Смертельні маршрутки: як в Києві будуть вирішувати проблему з аварійними автобусами

У столиці планують витіснити маршрутки, замінивши їх містким комунальним транспортом

Київські маршрутки все частіше стають "героями" серйозних дорожніх пригод. З початку листопада в місті сталося кілька серйозних аварій за участю міського транспорту, в яких постраждали люди. На жаль, був і смертельний випадок: 4 листопада на вулиці Героїв Дніпра маршрутка збила на зупинці двох людей.

В результаті аварії жінка померла на місці, чоловіка у важкому стані забрала швидка, він помер по дорозі в лікарню. Третьому потерпілому надали медичну допомогу.

Реклама

Пару днів по тому, 7 листопада в ДТП потрапила маршрутка з пасажирами і позашляховик Volvo ХС 90 – в результаті зіткнення мікроавтобус перекинувся на бік.

"Водій маршрутки порушив правила дорожнього руху та скоїв поворот в невстановленому місці. У цей момент його в праву сторону вдарив Volvo ХС 90. В результаті маршрутка перекинулася", – розповіли в столичній поліції. П'ятеро пасажирів маршрутки отримали травми, їх госпіталізували. 36-річний водій іномарки та 48-річний водій маршрутки при зіткненні не постраждали.

А колесами, що відлетіли посеред дороги, в місті вже й зовсім нікого не здивуєш.

Реклама



У КМДА кажуть: стан багатьох столичних маршруток – далеко від ідеалу, проте їх регулярно перевіряють. "Технічний стан транспорту, що працює в режимі маршрутного таксі в столиці, в обов'язковому порядку, двічі на рік перевіряється на станціях діагностики МВС України в Києві. Щодня всі транспортні засоби, які працюють на міських маршрутах, перед виїздом для роботи на лінії проходять технічний контроль справності вузлів і агрегатів, від яких залежить безпека дорожнього руху. В разі виявлення технічних несправностей, транспортний засіб до роботи не допускається", – пояснює начальник комунальної служби перевезень КМДА Сергій Савтирь.

Самі водії кажуть, що їх автобуси щодня проходять техогляд у механіків, і все в порядку. При цьому ніде не регламентовано, скільки мікроавтобус може працювати на маршруті – рік, два або п'ять.

Статистика по ДТП: аварій з маршрутками і постраждалих стало більше

Тим часом, в поліції оголосили статистику за кількістю аварій, в які потрапляли автобуси з Києва та області. Цифри змушують замислитися. Так, за вісім місяців поточного року автобуси з київською реєстрацією потрапляли в аварії по всій Україні 507 разів (в минулому році – 433), з них з потерпілими – 64 (проти 67). Смертельних ДТП – 4, хоча в минулому році смертей в схожих інцидентах не було. Постраждалі були в 84 аваріях (в минулому році – в 112).

Реклама

Автобуси з реєстрацією в Київській області потрапляли в аварії по всій країні 354 рази (в минулому році – 255). Постраждалі були в 58 випадках (проти 43), смертельних ДТП – 5 (в минулому році – 3), а травмовані були в 94 аваріях (в 2016-му – 79).

При цьому водії автобусів з Києва були винуватцями 264 аварій (в минулому році – 229). Кількість постраждалих в таких ДТП різко зросла: 32 випадки проти одного в минулому році. Травми в таких аваріях констатували в 30 інцидентах (в минулому році – в двох), також були два смертельні випадки.

Дані по області також не радують: водіїв автобусів зі столичною реєстрацією визнали винними в 157 ДТП (проти 135 за вісім місяців в 2016 році), аварій з постраждалими було 24 (в минулому році – всього шість). Постраждалі були в 32 ДТП (13 в 2016-му), одна аварія – смертельна.

Всього автобуси з київськими номерами за вісім місяців цього року потрапляли в 463 ДТП в Києві, і 14 – в столичному регіоні. Тим часом, "буси" з реєстрацією у Київській області "відзначилися" в 180 аваріях в столиці, тоді як в області потрапляли в ДТП 152 рази.

Великі перевірки: які порушення найчастіше знаходять у перевізників

Після смертельної аварії на Героїв Дніпра мер Києва Віталій Кличко дав команду перевірити всі маршрутні таксі, які працюють в столиці. Також він доручив перевірити стандарти роботи і технічний стан комунальних маршруток.

"Я доручив перевірити наявність ліцензій у всіх приватних перевізників, маршрутки яких працюють в Києві, і технічний стан цих транспортних засобів. А також – наскільки умови ліцензій відповідають умовам роботи водіїв, їх професійний стаж, контроль стану здоров'я водіїв, які виїжджають на маршрути і перевозять пасажирів", – заявив Кличко.

За даними комунальної служби перевезень, серед найбільш приватних порушень у приватних маршрутників – недотримання графіка руху і відсутність в транспортних засобах необхідних документів. "В залежності від порушень застосовується або розірвання договору, або порушення фіксується в акті. Третій акт порушень протягом року є підставою для розірвання договору з перевізником", – розповів Сергій Савтирь.

Крім того, перевізник зобов'язаний забезпечити не менше 10% резерву автобусів для заміни рухомого складу в разі виходу техніки з ладу, від кількості транспортних засобів, які працюють на маршруті відповідно до умов конкурсу та договору.

А ось за іншими порушеннями – наприклад, порушенням швидкісного режиму, зупинкою в недозволених місцях і розмовах по мобільному під час руху – повинна стежити столична поліція.

Зараз на київських маршрутах працює 21 приватна компанія і "Київпастранс". Кличко заявляє, що влада міста має намір прибрати з ринку перевізників, які не дотримуються стандартів роботи.

Комплексне рішення: маршрутки хочуть витіснити автобусами і тролейбусами

У КМДА нагадують: основним видом наземного громадського транспорту в столиці як і раніше є трамваї, тролейбуси і автобуси. "Перевезення пасажирів у режимі маршрутного таксі в Києві введена виключно, як додатковий вид надання послуг і здійснюється повністю за свій рахунок перевізників. Їх визначають виключно на конкурсних засадах", – розповів начальник комунальної служби перевезень КМДА Сергій Савтирь.

Тим часом, в рамках Стратегії розвитку міста Києва до 2025 року міська влада має намір випустити на вулиці міста транспорт підвищеної місткості і оптимізувати маршрути згідно з рекомендаціями експертів КМДА та Світового банку.

"Зазначену стратегію реалізують шляхом оптимізації діючої мережі пасажирського наземного транспорту – вносяться зміни в схеми руху, змінюється кількість рухомого складу на діючих маршрутах. Також, за рекомендаціями Світового банку, відкриваються нові маршрути і закриваються непотрібні", – повідомили в столичній службі перевезень.

Так, ще в минулому році міська влада планувала протягом двох-трьох років закрити близько 80 маршрутів, які зараз обслуговуються приватними перевізниками, і випустити замість них комунальні автобуси. З початку року в столиці скасували близько 10 таксомоторних маршрутів, які дублюють громадський транспорт. Серед них і популярні №230, 238, 412, 545. Скорочено маршрут №429, кінцеву зупинку якого перенесли з вул. Хрещатик на Терещенківську. На сьогоднішній день в Києві діють 155 таксомоторних маршрутів, в минулому році їх було 171. Скільки маршрутів буде ще скорочено в цьому році, поки невідомо.

Не відмовилися в місті і від ідеї скоротити маршрути приміських автобусів, які курсують по столиці. Міська влада планує створити швидкий і зручний транспортний хаб, побудувавши автостанції приміського, міжміського та міжнародного сполучення. Вони будуть інтегровані з залізничними вокзалами та аеропортом "Жуляни". Правда, про терміни появи хабів поки не говорять. "На жаль, службі перевезень не відомо на якій стадії перебуває реалізація даного проекту", – розповіли нам у відомстві.

Також невідомо, коли в місті розроблять нові правила для приватних перевізників і проведуть новий тендер, на якому виберуть приватників без аварійних автобусів. А значить, поки питання наявності на дорогах Києва небезпечних маршруток залишається відкритим.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64069.11

Bitcoin Cash (BCH)

484.21

Binance Coin (BNB)

603.88

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum Classic (ETC)

26.82

Litecoin (LTC)

84.66

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,60
53,09
50,82
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,53
55,24
55,04
27,56
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,29
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
28,97
59,99
57,99
57,99
28,98
60,99
59,99
59,99
29,48
-
52,21
51,06
26,81
Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡
Вони нас підтримали
легенди спорту

ВЕЙН ГРЕЦЬКІ. Ми всі згодні, що це безглузда війна. Ми всі бажаємо всім в Україні всього найкращого та молимося за них.

ПЕЛЕ. Я надсилаю свою солідарність народу України. Я молюся і прошу Бога, щоб запанували мир, свобода та любов

ДОМІНІК ГАШЕК. Кожен дорослий у Європі добре знає, що Путін – божевільний убивця, і що Росія веде наступальну війну проти вільної країни та її народу.

ПАОЛО МАЛЬДІНІ. Ніхто не очікував побачити війну на європейській землі, ми хочемо бути на боці народу України.

КЛАУДІО ТАФФАРЕЛ. Дорогі друзі, українці! Наразі весь світ стежить, хвилюється та обурений тим, що відбувається в Україні. Бажаю, щоб на вашу землю якнайшвидше повернувся мир.

1 /2
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

39.59

Євро (€)

42.26

"Ми з України"
Наш плейлист

PROBASS ∆ HARDI

"Доброго вечора"

PROBASS ∆ HARDI

Макс Барських

"Буде весна"

Макс Барських

Олександр Пономарьов

"Україна переможе"

Олександр Пономарьов

Антитіла

"Топити за своє"

Антитіла

ТНМК и Kozak System

"Мамо"

ТНМК и Kozak System
Співаймо разом!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти