всі згодні, що це безглузда війна. Ми всі бажаємо всім в Україні всього найкращого та молимося за них.

ПЕЛЕ. Я надсилаю свою солідарність народу України. Я молюся і прошу Бога, щоб запанували мир, свобода та любов

ДОМІНІК ГАШЕК. Кожен дорослий у Європі добре знає, що Путін – божевільний убивця, і що Росія веде наступальну війну проти вільної країни та її народу.

ПАОЛО МАЛЬДІНІ. Ніхто не очікував побачити війну на європейській землі, ми хочемо бути на боці народу України.

КЛАУДІО ТАФФАРЕЛ. Дорогі друзі, українці! Наразі весь світ стежить, хвилюється та обурений тим, що відбувається в Україні. Бажаю, щоб на вашу землю якнайшвидше повернувся мир.

1 /2
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

39.6

Євро (€)

42.28

"Ми з України"
Наш плейлист

PROBASS ∆ HARDI

"Доброго вечора"

PROBASS ∆ HARDI

Макс Барських

"Буде весна"

Макс Барських

Олександр Пономарьов

"Україна переможе"

Олександр Пономарьов

Антитіла

"Топити за своє"

Антитіла

ТНМК и Kozak System

"Мамо"

ТНМК и Kozak System
Співаймо разом!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти