З велосипедом – в кафе і в транспорт: експеримент "Сегодня" в Києві

Чому пообідати в кафе з велосипедом не завжди виходить

Велосипед в столиці поступово перетворюється на повноцінний транспорт. І хоча частіше киян на двохколісниках можна побачити в місті на прогулянках у вихідні, багато також пересідають на велосипед і в будні, щоб дістатися на роботу, об'їжджаючи пробки.

Тим часом, багато велосипедистів скаржаться, що пообідати під час велопрогулянки – "завдання із зірочкою": столичні заклади громадського харчування не завжди готові обслужити відвідувачів з особистим транспортом. Та й з перевозом "байка" в міському транспорті іноді виникають проблеми. "Сегодня" вирішила перевірити, в чому причина.

Реклама

З велосипедом – за бургерами

У Києві залишати велосипед без нагляду – не найкраща ідея: його можуть вкрасти за лічені хвилини. Тому велосипедисти часто, вирушаючи пообідати, заводять "залізних коней" на літні майданчики, займаючи найближчий до них столик.

"Одного разу вирішили поїсти бургерів в одному мережевому закладі на Мінській площі. До велопарковки було далеко, ну і все столики біля неї були зайняті. Тому завели два велосипеди на літній майданчик і поставили вздовж паркану. Вони нікому не могли там перешкодити навіть в теорії. Але незабаром до нас підійшов охоронець і зажадав їх прибрати. Ми відмовилися прибирати велосипеди і попросили книгу скарг, до нас підходила адміністратор закладу. Охоронець пізніше теж прийшов, вибачався", – розповів "Сегодня" житель Оболоні В'ячеслав.

Реклама

Ми вирішили перевірити, наскільки поширені подібні випадки. Для експерименту обрали туристичну частину Подолу – в цьому районі завжди досить багато велосипедистів і чимало закладів, де можна перекусити. Біля однієї з бургерної з літнім майданчиком велопарковки не знайшлося, тому ми зайшли з велосипедом в приміщення. Персонал зустрів радо, але "байк" попросили залишити зовні, посилаючись на можливі проблеми з санстанцією. "Але його ж можуть вкрасти!", – заперечили ми. Тоді офіціанти погодилися його залишити неподалік від стійки, пообіцявши доглянути за транспортом. Але в дальній зал пускати відмовилися: велосипед міг перешкодити іншим відвідувачам.

Пізніше ми зайшли в інший заклад. Там також був літній майданчик і навіть знайшлася велопарковка – правда, практично на тротуарі, де велосипед міг перешкодити перехожим і ризикував бути вкраденим, оскільки парковка – поза полем зору. Тому завели велосипед на майданчик і поставили під стіну, біля столика. Однак бармен, посилаючись на вказівки від керівництва, попросив прибрати "байк", хоча він нікому не заважав.

В порівняно безпечній Європі біля закладів зазвичай завжди є зручна велопарковка. Хоча, залишивши "байк" біля кафе, все ж ризикуєш його втратити. "Я не помічав, щоб велосипеди заводили в кафе. Бачив, що велосипеди припарковані поруч зазвичай. Насправді з крадіжками велосипедів проблемно всюди, навіть в тих же Нідерландах, і в Азії. Люди, у яких я жив, показували великий трос, з хорошою обмоткою, яка порізана вся – хтось не раз намагався його перекусити", – розповів нам мандрівник Олександр Богаченко-Мішевський.

Реклама

Так що оптимальним варіантом для перекусу під час велопрогулянки все ж залишається вулична їжа: купив бургер – і обідаєш в найближчому парку.

Велосипед в транспорті: можна, але не скрізь і не безкоштовно

Ще одна поширена проблема – проїхати в транспорті з велосипедом, якщо потрібно зрізати дорогу, подолати небезпечну трасу без велодоріжок або не вистачає сил на крутий підйом, яких в Києві чимало. Столичні велосипедисти вже практично змирилися з тим, що в метро з "байком" не можна, але іноді "палки в колеса" ставлять і кондуктори в наземному транспорті, не пускаючи в нього з нерозібраними велосипедами. Хоча правила перевезення багажу в громадському транспорті дозволяють провозити зібраний "байк". 

"Велосипед можна перевозити в тролейбусах, трамваях, автобусах і фунікулері безкоштовно, якщо він знаходиться в складеному вигляді і в чохлі, щоб не забруднити інших пасажирів. Але якщо велосипед не зібраний, то за нього потрібно платити, як за великогабаритний багаж, тобто купити ще один квиток за 4 гривні", – розповіла "Сегодня" Анна Бондар, начальник служби маркетингу КП "Київпастранс". Разом з тим, в правилах користування трамваями і тролейбусами прописано, що пасажири можуть провозити безкоштовно велосипед в спеціальній упаковці.

Ми вирішили проїхатися з велосипедом в трамваї №14 (Контрактова площа – Автогенний завод), завантаживши "байк" на кінцевій. Кондуктор не заперечувала, лише попросивши, щоб він стояв на задній площадці трамваю і не заважав пасажирам. За провезення двухколесників ми заплатили 4 гривні, купивши і закомпостувавши ще один талон.

Також можна проїхатися з велосипедом на фунікулері. "Ми, наприклад, пішли назустріч велосипедистам і обладнали місце в вагоні для перевезення велосипедів в столичному фунікулері", – повідомила Анна Бондар.

Тим часом, в Європі з велосипедом пускають навіть в підземку, правда, возити його в транспорті – недешеве задоволення.

"У Празі в метро можна заходити з нерозібраним велосипедом. Єдина проблема – в Європі проїзд в громадському транспорті коштує дуже дорого, і якщо є велосипед – то немає ніякого сенсу витрачати гроші. Я один раз тільки проїхав на громадському транспорті, це було в Кошице ( Словаччина), я зі зламаним колесом їхав в веломайстерню. Я витратив 50 євроцентів в одну сторону, це було дуже дешево для Європи. в Німеччині – близько трьох євро за поїздку, в Австрії і Ніделандах – приблизно стільки ж. Тому, платити 90 гривень за поїздку – це не для українського туриста, якщо є свої колеса. Але місцеві перевозять іноді. Просто треба мати квиток", – поділився досвідом Олександр Богаченко-Мішевський.

Висновок: якщо кондуктор в київському транспорті не пускає вас з велосипедом в салон – не соромтеся вступати в дискусію, можливо, він просто не знає всіх правил перевезення. І не забудьте про додатковий талончик.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

51928.57

Bitcoin Cash (BCH)

263.96

Binance Coin (BNB)

354.06

Dogecoin (DOGE)

0.09

Ethereum Classic (ETC)

26.85

Litecoin (LTC)

69.59

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
51,40
49,40
50,90
26,39
51,50
49,21
49,48
26,60
52,59
50,59
50,70
26,71
52,99
51,22
51,40
26,15
53,68
52,29
53,38
27,79
56,99
54,99
54,99
28,10
56,99
54,99
54,99
28,14
57,49
53,85
53,99
26,80
58,99
56,99
55,99
27,98
-
48,72
48,61
26,00
Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡
Вони нас підтримали
легенди спорту

ВЕЙН ГРЕЦЬКІ. Ми всі згодні, що це безглузда війна. Ми всі бажаємо всім в Україні всього найкращого та молимося за них.

ПЕЛЕ. Я надсилаю свою солідарність народу України. Я молюся і прошу Бога, щоб запанували мир, свобода та любов

ДОМІНІК ГАШЕК. Кожен дорослий у Європі добре знає, що Путін – божевільний убивця, і що Росія веде наступальну війну проти вільної країни та її народу.

ПАОЛО МАЛЬДІНІ. Ніхто не очікував побачити війну на європейській землі, ми хочемо бути на боці народу України.

КЛАУДІО ТАФФАРЕЛ. Дорогі друзі, українці! Наразі весь світ стежить, хвилюється та обурений тим, що відбувається в Україні. Бажаю, щоб на вашу землю якнайшвидше повернувся мир.

1 /2
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

38.28

Євро (€)

41.24

"Ми з України"
Наш плейлист

PROBASS ∆ HARDI

"Доброго вечора"

PROBASS ∆ HARDI

Макс Барських

"Буде весна"

Макс Барських

Олександр Пономарьов

"Україна переможе"

Олександр Пономарьов

Антитіла

"Топити за своє"

Антитіла

ТНМК и Kozak System

"Мамо"

ТНМК и Kozak System
Співаймо разом!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти