Реконструкція фунікулера в Києві: як змінять найнезвичайніший транспорт столиці

15 листопада 2017, 19:57

Міла Князька-Ханова Міла Князька-Ханова

Останню реконструкцію підйомника проводили понад 30 років тому

Столичний фунікулер – на порозі великих змін: нещодавно мер Києва Віталій Кличко заявив, що в наступному році в планах міста – замінити вагони найбільш незвичайного транспорту столиці новими, більш комфортними.

Реклама

"Австрійська компанія замінить вагони фунікулера на сучасні, що відповідають високим європейським вимогам безпеки та комфорту. Адже фунікулер не тільки туристичний транспорт, в минулому році його послугами скористалися 1,5 мільйона пасажирів. І завдяки новим вагонам фунікулер стане ще більш зручним, як для киян, так і для туристів, які відвідують столицю ", – заявив мер.

У "Київпастрансі" нам розповіли, що фунікулер працює стабільно, але дійсно потребує модернізації. Щоправда, поки про появу нових вагонів говорити рано: відповідно до законодавства України, до початку реконструкції потрібно затвердити проект і провести тендер, на якому виберуть виконавця ремонтних робіт. "Початок і час реконструкції визначать після тендера. А проект реконструкції зараз знаходиться на стадії розробки і узгодження", – повідомили в комунальному підприємстві.

За даними "Prozorro", проект реконструкції фунікулера розробляє архітектурно-реставраційне підприємство "Софія". Крім модернізації фунікулера, він передбачає ремонт станцій, трансформаторної підстанції, переобладнання водопроводу, теплосистеми і каналізації, а також нову систему зовнішнього освітлення. Загальна вартість проекту – майже 6,25 мільйонів гривень. Його повинні завершити до кінця цього року.

Ремонти і реконструкції: як змінювався київський фунікулер

З часів 1905 року, коли був запущений столичний фунікулер, він пережив кілька масштабних реконструкцій. У тому числі – чотири заміни вагонів. Зараз на фунікулері вже 33 роки курсують вагони моделі ФК-80. Їх запустили в 1984 році, в рамках масштабної реконструкції. Тоді ж змінилися обидві станції.

Реклама

80

ФК-80 вийшли на лінію в 1984 році

Попередники нинішніх вагонів, модель К-56, прослужили близько 26 років – з 1958 року. Тоді також була проведена масштабна реконструкція. "У машинному залі, який знаходиться на верхній станції, встановили сучасне обладнання, яке гарантувало повну безпеку руху. Перебудували верхню і нижню станції, замінили вагончики", – розповіли в "Київпастрансі".

56

До цього на фунікулері 30 років курсували вагони К-28 (1928-1958 рр.), а першими були склади від Biel & Co, які прослужили 23 роки – з 1905 по 1928 рік, тоді лінію продовжили на 38 метрів до вулиці Жданова (сучасна назва вулиці – Петра Сагайдачного).

Реклама

.jpg_93

Так виглядали перші вагони

"На сьогодні київський фунікулер потребує модернізації електроустаткування і системи управління підйомної машини фунікулера, поліпшення дизайну станцій, заміну рейкового полотна з посиленням естакади, організації горизонтального майданчика та встановлення підйомника з урахуванням доступу маломобільних груп населення в вагони фунікулера. Питання про використання демонтованої системи зараз на обговоренні ", – розповіли в комунальному підприємстві. При цьому термін служби оновленого фунікулера повинен становити не менше 50 років.

В тренді
У Києві перестали записувати в дитячі садки

Крім того, щорічно фунікулер закривають на плановий ремонт, під час якого упорядковують обладнання і фарбують вагони. В останні роки колір періодично змінюють.

.jpg_92

Реклама

Фуникулеру периодически меняют "образы"

Пасажири – про фунікулер: швидкий спосіб опинитися на горі і кращий транспорт для закоханих

Станом на жовтень 2017 року фунікулер розрахований на перевезення 4 мільйонів людей на рік, хоча фактичні обсяги іноді досягали 7,7 млн пасажирів. "Залежно від пори року, послугами фунікулера щодоби користуються від 7 до 15 тисяч пасажирів. З 2014 року кількість пасажирів зростає", – говорять у "Київпастрансі".

У соцмережі Foursquare пасажири залишили чимало відгуків про роботу фунікулера. "Легендарне місце в Києві. Входить до переліку" Must See "для всіх гостей міста і киян. Працює круглий рік, проїзд 4 грн", – написала Kristina Savchuk. "Майже безкоштовний атракціон для багатьох поколінь дітей, ностальгічне місце для дорослих, кращий транспорт для закоханих", – ділиться враженнями Vladislav Kvitnitskiy. "П'ятирічний син у захваті. Я теж люблю цю помісь ліфта і трамвая!", – жартує киянка Anna.

Тим часом, фунікулер – не тільки пам'ятка і розвага, а й швидкий спосіб піднятися з Поштової площі в центр, минаючи пробки. "Оцінити зручність цього виду транспорту дуже просто, треба лише спробувати піднятися пішки з Подолу на Володимирську гірку", – написала в Facebook Natalia Ruban. До того ж, в ньому можна безкоштовно перевозити велосипед.

Зручність незвичайного транспорту оцінили й іноземці: більшість відгуків у Foursquare стосуються швидкості і вартості поїздки. Хороша і швидка поїздка з безкоштовним Wi-Fi і Геотеги в Snapchat, всього за 4 грн ви можете перебратися з Контрактової площі на Софіївську – швидко і легко, хороший вид, але дуже переповнений, ймовірно, через ціни на квиток, – писали про фунікулер гості столиці.

Також кияни діляться порадами, на якому місці з вагонів відкривається найкращий вид. "Кращі місця у ряду, який ближче до річки", – пише Pavel Kornilov. "Неймовірний ажіотаж на сидячі місця ... хоча кращі місця стоячі поблизу лобових вікон", – радить Masha Sinkevich. "При підйомі самі класні місця попереду, але врахуйте: вам доведеться" битися "з пенсіонерами, вони завсідники цього транспорту!", – попереджає Yuriy Lutchenko.

Новим пасажирам люди радять поспілкуватися з співробітницями фунікулера. "Туристам все-таки варто прокататися. Тому що там чарівна бабуся-машиніст! З нею можна фотографуватися. Щоправда, це трохи гальмує сам процес", – пише Natalia Titova. "Дуже душевні й добрі працівниці – і машиніст, і продавець жетонів. Завжди чуйні", – розповіла Olena Flys. "Жінка-водій на горі часто виходить і годує з руки синиць, тому вони збираються перед від'їздом на проводах біля вагона внизу", – поділився спостереженнями Konstantine Rybnikov.

А одного разу фунікулер використовували ... як гірськолижний підйомник! Так, в 2013 році, під час рясного снігопаду 22-25 березня, який був рекордним за останні 100 років, на ньому піднімалися лижники і сноубордисти, що каталися з Володимирської гірки та Андріївського узвозу.

Нагадаємо, що фунікулер працює щодня з 07:00 до 22:00. Нижня зупинка – ст. м. "Поштова площа", верхня – вул. Трьохсвятительська (Михайлівський Золотоверхий монастир).

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти